• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Woogie: kvalitén är faktiskt bättre än man tror på Ullared:) alla grejer vi köpt typ till pojkarna har hållt jätte bra:)

• snoffsan08

Vad härligt att ni fått titta in på era bebisar och sett att det ser bra ut =o) Jag får vänta i 12 dagar till =o( Ska försöka se vad det blir då oxå, hoppas lite på en pojke, men blir förstås lika glad om det blir en tjej. Har f, p, f sen tidigare. Välkomnar V:18 imorgon. Ska bli spännande och se på RUL om det stämmer eller om dom flyttar på BF. Vill ändå bli igångsatt tidigare, då mina tidigare förlossningar gått så himla fort. Har ju såna problem med foglossning och grejer, men var till naprapaten nu idag, kändes jätte bra efteråt, ska dit på måndag igen. Är det vanligt att folk gör abort då om dom inte är nöjda med könet? Jag trodde bara sånt spelade nån roll typ i Kina. Konstigt tycker jag.

• Engla80

Michelodeon och ZoZoZ; Va härligt att allt såg bra ut!! Så roligt att det börjar trilla in lite RUL nu, då känns det som man själv ockå snart är där Glad

ZoZoZ; Vi har samma namn på vår lista fast kommer då stava det Smilla Glad Men vi vet ju inte ens om det blir en tjej än...

Med dottern hade vi namnen Molly, Alice, Kate och Mary på vår lista men hon heter Lykke... Så vi får väl se när det väl kommer till kritan om denna baby får ett namn från listan eller något "nytt" när h*n väl tittar ut Drömmer

Ni som fått bekräftat vad ni väntar, stämde era intutioner? Dom säger ju att mamman oftast har rätt när hon gissar kön på babyn i sin mage...

• snoffsan08

Jag har haft rätt hittills på mina barn, så det ska bli kul och se den 14e om dom kan se en lite snopp eller inte, då jag tror jag väntar en liten kille. Vi har inte kommit på nåt bra flicknamn än, HJÄLP!! Får vi en pojke så blir det Linus, en kobo av mitt och mannens namn. På flicka har vi varit inne på Fiona, Vendela eller Tintin. Jätte svårt. Har rätt så "vanliga" namn på dom tidigare. Ellinor, Erik och Frida.

• michelodeon
    Engla80 skrev 2012-02-02 12:52:36 följande:

Ni som fått bekräftat vad ni väntar, stämde era intutioner? Dom säger ju att mamman oftast har rätt när hon gissar kön på babyn i sin mage...

När jag väntade sonen var jag het säker på att det var en pojke och det stämde ju  
    Denna gången har jag varit lite mer velig och inte "känt" så mycket vad det är. Men när vi satt och väntade gissade jag på tjej och sambon på pojke så han fick rätt  
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • En liten

Jag har "vetat" båda gångerna att det var en tjej innan doktorn sagt något. Men jag tror att det är 50/50. Vi har tre pojk namn som hänger med från förra gången men inget flicknamn  till den här gången, men vi ska nog komma på något.
    Här måste man skriva på ett papper med barnets officiella namn direkt efter förlossningen, så det gäller att bestämma sig innan...

Jag kände av liten som bökade runt för första gången imorse. Jag har nog gjort det innan också men nu var jag säker.

• Trolla75
    enilorac81 skrev 2012-02-02 10:11:26 följande:
    Hur många gånger till efter RUL får man göra ultraljud? Någon som har koll?
    Vad jag känner till; Göteborg & Trollhättan är det bara ett RUL som standard.

Men behövs det fler så är det ju klart BM skriver remiss.

Med min nr 1. var jag bra på RUL - Östra Sjukhuset, Gbg.

Med nr 2. Var jag på ett RUL - NÄL, Trollhättan, KönsUL - Barnmorskegruppen, Gbg (fick betala själv 800 fick remiss på ett UL i slutet av grav - NÄL, Trollhättan för BM trodde hon låg med rumpan ner.

Jag har te.x aldrig blivit erbjuden VUL som många andra verkar ha blivit erbjudna...

Med nr 3. gjorde vi ett KUB-test och fick då en tidig glimt av liten, RUL den 20 februari. Drömmer
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • Jamtlandstaus
    vermilion skrev 2012-02-01 23:43:31 följande:
    Jag gjorde FVP i måndags och det skulle ta max en vecka, mycket kortare tid än jag trodde. Gjorde du fullständig eller enkel? Vet inte vad det kallades men nåt liknande.
    Jag gjorde den enkla, den fullständiga tar ca tre veckor. Vi hade ju ingen särskild kromosomavvikelse som vi ville kolla utan nöjde oss med de vanligaste.
    Jag har hört vissa som gör båda, de tar alltså lite mer vätska så det ska räcka till både och.
  • Jamtlandstaus
    En liten skrev 2012-02-02 13:34:43 följande:
    Jag har "vetat" båda gångerna att det var en tjej innan doktorn sagt något. Men jag tror att det är 50/50. Vi har tre pojk namn som hänger med från förra gången men inget flicknamn  till den här gången, men vi ska nog komma på något.
    Här måste man skriva på ett papper med barnets officiella namn direkt efter förlossningen, så det gäller att bestämma sig innan...

Jag kände av liten som bökade runt för första gången imorse. Jag har nog gjort det innan också men nu var jag säker.
    Får jag vara nyfiken å fråga vilket land du bor i nu?
  • Sladdis
    ZoZoZ skrev 2012-02-02 11:06:46 följande:
    Lyckligast i världen just nu! Allt såg jättebra ut på vårt UL idag och med 99,9% säkerhet så är det en liten Zmilla!! :D Vi blev även framflyttade, nytt BF den 2/7, v 18+2 idag.

GRATTIS till flickan och att allt såg bra ut!!!{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Juli bebis 2012