• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Maho81

Min bm sa att mina värden, och speciellt järnvärde var snuskigt bra. Jag låg till och med över det normala med järnvärdet, men däremot är mitt blodtryck på 100/50 så det är lågt.

• Hera78

Det är ditt låga blodtryck som gör att du är yr. Jag har lågt blodtryck efter en snabb viktmiskning och sedan jag blev gravid har det sjunkit ytterligare. Jag känner mest av det när jag reser mig för snabbt, då sjunker det ännu mer och jag blir yr och det svartnar nästan för ögonen. Inget att göra något åt säger min läkare

• vermilion

En annan har högt blodtryck istället, 150/100 sist. Obestämd Måste få bukt på det...

Har gjort FVP nu, nu ska man gå och vänta på svar. Jobbigt! Dom sa att svaret kunde komma redan på fredag eller måndag. Men vad hemskt om det visar kromosomfel, usch vill knappt tänka på det.

♥ Adam, Molly och parvel i magen♥
  • PlurkOchLinda
    owner skrev 2012-01-30 11:03:41 följande:
    Nu har jag berättat för min mamma...vi hade sparat länge... det blev ganska pinsamt! Hon sa inte så mkt alls! Hon blev glad det såg jag men det var som att hon inte visste vad hon skulle säga. Det vet man ju inte själv heller :)

Sen ska jag berätta för min pappa och det känns INTE kul. Han tycker jag borde ha ett bra jobb och bättre ordnat. (Även fast vi bor i hus och sambon han fast jobb osv) Men han är ganska gammaldags (och gammal själv oxå)
    Svärföräldrarna kommer det nog att gå mkt smidigare med.
    Hur är det för er? Har alla berättat för släkt och vänner?   
    Min mamma frågade mig redan i vecka 7 "är du gravid eller" då jag tvärslutade röka och inte ville ha vin till maten när vi var på besök. Hon blev inte glad först, tycker att jag borde pluggat klart först(läser till socionom och har 1,5 år kvar då bebisen kommit) och hon var arg i två veckor på telefon, tillslut sa jag åt henne att hon fick lov att iaf låtsas vara glad för oss! Nu är det jätte lugnt med henne och hon längtar efter att bli mormor. Tog ett tag bara :)

Pappa sa inte så mkt, det brukar han inte göra, men jag tror han blev glad :) Mormor och hennes tvillingsyster tyckte jag var jobbigast att berätta för, väntade tills vecka 14 med dem, var tvungen att berätta innan jag hälsade på då det syns väldigt tydligt på mig sedan vecka 10 typ. Dom blev inte glada först, frågade om de skulle "gratulera eller beklaga sorgen"... Men efter några dagar kom de också på att det skulle bli kul! Har alltså varit lite jobbigt för mig att berätta, men så skönt när alla vet!
  • PlurkOchLinda
    snoffsan08 skrev 2012-02-01 06:38:36 följande:
    Jag följer gärna med här oxå om det är oki? Har bf den 12 juli. Väntar 4e barnet och har RUL på alla hjärtans dag :o)
    Vad kul, enligt barnmorskan har jag oxå Bf den 12 :) Men får ju se vad de säger på Ul, har den 13/2 :)
  • chess07
    Maho81 skrev 2012-02-01 10:17:01 följande:
    Min bm sa att mina värden, och speciellt järnvärde var snuskigt bra. Jag låg till och med över det normala med järnvärdet, men däremot är mitt blodtryck på 100/50 så det är lågt.
    det låga blodtrycket gör att du blir påverkad när du står upp ett längre tag. om du kan sätta dig med jämna mellanrum så kanske du slipper dom där "dimparna"...
  • Malena C

Jag har alltid haft lågt blodtryck men fick rådet för många år sedan av min huusläkare att dricka mycket vatten för att öka blodvoöymen och det hjälper faktiskt.

• Woogie

Välkommen snoffsan08! Jag har inskrivning på alla hjärtans :o) RUL är först den 24/2... dvs. om en evighet...

Vi var på Ullared i helgen (det var min mans och hans kompis idé, inte min) och det var jättekul! Trots att jag är uppvuxen i KBA har jag inte varit där innan. Den enda besvikelsen var att de inte fick besöka Comic land...

Vi hittade en del till bebisen, då det vi har haft till N har varit lånat av min svägerska som ju ska ha samtidigt som oss nu. Vi köpte en babysitter, en musikmobil och en badstol. Sen köpte vi två innersitsar till toaletten för N´s skull, när han nu ska lära sig att gå på toa, men de passade inte på någon av våra toaletter, så det var ju lite trist. De kostade dock bara 10:- styck så... Sen blev det handdukar, springform, en tavla, lite kläder... det vanliga. Och så ett nytt Zeldaspel till mig :o)

Igår fattade jag ett - för mig - jobbigt beslut, nämligen att ta en paus från kören jag sjunger i. Jag har varit så himla trött att det inte har kännts kul att köra dit. Vi övar på tisdagkvällar och jag har bara inte orkat... :o( Men det var ett jättejobbigt beslut, även om det bara är till mars (hoppas jag). Jag kommer visserligen fortfarande att vara gravid, men det kommer att vara ljusare ute och jag hoppas att jag kommer att känna mig piggare igen då. Dessutom ska jag nog börja med järn igen. Jag har ätit gravid-vitamintebletter, men de är slut nu...

Alla i våra familjer vet om att vi ska ha en till och de flesta på jobbet, det har liksom läckt ut lite by on by. Min familj fick veta vid nyår, hans lite tidigare eftersom vi bor nära dem och träffar dem oftare. Ang. vikt... har ingen som helst aning. Jag tror att jag vägde mellan 63 och 64 kg när jag blev gravid, men vi äger ingen våg, så jag får väga mig hos MVC eller hemma hos folk som har en.

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
Svar på tråden Juli bebis 2012