• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • froggyL

:( beklagar. Vi alla här inne håller alla tummar å tår för er!

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • Trolla75

Malena C -Vi får hålla tummarna för Sveriges fantastiska sjukvård! Inte lätt och njuta av en graviditet om ens barn är sjukt, beklagar verkligen.

Har mått sjukt illa hela dagen i dag... hoppas verkligen snart att det vänder.
    Och sedan går jag och matdrömmer om allt möjligt gott... är det fler som har dille på mat?

På tal om byxor som börjar bli små...
    Är det någon som äter LCHF här inne?
    Har själv gått på det sedan 28 januari och har för avsikt att fortsätta, kanske inte lika strikt men ändå hålla nere kolhydraterna så mycket det går.
    Har totalt släppt på spärren helt nu mellan jul och nyår OCH magen svullnade upp som om jag vore i 8:e månaden Obestämd och ingenting syns i vanliga fall!!!

♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • Malena C

Tack för alla hållna tummar.
    Vi försöker se så positivt som möjligt på det. Vi har fått fantastisk behandling hittills och jag tror att varende barn-neurolog och barn-onkolog i norra Belgien är iblandad i vår sons sjukdom eftersom hans fall är så udda.
    Chansen att tumören är godaratad är stor eftersom alla prover de tagit inte visar på någon elakartad cancer och den växer väldigt långsamt. Han har heller inga andra symptom än förlamning av tredje hjärnnerven så det verkar inte finnas metastaser. Jag är mest rädd för operationen och den behandling som följer när de vet vilken sorts tumör det är men Belgiens sjukvård ska vara den bästa i Europa och hittills så har de varit snabba och väldigt proffessionella och de håller oss väldigt delaktiga.
    Att vara gravid ger mig också hopp. Ärligt talat höll jag på att gå under innan jag upptäckte att jag var gravid, av allt grubblande över sonen. Jag levde på kaffe, cigaretter, astmamedicin, kortison och dålig mat och allt det fick jag sluta abrubt med när jag såg plusset så min hälsa är mycket bättre nu än för några veckor sedan - trots ryggskott.
    Det måste helt enkelt gå bra. Han är ju vår lilla prins. Det svåra är att bibehålla vardagen och inte skämma bort honom för mycket. Det är väldigt svårt att säga nej just nu och han är mitt i värsta trotsåldern.
    Jag har bestämt att när sommaren kommer ska detta vara över och jag ska ha en frisk son som ser fram emot att bli storebror och familjen ska njuta av att förbereda sig för att bli större. Den bilden ska jag klamra mig fast vid när det blir svårt.

• Trolla75

Oj, förlåt jag missade att du bodde utomlands.

♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • Vitsippa80
    Trolla75 skrev 2011-12-27 19:02:38 följande:
    På tal om byxor som börjar bli små...

Är det någon som äter LCHF här inne?

Har själv gått på det sedan 28 januari och har för avsikt att fortsätta, kanske inte lika strikt men ändå hålla nere kolhydraterna så mycket det går.

Har totalt släppt på spärren helt nu mellan jul och nyår OCH magen svullnade upp som om jag vore i 8:e månaden och ingenting syns i vanliga fall!!!

Jag har ätit LCHF i 1,5 år men ungefär i v 6 när illamåendet kom var jag tvungen att ge upp det. Helt plötsligt blev jag spyfärdig av tanken på grönsaker, blomkålsmos och annat jag brukade äta och blev istället fixerat sugen på potatis. Så jag släppte det men har gått upp snabbt i vikt och känner mig uppblåst och mår inget vidare. Tänker därför fasa mig tillbaka till LCHF nu när illamåendet börjat släppa. Men precis som du, inte superstrikt utan rotfrukter, mjölkprodukter, grlnsaker och kanske potatis då och då. Jag vet att jag mår bäst av det och BM sa att det är helt ok så länge jag inte är för strikt.
  • Blåklockan79
    Malena C skrev 2011-12-27 15:08:33 följande:

Beklagar. Ville bara dela med mig av en historia jag hört av min kompis. Hennes man har en tumör i hjärnan som inte är opererarbar. Han lever helt enkelt med den, men under regelbundna kontroller. Han mår bra, men har huvudvärk rätt ofta, men klarar sig på alvedon. Han har haft den sen innan de träffades och nu har de ett barn på 3 år och ett på 1. Däremellan han han bli rätt dålig då tumören växte och han fick strålas i ett halvår, men nu är det tillbaka till det normala. Hoppas det löser sig till det bästa och han kan bli helt frisk, men ville bara säga att det går att få ett långt och lyckligt liv iaf även med en hjärntumör.
  • Bees knees

Din situation Malena lämnar nog ingen här oberörd. Kan bara föreställa mig vad ni går igenom. Hoppas innerligt att detta går bra. Glöm inte att andas själv.

• spillerkiller

Har fått kallelse till ul på fredag! Längtar verkligen att se den lilla krabaten!

• mousetrap

Hej,
    Har precis fått bekräftat att vi väntar en liten (nummer 4, hjälp!) till 30 juli 2012.
    Fick se den lille krabaten sprattla och det lilla hjärtat slå.
    Nu är det liksom på riktigt! Wow...

Stor kram till er alla och grattis! 

• Trolla75
    mousetrap skrev 2011-12-28 11:59:28 följande:
    Hej,
    Har precis fått bekräftat att vi väntar en liten (nummer 4, hjälp!) till 30 juli 2012.
    Fick se den lille krabaten sprattla och det lilla hjärtat slå.
    Nu är det liksom på riktigt! Wow...

Stor kram till er alla och grattis! 
    Grattis!!!
    Åh så spännande att få se & höra.
    Ska själv in på ett KUB-test den 13/1 och då hoppas jag att jag får se min för första gången... =)

Jag är beräknad till den 20 juli (min 3e).
Svar på tråden Juli bebis 2012