• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis
    snoffsan08 skrev 2012-02-02 11:24:22 följande:
    Vad härligt att ni fått titta in på era bebisar och sett att det ser bra ut =o) Jag får vänta i 12 dagar till =o( Ska försöka se vad det blir då oxå, hoppas lite på en pojke, men blir förstås lika glad om det blir en tjej. Har f, p, f sen tidigare. Välkomnar V:18 imorgon. Ska bli spännande och se på RUL om det stämmer eller om dom flyttar på BF. Vill ändå bli igångsatt tidigare, då mina tidigare förlossningar gått så himla fort. Har ju såna problem med foglossning och grejer, men var till naprapaten nu idag, kändes jätte bra efteråt, ska dit på måndag igen. Är det vanligt att folk gör abort då om dom inte är nöjda med könet? Jag trodde bara sånt spelade nån roll typ i Kina. Konstigt tycker jag.

Tro nu inte att jag är rasist, men det är inte bara i Kina man vill ha pojkar!Obestämd Mina svenska vänner har fått reda på könet i v. 18 så de skyller väl bara på reglerna om de anser att det är nödvändigt.
  • snoffsan08

Varför skulle jag tro att du är rasist? Menar du att dina vänner har tagit bort barnet i V18 bara för att det inte var det kön dom önskade??

• Trolla75

Jag är så glad i båda mina flickor och önskar att nr 3 också är en liten flicka! Det skulle underlätta så för oss, med tanke på att vi redan har allt en liten tjej skulle behöva!

Hittade just ett graviditetsverktyg här på fl och skrev i för skojs skull Flört Till min stora lycka är min kinesiska ålder 33 år! Skrattande Haha... och den säger också att jag väntar en flicka... Men det är inget som är säkert. Mest på skoj...
    www.familjeliv.se/Vantar_barn/Kalender/flicka-eller-pojke.php

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • Sladdis
    snoffsan08 skrev 2012-02-02 14:49:16 följande:
    Varför skulle jag tro att du är rasist? Menar du att dina vänner har tagit bort barnet i V18 bara för att det inte var det kön dom önskade??
    Nej, herregud, det var inte alls så jag menade.Förvånad Jag känner ingen som tagit bort barnet efter ett UL. Vad jag menade är att i Ystad står det i papper man får om UL i vecka 18 att BM inte berättar könet, men att de gärna berättar i v.32 på UL. Och med risk för att låta som en rasist så är det faktiskt så att många utlandssvenskar valt att göra abort efter att ha varit på UL och upptäckt att det är "fel" kön på barnet och därför har man valt att skriva i pappret att man inte berättar i v. 18 för att undvika dessa aborter. Dock verkar de inte hålla på reglerna så hårt eftersom mina svenska vänner har fått reda på könet redan i v. 18 på UL och jag hoppas också få veta. Hoppas jag klargjort mig.
  • snoffsan08

Jaså, ja då förstår jag vad du menar =o) Tragiskt att folk gör på det viset tycker jag. Helt sjukt egentligen enligt min personliga åsikt. Men då förstår jag att dom inte vill tala om könet på RUL. Har aldrig hört talas om det , inte här i Stockholm iaf.

Trolla75 skrev 2012-02-02 14:58:28 följande:
    Jag är så glad i båda mina flickor och önskar att nr 3 också är en liten flicka! Det skulle underlätta så för oss, med tanke på att vi redan har allt en liten tjej skulle behöva!Hittade just ett graviditetsverktyg här på fl och skrev i för skojs skull Till min stora lycka är min kinesiska ålder 33 år! Haha... och den säger också att jag väntar en flicka... Men det är inget som är säkert. Mest på skoj...www.familjeliv.se/Vantar_barn/Kalender/flicka...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ

HI hi hi, gjorde den oxå förut. Visade att vi skulle få en pojke, så vi får se då.
  • Sladdis
    snoffsan08 skrev 2012-02-02 15:08:23 följande:
    Jaså, ja då förstår jag vad du menar =o) Tragiskt att folk gör på det viset tycker jag. Helt sjukt egentligen enligt min personliga åsikt. Men då förstår jag att dom inte vill tala om könet på RUL. Har aldrig hört talas om det , inte här i Stockholm iaf.
    HI hi hi, gjorde den oxå förut. Visade att vi skulle få en pojke, så vi får se då.

Jag håller med dig! Helt sjukt. Jag trodde inte ens på det när jag hörde det. När man kämpat och sett fram emot att bli gravid och äntligen blir det hur kan man ens bry sig om könet då? Även om man kan ha vissa önsketankar!Flört
  • snoffsan08

Jamen precis!! Visst får man ha önske tankar, som jag nu som skulle vilja ha en liten kille te.x. Men jag skulle ju bli överlycklig även om det visar sig att det blir en flicka. Skulle faktiskt underlätta egentligen om det blev det =o) Men jag har en av varje med mitt ex och en flicka med min man, så för hans del skulle det vara kul om det blev en pojke oxå, då jag definitivt inte ska ha fler barn efter detta. =o)

• Sladdis
    snoffsan08 skrev 2012-02-02 15:22:01 följande:
    Jamen precis!! Visst får man ha önske tankar, som jag nu som skulle vilja ha en liten kille te.x. Men jag skulle ju bli överlycklig även om det visar sig att det blir en flicka. Skulle faktiskt underlätta egentligen om det blev det =o) Men jag har en av varje med mitt ex och en flicka med min man, så för hans del skulle det vara kul om det blev en pojke oxå, då jag definitivt inte ska ha fler barn efter detta. =o)
    Jag skulle också gärna ha en liten kille. Jag har två sen innan, men då vet jag vad jag får. Är lite rädd för flickor i tonåren. Själv var jag hemsk och kompisar till mig har tonårstjejer som är mer vilda än tama. Fast samtidigt hade det varit mysigt att få köpa lite söta flickkläder som omväxling och kanske står man närmare en flicka när hon blivit vuxen och man har mer gemensamt. Mina pojkar är 10 och 15 och de är mammas pojkar. Mysigt och underbart. När jag titta på texten känns det lite som om det kvittar....Haha. Får se på måndag om de kan se på UL så vi kan börja fundera på namn.Solig
  • snoffsan08

Åh, vad kul att du får "kika" in till bebisen på måndag! Jag får vänta 12 dagar till =o(. Min äldsta tjej är 11. HOm har redan fått mens, tuttar och hårväxt. Hon fladdrar iväg ibland med tonårs fasoner, men jag försöker ta ner henne på jorden direkt igen. Tål inte när hon suckar eller himlar med ögonen åt mig. Det är svårt! Jag har henne och hennes bror varannan vecka. Jag och min man försöker ge dom ansvar och att dom ska hjälpa till här hemma med saker och ting, speciellt när jag har så ont som jag har. Men hemma hos deras pappa behöver dom knappt städa deras rum, hans sambo gör ALLT. Nu började jag prata om nåt helt annat helt plötsligt =o) Men med tanke på tonårs flickor. Själv var jag nog ganska snäll i tonåren tror jag. Träffade mitt ex då jag var 15 och han 20, så han hade körkort och så. Visst var man på fester och sånt men höll mig ändå ganska städad. Jag miste en bror när jag var 8 år, han var då 20, kan hända att man har haft det lite i åtanke med saker och ting oxå. Han blev mördad. Hanso bortgång stärkte familje banden. Oj, vad jag for iväg känner jag. Sorry!

Svar på tråden Juli bebis 2012