• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Tolle83

Jag kommer inte lämna denna grupp! Så ja hoppas verkligen inte att den dör ut....

• storebrorM

Jag hoppas också att denna gruppen finns kvart trots FB gruppen :)

Jag har också en hel del funderinga kring vagn. Min syster har en son på tre och en nyfödd och hon ångrar att hon inte skffade syskonvagn. Min son kommer vara 2½ när bebben kommer och jag är fundersam på om jag ska ha syskonvagn. Han älskar vagnen och åker gärna :) Men vill inte asa runder på en klumpig syskonvagn alltid så funderar på bugaboo donkey som man kan ändra. Men den är så GALET dyr :S 

• Blåklockan79
    storebrorM skrev 2011-12-27 11:49:27 följande:

Jag hoppas också att denna gruppen finns kvart trots FB gruppen :)

Jag har också en hel del funderinga kring vagn. Min syster har en son på tre och en nyfödd och hon ångrar att hon inte skffade syskonvagn. Min son kommer vara 2½ när bebben kommer och jag är fundersam på om jag ska ha syskonvagn. Han älskar vagnen och åker gärna :) Men vill inte asa runder på en klumpig syskonvagn alltid så funderar på bugaboo donkey som man kan ändra. Men den är så GALET dyr :S 

Jag tycker Fb gruppen är smidigare än FL men hänger gärna på båda ställerna.

Ang. Buggan, med lite tur kommer det väl någon beg. ut på marknaden till sommaren. De flesta jag känner som har haft syskonvagn har bara användt dem ett litet tag. Det jag tycker är roligt är att jag bara har sett donkeyn på stan med shoppingkorgen till och ett barn i. Aldrig med två barn. Inte ens vid klassisk dagislämningstid på stan lixom. Lite konstigt tycker jag...
  • MLT

Jag kunde bara lägga till Tezzan802 eftersom vi är vänner på FB, ni andra kan ju skicka ett PM till bevingad som är ägare till gruppen!

Vi kommer också behöva en syskonvagn och är lika lost som jag var förra graviditeten! Vi har en Crescent Classic och en sulky som vi kommer behålla ifall man ska ut/iväg med bara ett barn, men eftersom sonen bara kommer vara 2år och vi har en hund måste jag kunna gå ut och gå med båda barnen. Den ska klara både gruset och landsvägen hemma men även vara smidig i affärer. Tur att man har ett halvår på sig att hitta den perfekta vagnen

• Woogie

Hej alla! Hoppas att julen har varit bra!

Jag är på jobbet igen, men bara helt kort; idag, imorgon och på fredag, sedan är jag ledig till skolan börjar igen. I fredags blev både jag och lille N förkylda och fick världens hosta :o( Jag har totalt hostat sönder hals och röst och är så trött på det så jag vet inte vad! N var bättre i natt  och behövde inte ens hostmedicin, så han är nog snart bra. Hoppas bara att jag går samma väg snart! Igår fick nog C det också, för han snarkade som f*n i natt och hade jätteont i halsen och hostar lite han med... Bara G som har klarat sig (än så länge). De andra kan i alla fall ta den braiga hostmedicinen, själv har jag kört med slemlösande, 5 ml bara, i nödfall (det står att det går över, men inte kan påvisas någon negativ effekt på fostret/bebisen). Jag måste ju sova...

Annars var det en bra jul, men det är väldigt mycket småbarn på den sidan familjen just nu (vi har ju ett själva), då C har tre syskon, varav två har små barn. Mycket hög ljudnivå och en hel del "Ajaj", "Fy", "Säg förlåt!" och "Såja..." blev det. Det är en mysig familj, men jag längtar lite till om sådär en 4-5 år när alla är stora nog att sysselsätta sig själva, inte använder blöja och kan säga något istället för att bara gråta eller gnälla om det är något.

Idag ska jag på bio med min bästa kompis och hennes son som är G´s bästis. Det blir Stig Helmer story, då båda killarna har sett de andra SH-filmerna och de andra barnfilmerna kändes lite för barnsliga. På fredag ska vi till mina föräldrar och stanna i några dagar. Det blir mysigt, så nu ska jag på ännu mer julklappsjakt :o)

På bebisfronten... jag hade min första sammandragning härom dagen. Det var lite coolt, då jag hade glömt känslan, men direkt kände igen den när jag fick den. Annars är det väl att jag mår illa när jag är hungrig och när jag är nymätt, samt att jag inte fixar vissa dofter. Tyvärr är N´s bajs en av dem och jag kan sökas av lukten lång tid efter att blöjan är bytt och slängd och må illa av luktminnet...

Oj vad negativt det blev nu, det var inte meningen. Men jag är så trött, det är kanske det. Hoppas att jag inte somnar på bion :o)

Ha det gott!

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • Malena C

Jag har precis kommit hem från sjukhuset med vår son och känner mig lite avdomnad av de jobbiga besked vi fått även om jag nog var förberedd. Den preliminära diagnos han fått och ätit sterodier för är fel och vi kan börja trappa ned steroiderna - vilket är skönt eftersom biverkningarna är jobbiga - men det innebär att han med största sannorlikhet har en hjärntumör som sitter på ett ställe som är nästan omöjligt at operera. På fredag är det ny magnetröntgen av området under sövning och sedan ska beslut fattas. Förmodligen biopsi nästa vecka vilket innebär att de måste öppna skallen. Jag känner mig inte ett dugg gravid just nu och det här jäkla ryggskottet jag har gör det nästan omöjligt att krama honom och leka med honom och vara normal mamma.
    Just nu sover han i bilen med pappa som sitter bredvid och läser tidningen.
    Han måste bli bra.
    Han ska ju bli storebror.
    Ledsen för den negativa vändningen.

• Engla80

Åh Marlena... Jag vet inte vad jag ska skriva... Är så ledsen och beklagar! Jag kommer hålla ALLA mina tummar och tår för att allt ska bli bra. Hjärta 

• pyret12345

Lider med er SÅ - förstår att det måste vara fruktansvärt. Man får försöka tänka på att läkarna faktiskt klarar det mesta på barn. Ska hålla mina tummar för er!

• rabarberli

Beklagar Malena C! Hoppas det går bra. Det finns inget jobbigare än när de nära är sjuka. Min man opererades av en godartad hjärntumör för några år sedan. Sjukvården är duktiga!

Mina byxor börjar bli små... Snart måste man väl gå och skaffa sig några mammakläder... Är i vecka 13 nu och har börjat bli piggare. Inget illamående men det har jag inte haft än så länge.

Svar på tråden Juli bebis 2012