• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • snoffsan08

Oki. Enligt mina beräkningar är jag beräknad till den 12 juli och har RUL på alla hjärtans dag =o) Har kikat in några gånger till bebisen redan. Hade en kraftig blödning i V:7+2, hade troligtvis två från början, men en ville inte följa med längre ån så. Åkte in till gyn akuten efter blödningen, då dom såg två hinnsäckar bredvid varandra. Den ena var det bara vätska i medan det låg en liten parvel med bultande hjärta i den andra, som tur väl var. Gjorde KUB testet för några veckor sedan oxå, då såg det fortfarande bra ut. Har känt rörelser i stort sett varje dag nu oxå. Har du känt bebisen än?

• Belliis

Åhh livet på BB på 9an nu! Har längtat efter nåt förlossningsprogram på tv det senaste :D

• Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-02-02 19:39:36 följande:
    Oki. Enligt mina beräkningar är jag beräknad till den 12 juli och har RUL på alla hjärtans dag =o) Har kikat in några gånger till bebisen redan. Hade en kraftig blödning i V:7+2, hade troligtvis två från början, men en ville inte följa med längre ån så. Åkte in till gyn akuten efter blödningen, då dom såg två hinnsäckar bredvid varandra. Den ena var det bara vätska i medan det låg en liten parvel med bultande hjärta i den andra, som tur väl var. Gjorde KUB testet för några veckor sedan oxå, då såg det fortfarande bra ut. Har känt rörelser i stort sett varje dag nu oxå. Har du känt bebisen än?
    Oj, två - min svägerska råkade ut för något liknande... fast det framkom först efter förlossningen.

Jag har känt av bebisen ganska så länge, det första fladdret kände jag nog av redan vecka 10 - 11 om jag inte mins helt fel. Nu känns det mer som h*n gör kullerbyttor och ligger o buffar, mest känns det kvällstid efter sänggående.
    Vi gjorde också ett KUB-test som visade på låg risk och det kändes ju bra! Tror vi fick 1:3367 eller nått liknande. Så det får jag väl vara nöjd med!
    Jag är nog en väldigt positiv människa i mig själv, går sällan och oroar mig för saker o ting. Tänker bara att detta går bra och ser så fram emot att graviditeten ska gå fort så jag får träffa liten...

Det blir ju 12 år mellan äldsta och yngsta. Lär få mycket hjälp av storasyster...
    Är din dotter också en -00:a?
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    Belliis skrev 2012-02-02 20:00:46 följande:
    Åhh livet på BB på 9an nu! Har längtat efter nåt förlossningsprogram på tv det senaste :D
    Åhh vill också följa sådana program nu...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • owner
    snoffsan08 skrev 2012-02-02 18:00:00 följande:
    Hi hi hi, många som heter Linus nu för tiden. Vi tog det just för att det var en kombo av våra namn. Jag har dock inte riktigt förstått mig på det där att barnen inte "ser ut" att heta det man kanske har bestämt innan. Mina barn har fått dom namnen som vi bestämt sen innan. Hur många barn har du sen tidigare?

jag har inga barn sen tidigare. så jag vet ju inte det där med "vad dom ser ut att heta"...men om man gillar två namn lika mkt så kanske ett passar bättre, jag vet inte :) spännande ska det bli iaf! rul den 17 feb men har redan tjuvkikat ett par ggr. jag är så nyfiken på kön och skulle gärna vilja veta det på rul men har hört att dom inte talar om i sundsvall där jag bor...morr. tycker det är något som den blivande föräldern har rätt att veta om man vill!!!
  • ZoZoZ

Tusen tack till er som gratulerat till att allt såg bra ut på vårt RUL idag. Är så lycklig över att även få glädjen att uppleva en dotter! Vi har ju två söner sedan tidigare.

• snoffsan08

Trolla 75: Hur yttrade det sig vid förlossningen? Hade dom inte märkt av något tidigare? Jag har blivit mer och mer nojig för varje graviditet. Med första var jag inte orolig ett dugg, kanske för att man var så ung? Med detta barn har jag varit inne på gyn akuten två gånger redan. Känns skönt när man känner att det rör på sig iaf. Jag hade 1:5086 på min kub, så det var oxå en liten lättnad. Hoppas du slipper vändning förresten. Jag var tvungen att göra vändning med trean, det var värre än att föda. Hemskt var det. Ja, det är skönt när man har några som är så pass stora att dom kan hjälpa till lite. Min äldsta blev 11 i slutet av november, så hon är 00, ja. Hon kan dock vara lite väl på och "mammig" med vår tre åring. Då får man säga till. Owner: Vi vill oxå veta vad det blir, av praktiska själ. Varför talar dom inte om det? Sladdis sa att det beror på att vissa blir missnöjda med könet och gör abort. Helt sjukt tycker jag.

• enilorac81

ZoZoz grattis till lyckat RUL och till en blivande dotter! Längtar till mitt RUL nästa onsdag, första barnet för mig så tänkte inte ta reda på kön...

• FruSandra

Åhh herregud vad ni  har varit flitiga under dagen! :D
    Själv har jag varit på SPA hela dagen ;) Min make överraskade mej med de idag. Han tycker så synd om mej och mina fogar, och vet hur trött jag är på att vara sjukskriven... har ju varit de i nu 3 veckor o har sjukskrivning tillen början till sista februari. Men förmodligen blir de förlängt :S

Ser att ni snackat namn :D Vi är inte alls eniga här hemma.. ELler jo, om tjejnamnen.. Då e de Sigrid eller Svea, Esther e också himla fint...
    Men pojknamnen.... Jag vill Vincent eller Hugo, men de vill absolut inte maken. Vi blev eniga om Alfons, men de heter en väldigt nära väns hund.. Dessutom betyder de hallik på danska ;) haha :D Elliot är också fint.. Tror ja... :D      

Svar på tråden Juli bebis 2012