• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tolle83

Vicki123
    Säg bara att du inte har lust. Alt att du ska upp tidigt dan efter. Eller ont i huvudet så du tror att de bara blir värre..
    :)

• Jamtlandstaus

Ntme, skrik ut din glädje du! Å fråga morsan din varför hon sa som hon gjorde, så slipper du undra! Är hon missunnsam har hon förtjänat en utskällning... tycker jag.

Vicki, om det är julbord kan du väl bara säga att inget är godare än julmust till julmat (vilket är en sanning tycker jag *ler*). Om det är fördrink så ta en å låtsas smutta på ingen märker att du inget dricker ur det. Eller är du partyprinsessan som brukar slå klackarna i taket? I såna fall kanske det är läge med en "sjukskrivning", det kommer ju fler julfester!

• Tekla78

Håller med, om det fylls på i glasen till alla - för glaset till munnen, få det att se ut som att du tar en mun fast du inte får något i munnen, och gör en sväljrörelse. Oftast ingen som märker något, alla är så upptagna med att skåla etc. Om du har en allierad kan ni byta glas då och då för att det ska synas att det minskar i glaset, men oftast är det ingen som tänker på sånt. Är det buffé kan man ställa ifrån sig glaset och låtsas att man glömt det någonstans. Skyll på att vinet inte var i din smak och gå över till julmust som jamtlandstaus skrev.

Om du går till baren och beställer, försök att hamna lite för dig själv och beställ en virgin-drink. Coca cola / must i vinglas är också ganska likt rödvin i lite dimmat ljus. Om ingen ser när du häller brukar det funka.

Carlsbergs alkoholfria öl är ganska god, men se till att göra dig av med flaskan ganska snart eftersom det står tydligt på flaskhalsen att den är just non-alcoholic.

• Vicki123

Tack Alla! Känner mig stärkt nu inför julbordet. Många bra tips o jag kommer köra dem.
    Sov gott! :)

• SommarDahlia

UL gick fint! Såg lilla fröets hjärta ticka så fint och lagom med fostervatten, lagom i storlek. Kändes riktigt skönt när jag gick därifrån. Blev dock tillbakaflyttad några dagar men eftersom min mens är oregelbunden så var det inget oväntat. Nu känns illamåendet lite mer okej när man vet att allt står rätt till :)

Ntme: Hur reagerade din mamma när du berättade innan MA? blev hon glad då så är det säkert bara en försvarsmekanism hos henne, hon är helt enkelt rädd för att förlora ett blivande barnbarn till. Hoppas det blir bättre snart!

• Ntme

Höstlilja: var en ljummen reaktion då också.. Borde väll fatta att hon inte kan glädjas åt mig, är ju "det svarta fåret" i familjen, men har ingen aning om varför. Visserligen är det mitt 3 barn och hennes 3 barnbarn, men lite glädje iaf kan man väll hoppas på?

• SommarDahlia
    Ntme skrev 2011-11-29 07:47:51 följande:
    Höstlilja: var en ljummen reaktion då också.. Borde väll fatta att hon inte kan glädjas åt mig, är ju "det svarta fåret" i familjen, men har ingen aning om varför. Visserligen är det mitt 3 barn och hennes 3 barnbarn, men lite glädje iaf kan man väll hoppas på?
    vad synd! Det är inte lätt att bara skjuta undan sådant men jag hoppas att du har andra människor i din närhet som du kan dela din gläjde med!
  • enutavmiljoner

Är det någon här inne som är sjukskrivna p.g.a. sitt illamående? Jag har ett fysiskt jobb och så fort jag reser mig upp ur soffan/sängen vill jag bara kräkas. Hur ska man kunna jobba då? Någon mer som har det likadant?

• mommytobe again

Var på VUL igår, de kollar mig regelbundet då jag gick med ett  dött foster i magen 2 månader förra graviditeten+att jag har en cysta i livmodern....

cystan e borta, bebis hjärta tickar på och jag spyr som en gris:D

så inga mer koller, nu får jag njuta av graviditeten!sååå glad!!!

• hanka77

Enutavmiljoner: jag är sjukskriven 25% pga illamående. Kommer inte iväg till jobbet alls om jag inte tar det extremt långsamt på morgonen. Har ett kontorsjobb, så senare på dagen går det bättre. Har verkligen hjälpt! Lergigan hjälper sådär... Hoppas du snart mår bättre!

Svar på tråden Juli bebis 2012