• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • kulliz80
    bevingad skrev 2011-12-26 16:15:44 följande:
    Ni har väl inte missat att det finns en f-book grupp? Den är helt hemlig så ingen mer än medlemmarna kan ens se att gruppen existerar... ett mysigt gäng tjejer är vi där!! Skriv här så ordnar vi medlemskap, man kan inte hitta gruppen genom sökning.
    jag skrev här för några dar sen ang fb gruppen , men ingen har lagt till mej där , Heter Therese Kullbohr o har samma profil bild på fb som här fl :D
  • Tolle83

Haha ja har helt missat att ja går in i v 13 idag :)

• MLT
    kulliz80 skrev 2011-12-26 17:25:59 följande:
    jag skrev här för några dar sen ang fb gruppen , men ingen har lagt till mej där , Heter Therese Kullbohr o har samma profil bild på fb som här fl :D
    Jag upptäckte nyss att jag la till dig i fel grupp tidigare idag (beräknade bebisar 2012), du kan ju gå ur den om du vill. Men nu la jag till dig i juli-gruppen
  • Tolle83

Nån som funderat över vagn? Ja tror de blir en kronan för mej... Nån som vet nåt om den?

• Blåklockan79
    Tolle83 skrev 2011-12-26 19:44:18 följande:
    Nån som funderat över vagn? Ja tror de blir en kronan för mej... Nån som vet nåt om den?

Har flera kompisar som haft/har kronan och alla är nöjda. Stabil, bra, bra varukorg skön att köra. Själv kommer vi använda dotterns Emmaljungavagn. Har fyndat en mjuklift till som jag tror vi ska använda när "sommarlovet" är slut. Blir liggdelen först för jag tror och hoppas på en varm sommar och då verkar en rymlig liggdel bättre än en mjuklift med massa fleace i bättre. Sen blir det nog en ståbräda till dottern, trots att hon är rätt stor när pyret kommer. Har även planer på att använda bärsele (har både Babybjörn och en beco butterfly) enhel del vid dagislämning/hämtning. Får se vad det blir sen i slutändan då jag brukar planera mer än vad som funkar Emma älskade selen och var lite svår med vagnen i början men pyret kanske är tvärt om, vem vet?
  • Tolle83

Ja tycker också den verkar bra.. Sen är de så bra med handtagen på sidan, så man kan få hjälp i tex trappor... Vi har en hel del trappor till vårat hus.. Så de underlättar ju :)

• Malena C

Vi har det mesta redan. Vi köpte en Quinny när vi väntade sonen och den har vi varit nöjda med trots ett par punkteringar och att den är lite otymplig att lyfta in och ut i bilen. Den passade med babyskyddet vi hade vilket var väldigt praktiskt. Liggdelen gav vi upp gansak snabbt eftersom vår son avskydde den och jag oftast fick gå hem med baby i famnen styrandes vagnen med en hand. Bärsele hade vi inte kunnat leva utan. Först en babybjörn som passar min man bra och sedan en manduka som jag älskar.
    Sittdelen använde vi mycket (och för tidigt eftersom sonen satt vänd åt fel håll) under perioden strax innan året till och med två år. Underbar i skog och mark och på kullerstensgator och här där trottoarkanterna är över decimetern. Sedan förra sommaren vill han inte åka längre. Han traskar och går. Vi har kanske använt vagnenb tre gånger sedan i somras och då mest att köra grejorna vi haft med oss istället för sonen.
    Jag tar gärna emot råd om ett bra babyskydd där babyn ligger bra utan för böjd rygg. Vi var inte nöjda med standard maxi cosin vi hade.

• Tekla78
    bevingad skrev 2011-12-26 16:15:44 följande:
    Ni har väl inte missat att det finns en f-book grupp? Den är helt hemlig så ingen mer än medlemmarna kan ens se att gruppen existerar... ett mysigt gäng tjejer är vi där!! Skriv här så ordnar vi medlemskap, man kan inte hitta gruppen genom sökning.
    Är det därför det är så lugnt i denna tråd? Du kan gärna lägga till mig, Thorunn Widö.

jbson: välkommen! Tycker du kan hålla det hemligt för arbetsgivaren tills du tycker att det syns för mycket. Av just gravidanledningen får man ju inte kicka ut folk, men det händer ändå har man hört. Man kan ju dra en vit lögn också och säga att man upptäckte det senare än man faktiskt gjorde.
  • Jamtlandstaus

Man har bara skyldighet att meddela AG senast två månader innan man tänkt ta föräldraledigt så håll du din hemlighet tills det känns bekvämt för dig!

Här har nu julen passerat o "julturnén" blev avbruten pga av stormen Dagmar. Vi fick åka hem fyra dagar tidigare än beräknat, sååååå skönt! Nu ska vi försöka skjuta på besök till den halvan av släkten ett tag.

Svar på tråden Juli bebis 2012