owner skrev 2012-01-30 11:03:41 följande:
Nu har jag berättat för min mamma...vi hade sparat länge... det blev ganska pinsamt! Hon sa inte så mkt alls! Hon blev glad det såg jag men det var som att hon inte visste vad hon skulle säga. Det vet man ju inte själv heller :)
Sen ska jag berätta för min pappa och det känns INTE kul. Han tycker jag borde ha ett bra jobb och bättre ordnat. (Även fast vi bor i hus och sambon han fast jobb osv) Men han är ganska gammaldags (och gammal själv oxå)
Svärföräldrarna kommer det nog att gå mkt smidigare med.
Hur är det för er? Har alla berättat för släkt och vänner?
Min mamma frågade mig redan i vecka 7 "är du gravid eller" då jag tvärslutade röka och inte ville ha vin till maten när vi var på besök. Hon blev inte glad först, tycker att jag borde pluggat klart först(läser till socionom och har 1,5 år kvar då bebisen kommit) och hon var arg i två veckor på telefon, tillslut sa jag åt henne att hon fick lov att iaf låtsas vara glad för oss! Nu är det jätte lugnt med henne och hon längtar efter att bli mormor. Tog ett tag bara :)
Pappa sa inte så mkt, det brukar han inte göra, men jag tror han blev glad :) Mormor och hennes tvillingsyster tyckte jag var jobbigast att berätta för, väntade tills vecka 14 med dem, var tvungen att berätta innan jag hälsade på då det syns väldigt tydligt på mig sedan vecka 10 typ. Dom blev inte glada först, frågade om de skulle "gratulera eller beklaga sorgen"... Men efter några dagar kom de också på att det skulle bli kul! Har alltså varit lite jobbigt för mig att berätta, men så skönt när alla vet!