• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Mysmamma70

Jag fick tid 23 nov för inskrivning och KUB blir i mellandagarna, tyvärr fick jag besked att min BM ska sluta vid årsskiftet men väljer att skriva in mig hos henne iallafall så hon får med allt viktigt i journalen - har haft begynnande havandeskapsförgiftning de två senaste graviditerna och blivit igångsatt, dessutom har jag GBS så de får ha lite extra koll på mig

• michelodeon
    Tvåbarnsmamman78 skrev 2011-11-02 10:18:10 följande:
    Till er som är lite insatta.. Tänkte på det här med försäkringskassan....

Jag jobbar nämligen bara 87,5 %... min föräldrarpenning blir det då 80% av dessa 87,5%?? Eller hur räknar man? Och vad gör de beräkningen på...tänkte ifall jag skulle fundera på att gå upp till heltid... 
    japp, 80% av dina 87,5%. Går du upp till heltid måste du jobba minst 6 månader för att dom ska räkna på den inkomsten, om jag inte minns helt fel :)
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • michelodeon
    rabarberli skrev 2011-11-02 10:23:55 följande:
    Hej! Här är en till som ska ha en liten i början på juli om allt går bra. Jag plussade för en vecka sedan och jag har inte tänkt på något annat sedan dess Det är vårt första barn så allt är nytt för oss.
    Grattis
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • Tvåbarnsmamman78
    michelodeon skrev 2011-11-02 11:35:39 följande:
    japp, 80% av dina 87,5%. Går du upp till heltid måste du jobba minst 6 månader för att dom ska räkna på den inkomsten, om jag inte minns helt fel :)
    Och det kommer jag ju inte hinna.. vill inte gå upp nu detta år.. Och det kanske krävs att man säger till en stund  innan också.. sen ska jag ju ha i slutet på juni/ början på juli...

SUck.. blir ju inga pengar alls.. detta går ju inte. Ledsen, frustrerad och oerhört stressad nu....

vad gör jag nu??  
  • Älskadelillaliv

MollyMiranda: jag äter 100 per dag. Ska ringa Flm och be dem ta prover. Kommer inte ihåg vad jag låg på sist. Usch berodde missfallet på låg ämnesomsättningen? Bra att kolla sin värden då ganska snart.

• Mysmamma70

Tvåbarnsmamma - ring FK och prata med dem!

• JonnaA87
    pyret12345 skrev 2011-11-02 09:51:30 följande:
    Jag är gravid med BF i början av juli! Är SÅÅÅÅ glad. Har en dotter sedan tidigare! Är i vecka fem nu, men har nästan inga symtom. Lite ömma bröst och känner mig varm, men inget illamående! Har ni mycket symtom redan? 
    Grattis!
    Jag plussade för någon vecka sen och är nu i vecka 6. De enda symptomen jag har är att mina bröstvårtor är ömma som f*n sen känner jag mej lite vimsig å yr me men de e typ allt kan ju bara hoppas att det håller i sig så
  • Therese och Stefan

Hej!
    Herregud vad mång inlägg det redan har blivit här. Hur mår alla?
    Har berättat för min gamla arbetskollega idag att jag var gravid, det blev för svårt att hålla minen =) trots att man bara är i vecka 5.

När beräknar ni andra att sluta jobba? Hur har det varit för er som redan har barn sedan tidigare? Är själv lärare och det är så svårt att se sig själv sluta i maj då alla betyg ska sättas och man lämnar eleverna i sticket. Pust, vad mycket man ska behöva tänka på... Även om det blir trevligt i juli. =)

• michelodeon
    Tvåbarnsmamman78 skrev 2011-11-02 11:52:47 följande:
    Och det kommer jag ju inte hinna.. vill inte gå upp nu detta år.. Och det kanske krävs att man säger till en stund  innan också.. sen ska jag ju ha i slutet på juni/ början på juli...

SUck.. blir ju inga pengar alls.. detta går ju inte. Ledsen, frustrerad och oerhört stressad nu....

vad gör jag nu??  
    Jag jobbar bara 75% så jag vet hur det känns. Med OB så får jag väl en helt normal lön som jag klarar mig på men 80% av de är ju inge vidare. Har iaf en sambo som tjänar betydligt med än mig så vi kommer klara oss bra iaf. Men man får tänka om lite och kanske dra ner på vissa saker redan nu så man vänjer sig.
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • SommarDahlia
    jinxy skrev 2011-11-02 10:58:08 följande:
    Alla har inte så hög A-vitaminhalt. 

Livsmedelsverket:
    Se också efter att de innehåller högst 1 milligram vitamin A per dagsdos.

Jag köpte ACO:s egna för dom hade just 1mg/dagsdos. 
    Aha, vad bra! Då kanske man skulle köpa en burk. Äter inte heller fisk i mängder precis.
Svar på tråden Juli bebis 2012