• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Angeliic
    MLT skrev 2011-12-08 10:39:32 följande:
    Angeliic, har huvudvärken att göra med järnbrist? Har också väldigt ont i huvudet nämligen, kanske ska börja med järntabletter då, fick börja tidigt även med sonen..
    Det kan vara en av orsakerna  

För mig hjälpte det med järntabletter. Men som BM sa "under graviditeten är det många hormoner i kroppen som härjar som man inte kan göra något åt" En fin tröst när jag hade migrän nästan varje dag i 2 veckor
    Men tack och lov så hjälpte ju som sagt järntabletter för mig  
  • Engla80
    Angeliic skrev 2011-12-07 15:15:15 följande:
    Känner igen det där med att vilja äta hela tiden.
    Har också ett molande illamående i bakgrunden men som trappas upp när jag blir hungrig, när jag äter och efteråt - precis som du skrev. Men ändå har jag alltid ett sug efter nått. Oooh kommer vandra upp många kilon om jag fortsätter i den här takten  
    Så tänkte jag med tills jag stälde mig på vågen härom dagen och såg att jag tappat ett halvt kg... Tror att nu driker jag mycke och äter mer regelbundet (små portioner ofta) så därför går det bra! så länge jag kan hålla mig borta från godsaker så är jag nöjd. Har dock lite svagheter för kakor och bakelser... mmm.... Så frysen är rensad och det är strängt förbjudet att köpa hem sånt!! hahaha...
  • Angeliic
    Engla80 skrev 2011-12-08 14:36:05 följande:
    Så tänkte jag med tills jag stälde mig på vågen härom dagen och såg att jag tappat ett halvt kg... Tror att nu driker jag mycke och äter mer regelbundet (små portioner ofta) så därför går det bra! så länge jag kan hålla mig borta från godsaker så är jag nöjd. Har dock lite svagheter för kakor och bakelser... mmm.... Så frysen är rensad och det är strängt förbjudet att köpa hem sånt!! hahaha...
    Oh om jag hade den självdisciplinen! Gottar i mig alldeles för mycket. Nu senast smörgåsrån med räkost på. Rån i sig är ju ganska fettsnål men rökosten - ojoj
  • Bees knees

Jag har gått ner 4kg... Tur att jag har att ta av. Det är en utmaning att få i mig mat varje dag. Hoppas verkligen det vänder snart!

• Sladdis

Att äta tycker jag lättar illamåendet en aning. Så jag har gått upp 2kg. Och jag som verkligen inte behövde gå upp något.Obestämd

• Tolle83

Jag har gått upp 3 kg. Dock behövdes de då ja är 170 o vägde 48 kg..

• Jamtlandstaus

Mina symtom har oxå ökat senaste veckan. Tröttheten är förlamande, måste hålla i brösten när jag kliver upp på morgonen för att de är så ömma o så mår jag mer illa.
    Var på inskrivning i tisdags o fick veta att både blodsocker o blodvärdet var toppen!
    Nu önskar jag bara att denna positiva våg håller i sig!
    Är 9+5 idag, snart är 25% gjort

• spillerkiller

hahaha, jag har gått upp 5 kg på en månad! Har nyss varit på COOP och inhandlat morötter och clementiner att ta till istället för mackor och godis! Jag slutade snusa för 2 månader sedan och har fortfarande begär av snus och min aptit har ökat mycket senaste veckorna.. men jag tardetta med lite ro nu, banta får jag göra  då lillen kommit ut :)

• AnnA1985

Mitt illamåendet är som för några andra lite difust i bakgrunden, fast när jag skulle ställa mig och bara förut och kände dofter i kylskåpet trodde jag att jag skulle kräkas, haha. Så luktkänslig har jag blivit mer det senaste. Förstoppning klarade jag mig från, även om det va på väg åt det hållet.. ajaj i magen innan det kom igång ordentligt :S Jag tackar naturen för goda smaskiga plommon ;p

Trött är jag som tusan, men har svårt att lägga mig nu när gubben jobbar natt =/ 

• SommarDahlia

Mitt illamående har verkligen avtagit! Det är sååå skönt! Blev först lite orolig över att det nästan va borta men sen läste jag att många börjar må bättre redan i vecka 10 så då slappnade jag av och sen mår jag lite illa ändå. Igår gick jag och la mig lite efter 18 men då var det till största delen av trötthet och det kan jag stå ut med!
    Nu denna morgon börjar jag för första gången faktiskt va sugen på sött, inte ultimat för vikten men just nu är jag så glad över att vilja ha nåt överhuvudtaget så jag är gladeligen sötsugen :)

Svar på tråden Juli bebis 2012