Hej alla! Hoppas att julen har varit bra!
Jag är på jobbet igen, men bara helt kort; idag, imorgon och på fredag, sedan är jag ledig till skolan börjar igen. I fredags blev både jag och lille N förkylda och fick världens hosta :o( Jag har totalt hostat sönder hals och röst och är så trött på det så jag vet inte vad! N var bättre i natt och behövde inte ens hostmedicin, så han är nog snart bra. Hoppas bara att jag går samma väg snart! Igår fick nog C det också, för han snarkade som f*n i natt och hade jätteont i halsen och hostar lite han med... Bara G som har klarat sig (än så länge). De andra kan i alla fall ta den braiga hostmedicinen, själv har jag kört med slemlösande, 5 ml bara, i nödfall (det står att det går över, men inte kan påvisas någon negativ effekt på fostret/bebisen). Jag måste ju sova...
Annars var det en bra jul, men det är väldigt mycket småbarn på den sidan familjen just nu (vi har ju ett själva), då C har tre syskon, varav två har små barn. Mycket hög ljudnivå och en hel del "Ajaj", "Fy", "Säg förlåt!" och "Såja..." blev det. Det är en mysig familj, men jag längtar lite till om sådär en 4-5 år när alla är stora nog att sysselsätta sig själva, inte använder blöja och kan säga något istället för att bara gråta eller gnälla om det är något.
Idag ska jag på bio med min bästa kompis och hennes son som är G´s bästis. Det blir Stig Helmer story, då båda killarna har sett de andra SH-filmerna och de andra barnfilmerna kändes lite för barnsliga. På fredag ska vi till mina föräldrar och stanna i några dagar. Det blir mysigt, så nu ska jag på ännu mer julklappsjakt :o)
På bebisfronten... jag hade min första sammandragning härom dagen. Det var lite coolt, då jag hade glömt känslan, men direkt kände igen den när jag fick den. Annars är det väl att jag mår illa när jag är hungrig och när jag är nymätt, samt att jag inte fixar vissa dofter. Tyvärr är N´s bajs en av dem och jag kan sökas av lukten lång tid efter att blöjan är bytt och slängd och må illa av luktminnet...
Oj vad negativt det blev nu, det var inte meningen. Men jag är så trött, det är kanske det. Hoppas att jag inte somnar på bion :o)
Ha det gott!