• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • MLT
    Malena C, så fruktansvärt att se sitt lilla barn sjukt, min största skräck. Men det låter positivt ändå att den verkar vara godartad, hoppas ni mår så bra det är möjligt!
  • Bees knees

Jag har fått nog, nu vill jag ha tillbaka mitt gamla normala humör!

• Tolle83

Vers knees
    Du de vill jag med! O framförallt vill min man de... De är precis som en demon som hoppar i mig. Igår börja ja smälla i dörrar o skrika att han aldrig mer får prata med mej... Efteråt börjar ja gråta o undrar vad 17 som händer med mej...

Nu har jag blivit DYNG!!! Förkyld. Är helt sänkt och känner mej nästan lite febrig :(

• jessamy

Malena C: Jag hller tummarna för er så får jag helt enkelt ta bilen och hälsa på er och träffa din son och din kommande bebis i augusti. Vi bilar förmodligen ner till svärföräldrarna då bara den här förlossningen går snabbt och smärtfritt ;)

• Bees knees

Känner igen mig helt o hållet tingeling.... Sen skäms man ....för att man överreagerat helt... Men jag blir så himla arg att det nästan gör ont i kroppen! Det tar massor av energi ifrån mig! Hoppas att du blir frisk snabbt. Kram

• Trolla75

Tror inte mitt humör har ändrats, men jag går runt och mår så illa hela tiden och är så himla trött! (Idag har jag legat o slappat hela dagen utan att behövt lyft ett finger) är ledig även i morgon, jätteskönt!

Den här graviditeten skiljer sig på alla sätt från mina två tidigare...

Inbillade mig att jag väntade en kille, har två flickor sedan innan...
    Men sedan fick jag höra av vänner att de mått illa när det väntade tjejer... så där rök min teori.

Varför mår man illa??? Jag kräks inte, men går runt och rapar och mår allmänt tjuvtjockt.

♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • Trolla75
    Vitsippa80 skrev 2011-12-27 20:58:33 följande:
    Jag har ätit LCHF i 1,5 år men ungefär i v 6 när illamåendet kom var jag tvungen att ge upp det. Helt plötsligt blev jag spyfärdig av tanken på grönsaker, blomkålsmos och annat jag brukade äta och blev istället fixerat sugen på potatis. Så jag släppte det men har gått upp snabbt i vikt och känner mig uppblåst och mår inget vidare. Tänker därför fasa mig tillbaka till LCHF nu när illamåendet börjat släppa. Men precis som du, inte superstrikt utan rotfrukter, mjölkprodukter, grlnsaker och kanske potatis då och då. Jag vet att jag mår bäst av det och BM sa att det är helt ok så länge jag inte är för strikt.
    Jag fick också positivt stöd från min BM, jag har läst väldigt mycket på kolhydrater i fokus och det känns tryggt att fortsätta.
    Jag riktigt längtar till efter nyår, då jag ska stiga på tåget igen! Den här uppblåsta, jobbiga mättnaden som blir efter all kolhydratkost äcklar mig... Men jag är knäpp, min hjärna (belöningssystemet) har bestämt att jag ska frossa nu i mellandagarna! Fast jag ångrar mig varje kväll när jag ska sova och magsäcken trycker upp under hakan...
    Åt potatis på julafton för första gången på nästan 1 år och det var inte vilken potatis som helst, utan det var någon dansk läckerhet, stekt i smör o socker. Jag åt 3 små och sedan kunde jag knappt sova den natten!
    Men annars har jag sluppit potatislängtan...
    Jag nöjer mig gott med en god köttbit och bea och kanske lite broccoli.
    Rysk yoghurt & gammeldags mjölk är något jag inte kan vara utan...

Konstigt, när jag tänker på mat glömmer jag av mitt illamående Tungan ute
    ♫(¯`°?.¸ ღ ♥ Lycklig mamma till världens bästa tjejer Wilma & Vanna, väntar barn nr 3 i juli ♥ღ ¸
  • jessamy

jbson: Jag mådde illa när jag väntade min flicka. När jag väntade min pojke fick jag dignosen hyperemesis pga illamående och frekventa kräkningar och den här gången mår jag inte illa alls :) så det spelar nog ingen roll vad man inväntar :)

• MissMurrig
    Gråter Usch Malena va hemsk, lycka till med allt för er!

Tycker mig känna den lile sprattla ibland, men ibland så känner jag mig inte alls gravid... Tyckte det var så långt kvar till RUL så jag bokade in ett UL på MVC den 10/1, ska bli skönt att se den snart igen... Idag är jag i vecka 13 (12+5), och jag tror det var i 12+6 som jag fick mitt MF... Så jag vill bara att denna veckan ska passera nu...

Jag gillar inte heller mitt humör, känner mig arg hela tiden, fast jag inte är det eller har någon anledning. Började lipa igår för att jag inte gillar mig själv längre...  Och att magen har svällt så mycet under jul! Måååste köpa nya brallor snart! Speciellt jobbyxor, har kockkläder, och de är så där snyggt tajta och höga i midjan, så de passar inte jättebra längre... har kört lite på gummisnodd, bra nödlösning. Men har en vecka på mig, börjar igen den 9/1! Skönt med jullov!  
Svar på tråden Juli bebis 2012