• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • ettplusett

Hej allihopa. Dessvärre kommer jag att lämna den här tråden pga mf. Väldigt ledsamt men det är bara att gå på't igen ;)

Lycka till allihopa och jag hoppas att ingen av er drabbas av samma öde som jag.

Kram! 

• Betingjärp

Hej hej=) Här kommer en nykomling=)

Plussade för ca en vecka sen, idag är jag i vecka 4+5 =) sägs det än så länge iaf=)

Har skrivit in mig i Bf listan=) 4 juli är våran Lill* beräknad..

Ni som har barn sen tidigare, när ska ni berätta för era barn? Om ni inte redan har gjort det?

Min dotter är 4 år och har längtat efter syskon lika mycket som vi=) Och idag kunde jag inte hålla mig längre så jag berättade och hon vart jätteglad, hon klappade mig på magen under hela nattningen:D Men det är ju det där med risken för missfall innan vecka 12-13... Var det dumt av mig?

• hanka77

Hej allesammans!

Här kommer en till lycklig nykomling! Fick första plusset 27/10 och idag ska det vara v4+0.

Också inskriven på BF-listan, 8 juli.

Kan fortfarande inte tro att det här är sant, efter 4 år av försök, första återföringen efter andra ivf-försöket, totalt 4 återföringar. Nu gäller det väl att hålla sig lugn och hoppas det går hela vägen!!! Svårt att inte berätta för andra. Har avverkat 7 tester Skrattande

Hade lite slutat tro, så jag har precis börjat nytt jobb. Känns sådär att berätta för dem, vet att det är två andra i min arbetsgrupp som ska vara föräldralediga samma tid. Men jag tänker inte bry mig, har väntat så länge...

Det drar lite i magen och ryggslutet och från igår har jag känt av lite illamående och trötthet. Har också haft en dunderförkylning som dök upp precis innan återförandet. Antar att man är lite nedsatt:) Inget av det här rör mig i ryggen, bara allt går bra Skrattande  

Nästa vecka samtal med kliniken och inbokning av VUL.

Är det här sant??? 

• ZoZoZ

Ettplusett: Så trist, beklagar. Du har en bra inställning dock, kämpa och lycka till nästa ÄL!

• ZoZoZ

Thessan: Härligt att din dotter blev så glad! Jag minns själv hur glad min äldsta son blev när han var fyra år och jag väntade vår andra son.

Jag längtar också efter att få berätta, men vill inte riskera att de ska behöva få dela vår sorg om vi skulle drabbas av MF. Därtill blir väntan så lång om man berättar tidigt. Vi säger inget först det börjar synas samt att vi vet att allt är bra med bebisen. Förmodligen väntar vi ända tills efter RUL. Men alla tänker och gör olika.

• marie1979

hej tjejer!

Så härligt det är att gå o suga på sin hemlighet (;

Jag plussade fredagen 28/10 och är nu i vecka 5..Är så spänd inför graviditeten, ska bli underbart.

Vi har en dotter sedan innan på 21 månader och när jag väntade henne mådde jag illa läääääänge så jag hoppas vi alla slipper det, det var hemskt!

Just nu är jag orolig för vad de ska säga när jag ev ska få nytt jobb från 1 jan...dom kommer få ordna ngn specialtjänst för mig men det vet dom ju inte om...Vill ju helst inte säga ngt på jobbet innan de första veckorna gått....

Blev förvånad att det tog sig lika snabbt igen, nu håller vi tummar o tår (;            

• MLT
    Bragdoll skrev 2011-10-31 17:03:32 följande:
    Hej hej.
    Jag är nyplussad (igår) och vill egentligen berätta för hela världen, men ska försöka hålla det hemligt för de flesta tills det syns på riktigt.

Jag har lite funderingar som jag hoppas någon kan svara på.
    Kan man plussa klart och tydligt på BIM -5? Anledningen till att jag undrar är för att jag försöker räkna ut vilken vecka jag är i och min menscykel har varit lite oregelbunden (det har kunnat diffa upp till 7 dagar) och testet jag gjorde var det ABSOLUT ingen tvekan på..

Har ni ont i ryggen och magen?
    Jag tycker det drar i magen och jag har ont i ryggslutet, i bäckenet fast baktill om man säger så.

Låter ju som att man är nybörjare på det här.. men jag har två sen innan men jag har glömt hur det var.. (yngsten är 8 år..) :) 

I mitt galleri finns bilder på bim -5 och bim -4, jag har fått exakt samma resultat tre gånger innan så den här gången räknar jag faktiskt ut bim med hjälp av styrkan på testen :) Jag får inte starkt test på bim, snarare några dagar efter. Använder testlagrets stickor.

Ett tips är att ta Clearblues digitala test med veckoindikator (berättar vilken vecka man är i), för mig stämde det exakt!
  • MLT
    ettplusett skrev 2011-10-31 21:39:23 följande:
    Hej allihopa. Dessvärre kommer jag att lämna den här tråden pga mf. Väldigt ledsamt men det är bara att gå på't igen ;)

Lycka till allihopa och jag hoppas att ingen av er drabbas av samma öde som jag.

Kram! 
    Beklagar, vet hur det känns.. Jag blev gravid igen på första försöket, snart står du med ett plus i handen igen  
  • Bragdoll
    MLT skrev 2011-10-31 22:38:06 följande:

I mitt galleri finns bilder på bim -5 och bim -4, jag har fått exakt samma resultat tre gånger innan så den här gången räknar jag faktiskt ut bim med hjälp av styrkan på testen :) Jag får inte starkt test på bim, snarare några dagar efter. Använder testlagrets stickor.

Ett tips är att ta Clearblues digitala test med veckoindikator (berättar vilken vecka man är i), för mig stämde det exakt!
    Hej! Tack för svar :)
    Jag tittade i ditt galleri och det jag kan säga är att mitt test är mycket starkare än så. Men det är nog smart att, som du säger, testa med CB digitalt.. fast det känns så onödigt när jag gjort ett test och det är ett självklart plus.. hmm.. får se hur jag gör. 
Svar på tråden Juli bebis 2012