• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • storebrorM

Här mår man egentligen prima förutom tröttheten. Illamåendet ligger där i bákgrungen och när de kommer vissa dogter mår jag riktigt kasst men denna gången mår jag 100ggr bättre än förra när jag fick missfall.. :)

• JonnaA87
    Angeliic skrev 2011-12-09 09:44:18 följande:
    Har fått migrän - igen. Hatar hatar hatar detta! Sen har mvc så otroligt dumma telefontider så missade det såklart. Har ju fullt upp med en liten också så när jag väl hade tid att ringa så var deras telefontid slut. Skrikandes Andra migränanfallet nu på samma vecka. Skulle vilja komma in tidigare så de kan kolla upp mitt järnvärde. Nu får jag vackert vänta tills iallafall på måndag innan jag kan ringa. 

Ursäkta mitt gnällinlägg haha, men blir såååå frustrerad på att jämt ha huvudvärk!  
    Hade migrän med aura 5 dagar i rad jävla piss e de!! så förstår dej! men ring å prata me en läkare ist så du får tabletter Bm kommer ändå bara skicka dej dit...
  • bevingad
    Angeliic skrev 2011-12-09 09:44:18 följande:
    Har fått migrän - igen. Hatar hatar hatar detta! Sen har mvc så otroligt dumma telefontider så missade det såklart. Har ju fullt upp med en liten också så när jag väl hade tid att ringa så var deras telefontid slut. Skrikandes Andra migränanfallet nu på samma vecka. Skulle vilja komma in tidigare så de kan kolla upp mitt järnvärde. Nu får jag vackert vänta tills iallafall på måndag innan jag kan ringa. 

Ursäkta mitt gnällinlägg haha, men blir såååå frustrerad på att jämt ha huvudvärk!  
    Ett tips... jag hade så i somras, dvs innan jag blev gravid med migrän typ alltid. Fick en förebyggande medicin som heter Sandomigrin, den kan man utan problem ta under graviditet och jag har inte haft *peppar peppar* ett enda anfall sedan jag började med dom
  • mommytobe again

fan..skulle ha lite julmys med lilltjejen(pappa är på julfest) och vi skulle baka pepparkakor.......

när vi står redo att ska börja, märker jag,vi  har ingen kavel, inga formar...........jaja det här med planering går inte riktigt aalltid!

• hanka77

Hej tjejer,

har också fått må lite bättre den senaste veckan, nu får jag i mig lite mat och kan känna att jag är hungrig och då och då är sugen på nåt sött... Skönt!

Hade en trist upplevelse igår när jag vaknade. Insåg att jag hade börjat blöda (är i v10)... Trodde att allt var över, man är ganska hispig efter 5 ivf-försök.... Tur att sköterskan på vårdupplysningen sa att vi skulle åka in och kolla, för när vi väl fick komma in och titta såg allt bra ut, den lilla krabaten var så fin! Den rörde sig, vinkade med ena armen och vände på sigSkrattande Helt underbart! Första gången som mannen fick se den också, blev nog mer verkligt för honom där och då. Läkaren kunde också se att det fanns mer blodansamlingar i livmodertappen, som kommer komma ut, men det ska inte vara någon fara för fostret. Så det är fortfarande lite mörkt läbbigt blod som kommer ut, men nu tänker jag inte oroa mig! 

Mannen är på den första av två julfester ikväll, blir intressant att se vilket skick han kommer hem i, blir det kanske soffan för honom? Tror inte att jag klarar av öl/sprit lukter, gör jag ju knappt annars Flört

Hoppas att alla får en skön helg!

• Bellatrixx

Beklagar verkligen missfallet. Usch, hemskt! Hoppas ni kommer på fötter så snart som möjligt igen.

Hoppas eran huvudvärk går över tjejer, låter inte alls roligt. Hade det mycket förr så att jag oftast kräftes utav det,
    Pronaxen tyckte jag var bra om man tog det direkt vid minsta känning. Men man kanske inte får äta det vid graviditet? För mig hjälpte det även att äta regelbundet men det kanske ni med hunnit testa? Skrattande 

Här mår man illa nonstop, tungt att jobba men är väldigt glad över att mitt jobb är så pass stillsamt som det är. Många kräkningar (ursäkta) har även varit på besök, urrrk! Men det blir säkert bättre snart får man hoppas,
    man känner sig ju dock lite tråkig som inte orkar lika mycket med samma energi men som sagt, väntar man på något gott Skrattande Trodde först jag var magsjuk men det var det visst inte utan det är här för att stanna.. Någon som också mår/mått illa mycket? När brukar det gå över ungefär? :D

• Feah
    mommytobe again skrev 2011-12-09 18:04:22 följande:

fan..skulle ha lite julmys med lilltjejen(pappa är på julfest) och vi skulle baka pepparkakor.......

när vi står redo att ska börja, märker jag,vi  har ingen kavel, inga formar...........jaja det här med planering går inte riktigt aalltid!

En PET-flaska funkar som improviserad kavel. Och borde man inte kunna fixa sina egna formar med hjälp av t ex ståltråd? Burklock? Eller skulptera själv med kniv?
  • Malena C

Hej, Hoppas jag kan få vara med här.
    Upptäckte förra måndagen att jag var gravid och kunde inte tro det var sant. Jag var tvungen att köpa ett test till och när det också var positivt bokade jag tid hos läkare. Jag fick komma in dagen efter och då pickade redan ett litet hjärta. Jag är nu 7 veckor och 4 dagar gravid.
    Jag är nog älsdt av alal härinne om jag kollar listan.
    Har en son på 2 år och 7 månader som kom till via IVF och gjorde två sista minuten syskon försök i somras med jättedåligt resultat så vi kan egentligen inte få barn.
    Hoppas nu lilla livet stannar eftersom jag inte är så ung längre.
    Vår son är under utredning / får medicin för alvarlig sjukdom så vi har mer eller mindre bott på sjukhus sista månaderna och därför trodde jag bara mensen var sen på grund av stress.
    Nu känner jag igen alla symptom när jag vet vad det är. Molvärk, kramper i benen och förstoppning och gas.
    Det sistnämnda är också värre eftersom jag slutade röka när jag såg plusset på stickan.
    Jag började röka igen efter de misslyckade ivf-försöken och när vi förstod att sonen var allvarligt sjuk men slutade dierkt när jag såg det andra plusset.
    Det finns inte så mycket tid för mig att tänka på att jag är med barn så jag hoppas att denna tråd kan hjälpa mig att gedet att ta lite mer plats.

Svar på tråden Juli bebis 2012