Gurkburk skrev 2011-11-02 08:52:25 följande:
God morgon! Idag har jag en lite orolig dag. Börjar sjunka in nu att jag är gravid vilket så klart är ren lycka, men sist gick det ju inte så bra. Kommer på mig själv att titta på pappret varje gång jag varit på toa och vara rädd för att se blod. Antar att man kommer oroa sig tills barnet är fött. Eller det kanske är då den riktiga oron börjar
Ringde mödravården nyss och fick tid för inskrivning 28 november. Påtalade att jag äter levaxin och vad jag förstått är det viktigt att kolla upp värdena när man är gravid då man vanligtvis måste öka dosen. De ansåg dock att det räckte att kolla det vid inskrivningen. Gjorde misstaget igår att läsa allt hemskt som kan hända om man har dåliga körtelvärden så det känns inte helt bra att vänta så länge, men de borde ju veta bäst. Min sambo säger att jag kommer få datorförbud resten av graviditeten om jag inte slutar googla på allt elände.
Jag har försökt äta folsyra hela året, men tyvärr inte skött det riktigt. Skärpning nu.
Vi har samma inskrivningsdatum hos BM

. Och jag äter också levaxin och sedan kollar man tror jag en gång i månaden. Många behöver justera sin dos. Då kan du och jag utbyta info med varandra om just levaxin och doser hit och dit..
Ella Jade skrev 2011-11-02 08:38:06 följande:
Morron Älskadelillaliv
Ojdå, vilken tid börjar du jobba? Hoppas du lyckas somna nått sen.
Okej.. Hmm.. ja, jag funderade också på dem. Men sen finns det annan typ av vitaminer för gravida på apoteket, det är 4 tablett du skall få i dig dagligen, med olika saker i. För jag har läst att vissa vitaminer inte skall blandas, då får de inte lika stark effekt. Dock är den rätt dyr på apoteket, runt 260 tror jag. Hittade en annan på bodystore, likadan, för 119 bara.. skall höra med BM! :)
Jag börjar inte för än vid 13:30 och somna om är helt omöjligt., Blir helt slut sen efter lunch, denna trötthet tar död på mig. Men jag njuter för jag vet varför