• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Ntme

Hej tjejer!

Hoppas att ni har haft en riktigt bra jul! Hur mår ni???

Själv är jag i vecka 9+5 och upplever att alla symtom är försvunna. Mitt hemskt jobbiga illamående är som bortblåst, brösten är inte längre ömma! däremot har jag typ som mensvärk i magen... Har ni upplevt samma? Är super oroligt efter vårt MA i okt, dessutom har vi nu gått ut med att jag är gravid så nu får inget va fel    

• LiinaPiina

Välkomnar v.12 idag :) så skönt.
    Fortfarande illamående och lite ömma bröst.
    Har åxå lite ont i magen typ molande värk men de växer ju där inne.

Ultraljud om 2 veckor, läängtar som bara den att få se det lilla liver igen.

Berättade för hela släkten igår, alla superglada.
    Blir ju första barnbarnet/barnbarnsbarnet :)

• Malena C

Jag har haft en bra jul och fuskat rejält med min dieet så jag får väl se vad priset blir. Ntme, jag är också 9+5 idag och jag tror du har molvärk. Det är normalt att det ökar denna tid eftersom moderkakan växer och gör sig redo att ta över försörjningen av fostret. Jag läste någon annastans en barnmorska som skrev att det är normalt att symptomen kommer och går i första trimestern. Mitt illamående är nästan helt borta men brösten är jätteömma. Nu får jag extra progestoron så ömheten kan bero på det.

God fortsättning allihop

• Ntme
    Malena C skrev 2011-12-25 19:48:29 följande:
    Jag har haft en bra jul och fuskat rejält med min dieet så jag får väl se vad priset blir. Ntme, jag är också 9+5 idag och jag tror du har molvärk. Det är normalt att det ökar denna tid eftersom moderkakan växer och gör sig redo att ta över försörjningen av fostret. Jag läste någon annastans en barnmorska som skrev att det är normalt att symptomen kommer och går i första trimestern. Mitt illamående är nästan helt borta men brösten är jätteömma. Nu får jag extra progestoron så ömheten kan bero på det.

God fortsättning allihop
    Hej Malena C!

tack för dina lugnande ord... Har ju mått så jäkla illa och sen är de bara borta.... Ringde k.k jour men de sa att vi inte kunde komma in, de kan ju inget göra, bara vänta...
    Däremot tycker maken att jag har ruskiga humörsvängningar, han säger också att han har läst ngt som kallas för "spökveckor" då allt försvinner innan magen börjar växa på allvar...  
  • pyret12345

Har också värk nere i magen, eller mer molande känsla... Kommer och går! Känns lite konstigt, tungt liksom! Gjorde dock UL för några dagar sedan och är nu i vecka 13 så nu måste man väl våga pusta ut?

• Hera78

Ntme: jag är i vecka 9+4 idag och har inte haft mer symptom än ytterst lite molvärk de senaste 4 veckorna vilket såklart oroat mig enormt.

Men vi var på VUL i torsdags eftersom jag blivit gravid genom IVF och vårt lilla mirakel sprattlade och hade det bra. Så bara för att du inte längre har symptom ska du inte oroa dig, det verkar väldigt, väldigt vanligt att symptomen kommer och går

• Tekla78
    pyret12345 skrev 2011-12-25 21:38:28 följande:
    Har också värk nere i magen, eller mer molande känsla... Kommer och går! Känns lite konstigt, tungt liksom! Gjorde dock UL för några dagar sedan och är nu i vecka 13 så nu måste man väl våga pusta ut?
    Har hört att har man sett ett pickande hjärta någon gång efter vecka 8 minskar risken avsevärt att man får MF. Har man dessutom sett ett picka i vecka 13 måste ju risken vara ännu mindre. Det tråkiga är ju att det aldrig finns några garantier för något, men man kan ju dö när man går över gatan också, om ni förstår vad jag menar.

Andemeningen var hur som helst att jag tycker att du ska pusta ut

Själv ska jag göra KUB 30/12 och är väldans nervös, men förväntansfull. Har ju också ett MA bakom mig, men fostret hade slutat växa i v. 7 och på mitt UL i v. 9 såg allt perfekt ut.
  • MissMurrig

Hej! Är i v. 13 nu, men kanske andas ut mer nästa vecka. Fick MF i slutet på v.13 första gravven... Men jag tyckte mig känna rörelser igår natt, det var mysigt. Förra gången kände jag de första rörelserna i v. 15. Så omöjligt är det inte. men det var väldigt svagt. 

Har fått byta pratik, så jag ska tillbaka till skolan och ha praktik istället för det gamla stället som var så himla stressigt, och jag trivdes inte. Blir nog bättre nu, speciellt när man är gravid! 

• Trolla75

Hej tjejer, hoppar gärna med i tråden om det är OK?

Väntar min 3:e runt 20:e juli... dock va den här graviditeten helt oplanerad, precis blivit med jobb mm. så min första tanke var; att nu ryker jobbet... och jag har ännu inte berättat något för arbetsgivaren... Det behöver man väl inte göra än på ett tag?

I går kväll hade jag som sammandragningar, det höll på hela kvällen... det låter som fler av er haft lite molande värk, så det kändes bra att läsa att jag inte var ensam...

Det är ju hyfsat längesedan jag var gravid sist... har ju två stora töser födda 2000 & 2007, så minnet hur graviditeten utvecklar sig är som bortblåst...

Jag har också fått tid för KUB-test, ska dit den 13/1. Det kändes helt självklart att göra med tanke på min ålder.

/Johanna

♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • bevingad

Ni har väl inte missat att det finns en f-book grupp? Den är helt hemlig så ingen mer än medlemmarna kan ens se att gruppen existerar... ett mysigt gäng tjejer är vi där!! Skriv här så ordnar vi medlemskap, man kan inte hitta gruppen genom sökning.

Svar på tråden Juli bebis 2012