• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • chess07
    Tolle83 skrev 2011-12-22 18:34:31 följande:
    Jag blev av me värsta tröttheten i V 7-8 men nu i 12 (11+3) har en del av de kommit tillbaka...
    Börjar dessutom vakna på nätterna av att jag är kissnödig :S
    din lyckos som inte vaknat av kissnödighet på nätterna tidigare! jag har gått upp 1-2 ggr/natt sen v 5! :P 
  • Malena C

Hela eftermiddagen idag har jag börjat kunna röra mig igen och om det håller i sig åker vi till Ikea imorgon hela familjen. Förmodligen med mig i rullstol men då kan jag iallafall delta i julhandeln litegrann.
    Jag har fått massage två gånger och det verkar som om det är mitt gamla diskbråck som glidit och inte foglossning.
    Roligt att de flesta börjar känna sig bättre. Mitt illamående är bättre sedan jag började leva på frukt, grönsaker, grovt bröd, youghurt och fisk. Lite julgodis kommer jag att kunna äta men efter nyår är det slut på sockerintag.

• LiinaPiina

Mitt illamående har blivit mkt värre nu så konstigt när de borde vara tvärt om. V.11 och spyr 3-4 gånger/dagen ist för 1 gång :/. Supertrött pm kvällarna och huvudvärk. Inte kul just nu. Hoppas de går över snart.

• AnnA1985
    LiinaPiina skrev 2011-12-22 20:53:01 följande:
    Mitt illamående har blivit mkt värre nu så konstigt när de borde vara tvärt om. V.11 och spyr 3-4 gånger/dagen ist för 1 gång :/. Supertrött pm kvällarna och huvudvärk. Inte kul just nu. Hoppas de går över snart.

Fick tillbaka mitt illamående igår, hade en helvetesnatt och på jobbet höll jag på att kräkas flera gånger. Men är glad på ett sätt att det kom tillbaka, tänker att då måste ju bebis vara kvar :p
    Köpte Sea band förut, det blev bättre, bara lite difust illamående, så hoppas på att kunna få sova i natt. 
  • LiinaPiina

Åhh att de kom tillbaka mitt har hållet i sig. Jag spydde 2 gånger på Jobbet igår. Första gången. Usch. Jo men exakt det är som de ska iaf så det e skönt:)

• kulliz80

God jul till er alla:)
    Här illamående oxå värre igen men ska försöka njuta av julen på bästa sätt ändå ;)
    ha en fin jul nu alla :)

• AnnA1985

Sprang in på Apoteket och köpte Postafen förut, tänker inte ens ha difust illamående imorn, så jag hoppas tabletterna hjälper :p
    Tråkigt att det blir en blöt jul... Mamma har i alla fall en halvmeter snö i Östersund, fuuusk :p
    Vart är julkänslan egentligen? Tomte  

• pyret12345

Mitt illamående är också tillbaka... Trist! Ni andra - vågar ni "pusta ut" och berätta för folk nu? Jag går in i vecka 13, men är ändå så så rädd för missfall. Tycker det är de enda man läser om här på FL.

• Tolle83

God jul alla tappra tjejer!
    Idag ska vi berätta för våra föräldrar och syskon. Vul bilden är inramad och inslagen :) jag är nervös över reaktionerna, maken är helspänt, och pirrig. Han har längtar mer efter denna dag än mej :)

• Engla80

Har tappat 1,5kg i vikt men känner mig bara tjockare eller plöffsigare... Vanliga kläderna sitter inte bra men Mamma byxorna är förstora ännu. Provade mina klänningar igår och blev helt ledsen, ser ju bara stor ut som ett hus, inte alls kul när man vill va julfin! Fjuttigt problem... men med hormoner i kroppen blir det stort :/

Funderar på att ge mig ut i jul stressen och leta upp en svart klänning som man kan ha idag, imorgon och till nyår. Vill känna mig fin... 

Igår fick vår tös träffa tomten. När vi sa att han va på väg blev det panik och massa tårar... Men när han sen dök upp och börja dela ut paket så blev det annat ljud i källan och hon blev glad och gick fram till tomten! Han fick till och med en kram på slutet :)

Själv mår jag bra nu rent kroppsligt. Illamåendet känns knappt av, tröttheten har släppt något och här om dagen kunde jag till och med dricka en kopp kaffe!!! :) Psykiskt är desto mer labilt... Humöret växlar hej vilt! Tålamodet är kortare och tårarna kommer lätt.

Ha en riktigt GOD JUL!! 

Svar på tråden Juli bebis 2012