• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Älskadelillaliv
    Gurkburk skrev 2011-11-02 08:52:25 följande:
    God morgon! Idag har jag en lite orolig dag. Börjar sjunka in nu att jag är gravid vilket så klart är ren lycka, men sist gick det ju inte så bra. Kommer på mig själv att titta på pappret varje gång jag varit på toa och vara rädd för att se blod. Antar att man kommer oroa sig tills barnet är fött. Eller det kanske är då den riktiga oron börjar

Ringde mödravården nyss och fick tid för inskrivning 28 november. Påtalade att jag äter levaxin och vad jag förstått är det viktigt att kolla upp värdena när man är gravid då man vanligtvis måste öka dosen. De ansåg dock att det räckte att kolla det vid inskrivningen. Gjorde misstaget igår att läsa allt hemskt som kan hända om man har dåliga körtelvärden så det känns inte helt bra att vänta så länge, men de borde ju veta bäst. Min sambo säger att jag kommer få datorförbud resten av graviditeten om jag inte slutar googla på allt elände. 

Jag har försökt äta folsyra hela året, men tyvärr inte skött det riktigt. Skärpning nu.

Vi har samma inskrivningsdatum hos BM . Och jag äter också levaxin och sedan kollar man tror jag en gång i månaden. Många behöver justera sin dos. Då kan du och jag utbyta info med varandra om just levaxin och doser hit och dit..
    Ella Jade skrev 2011-11-02 08:38:06 följande:
    Morron Älskadelillaliv Glad

Ojdå, vilken tid börjar du jobba? Hoppas du lyckas somna nått sen.

Okej.. Hmm.. ja, jag funderade också på dem. Men sen finns det annan typ av vitaminer för gravida på apoteket, det är 4 tablett du skall få i dig dagligen, med olika saker i. För jag har läst att vissa vitaminer inte skall blandas, då får de inte lika stark effekt. Dock är den rätt dyr på apoteket, runt 260 tror jag. Hittade en annan på bodystore, likadan, för 119 bara.. skall höra med BM! :)
    Jag börjar inte för än vid 13:30 och somna om är helt omöjligt., Blir helt slut sen efter lunch, denna trötthet tar död på mig. Men jag njuter för jag vet varför

• Gurkburk
    Älskadelillaliv skrev 2011-11-02 10:02:28 följande:
    Vi har samma inskrivningsdatum hos BM . Och jag äter också levaxin och sedan kollar man tror jag en gång i månaden. Många behöver justera sin dos. Då kan du och jag utbyta info med varandra om just levaxin och doser hit och dit..
    Ella Jade skrev 2011-11-02 08:38:06 följande:
    Morron Älskadelillaliv Glad

Ojdå, vilken tid börjar du jobba? Hoppas du lyckas somna nått sen.

Okej.. Hmm.. ja, jag funderade också på dem. Men sen finns det annan typ av vitaminer för gravida på apoteket, det är 4 tablett du skall få i dig dagligen, med olika saker i. För jag har läst att vissa vitaminer inte skall blandas, då får de inte lika stark effekt. Dock är den rätt dyr på apoteket, runt 260 tror jag. Hittade en annan på bodystore, likadan, för 119 bara.. skall höra med BM! :)

Oh, vad bra! Jag går på 50 mikrogram om dagen. Hade THS på 4,9 i augusti, men fyra veckor senare 1,9 efter att jag börjat med levaxin. Dumt nog kommer jag inte ihåg vad T4 låg på. Jag väntar just nu på att läkaren som skrev ut levaxinet ska ringa tillbaka så att hon kan bekräfta om jag ska fortsätta på samma dos utan att kolla värdena innan inskrivningen. Jag känner mig lite extra orolig då de vid utredningen trodde att mitt missfall berodde på underfungerande sköldkörtel.
  • SommarDahlia
    s85 skrev 2011-11-02 09:56:41 följande:
    Hej, hoppar in här oxå då jag har bf i slutet av juni/början av juli 2012. Är nu i v 5 och ska på tidigt VLU den 21/11 (v 8). Beställde tid hos en privat gyn, så man kan börja riktigt njuta av graviditeten. Då vi genom gick ett sent ma i augusti. 
    Äter folsyra och lite exta omega 3, då jag är dålig på att äta fisk. Skäms 

Är det någon annan som börjat "boa"? Glad Köpte hela Leviks-serien på IKEA häromdagen, då den ska utgå och började titta på den redan i somras. Skrattande
    ska man äta omega 3? Fick för mig att jag läste på livsmedelsverkets hemsida att man ska undvika det pga den höga A-vitaminhalten
  • Tvåbarnsmamman78

Till er som är lite insatta.. Tänkte på det här med försäkringskassan....

Jag jobbar nämligen bara 87,5 %... min föräldrarpenning blir det då 80% av dessa 87,5%?? Eller hur räknar man? Och vad gör de beräkningen på...tänkte ifall jag skulle fundera på att gå upp till heltid... 

• rabarberli

Hej! Här är en till som ska ha en liten i början på juli om allt går bra. Jag plussade för en vecka sedan och jag har inte tänkt på något annat sedan dess Det är vårt första barn så allt är nytt för oss.

• jinxy
    SommarDahlia skrev 2011-11-02 10:13:15 följande:
    ska man äta omega 3? Fick för mig att jag läste på livsmedelsverkets hemsida att man ska undvika det pga den höga A-vitaminhalten
    Alla har inte så hög A-vitaminhalt. 

Livsmedelsverket:
    Se också efter att de innehåller högst 1 milligram vitamin A per dagsdos.

Jag köpte ACO:s egna för dom hade just 1mg/dagsdos. 
  • Jamtlandstaus
    Gurkburk skrev 2011-11-02 09:16:33 följande:
    Hur har ni det med symptom? Har ni några och i så fall när kom de?. Igår och dagen innan kände jag hur det spände och hade sig i magen, men idag känner jag ingenting. Förra gången jag var gravid, som ledde till missfall, fick jag superömma bröst väldigt tidigt, men än så länge känner jag inte det heller. Usch vad jag kommer att nojja innan det här är klart...
    Jag hade oxå mer tydliga symtom förra gången men eftersom jag fick MA då så får gärna denna graviditet vara annorlunda... känns som om det går bättre om den inte är lika.
    Det enda jag känner är viss molvärk (som mensvärk) till och från och att jag är mycket varmare, speciellt på kvällarna. Annars ingenting...
  • ZoZoZ
    Tvåbarnsmamman78 skrev 2011-11-02 09:44:17 följande:
    Vet inte varför men jag är smått nojig denna graviditet. MInns inte att jag var det med de andra. Så fort jag går på toa tittar jag på pappret och hoppas på det bästa.. springer på toa i onödan för att jag måste kontrollera. Hur kommer jag bort från detta?

Behöver höra lite positiva tankar. 
    Jag är nästan precis lika dan. Det är så jobbigt att bära på den här konstanta oron. Jag var inte heller så här med ettan och tvåan.
  • ZoZoZ
    pyret12345 skrev 2011-11-02 09:51:30 följande:
    Jag är gravid med BF i början av juli! Är SÅÅÅÅ glad. Har en dotter sedan tidigare! Är i vecka fem nu, men har nästan inga symtom. Lite ömma bröst och känner mig varm, men inget illamående! Har ni mycket symtom redan? 
    Jag känner mig verkligen gravid, tycker till och med att magen putar lite, men det gjorde den nog förmodligen innan också... Har dock känt att livmodern har börjat växa. Utöver detta mår jag rätt illa, men det är fullt hanterbart, har inte känt mig spyfärdig (än i varje fall), brösten är ömma och har vuxit lite, jag är väldigt trött (men det hade jag säkert varit även om jag inte vart gravid, det är väldigt mycket att stå i som lärare så här års) och har till och från ett hemskt humör och är allmänt lättstött och känslig.
  • MLT
    pyret12345 skrev 2011-11-02 09:51:30 följande:
    Jag är gravid med BF i början av juli! Är SÅÅÅÅ glad. Har en dotter sedan tidigare! Är i vecka fem nu, men har nästan inga symtom. Lite ömma bröst och känner mig varm, men inget illamående! Har ni mycket symtom redan? 
    Jag är ofta kissnödig, har ett jävla humör och luktsinnet är redan känsligt (förbjöd sambon att använda en viss parfym med vanilj i, hatar den, hehe). Har känt lite i brösten och är ständigt sugen på kolhydrater, men tack och lov inget illamående ännu. Hoppas innerligt att få slippa det denna gången. Både med sonen och min förra graviditet där det inte ens fanns något foster mådde jag fruktansvärt illa så fort jag skulle äta något.. Tycker jag har rätt lite och svaga symptom, men så är jag inte ens i v. 5 ännu, byter vecka i morgon..
Svar på tråden Juli bebis 2012