• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Hera78

Träffade läkare på Barnmorskeenheten idag eftersom jag är Gastric Bypass-opererad och då fick jag ett oväntat UL, det var trevligt I vecka 10 fick vi ett VUL eftersom vi gjort IVF och vid inskrivningen i vecka 13 fick jag också ett UL, RUL är 24/2 så jag känner mig lyckligt lottad som får se vår lilla krabat så ofta, nu vet jag att den lever och frodas, vi fick våra första bilder idag så nu kan vi titta hemma också

Fick frågan i måndags om jag är luktkänslig, jag svarade nej men senare samma dag upptäckte jag att lukten av bensin får mig att vilja kräkas. Jag kan nästan kväljas bara av tanken på lukten och då har jag alltid gillat bensinlukt förut. Någon mer som är luktkänslig över något?

• JennyL88

Luktkänslig? Är jag som bara den nu.
    Är rökare sedan tidigare. Tycker det luktar apa nu.
    Nötter, kaffe, snus, lök, parfymer och massa annat.
    Blir tokig på alla parfymlukter, men vad ska man göra.
    kan ju inte idiotförklara alla som använder parfym.Foten i munnen

• snoffsan08
    JennyL88 skrev 2012-02-02 15:51:57 följande:
    Känns som det är mycket graviditetshormoner i luften här!!!

Ursäkta om det jag skrev störde dig på nåt sätt. Min karl blir tokig på mig för att jag gnäller om att saker och ting luktar illa.
  • JennyL88
    snoffsan08 skrev 2012-02-02 16:12:11 följande:
    Ursäkta om det jag skrev störde dig på nåt sätt. Min karl blir tokig på mig för att jag gnäller om att saker och ting luktar illa.
    Du får tolka det hur du vill.
  • Sladdis
    snoffsan08 skrev 2012-02-02 15:48:11 följande:
    Åh, vad kul att du får "kika" in till bebisen på måndag! Jag får vänta 12 dagar till =o(. Min äldsta tjej är 11. HOm har redan fått mens, tuttar och hårväxt. Hon fladdrar iväg ibland med tonårs fasoner, men jag försöker ta ner henne på jorden direkt igen. Tål inte när hon suckar eller himlar med ögonen åt mig. Det är svårt! Jag har henne och hennes bror varannan vecka. Jag och min man försöker ge dom ansvar och att dom ska hjälpa till här hemma med saker och ting, speciellt när jag har så ont som jag har. Men hemma hos deras pappa behöver dom knappt städa deras rum, hans sambo gör ALLT. Nu började jag prata om nåt helt annat helt plötsligt =o) Men med tanke på tonårs flickor. Själv var jag nog ganska snäll i tonåren tror jag. Träffade mitt ex då jag var 15 och han 20, så han hade körkort och så. Visst var man på fester och sånt men höll mig ändå ganska städad. Jag miste en bror när jag var 8 år, han var då 20, kan hända att man har haft det lite i åtanke med saker och ting oxå. Han blev mördad. Hanso bortgång stärkte familje banden. Oj, vad jag for iväg känner jag. Sorry!
    Alltid intressant att höra andras historia.Skrattande Hemskt att höra om din bror dock. Hemskt att förlora en närstående så tidigt i livet också!Rynkar på näsan 

11år och redan tonåring. Nu får jag vatten på kvarnen  och hoppas på en pojke!Flört Hihi. 

Jobbigt när barnen inte har samma regler på båda ställen. Min man har en son som nu är 19 och flyttar hemifrån till helgen som har bott hos oss varannan vecka. Hans mamma har också låtit honom slippa hjälpa till hemma och låtit honom vara uppe hur länge han vill och inte haft några regler. På senare år har man inte behövt så många regler för han är skötsam men han var 11 när jag och min man träffades och då hade han verkligen behövt det. Jag kunde inte ställa några krav heller för då sa han bara att om vi var så jobbiga så flyttade han hem till sin mamma permanent (vilket mamman ändå ville) för där fick han göra som han ville. Min man ville inte det så det var bara att bita ihop. Inte lätt när jag sen skulle försöka uppfostra min son som nu är 15. "Ja, men **** behövde ju inte göra det", hördes ofta från honom och det var svårt att försvara. Nu var det jag som blev långrandig!Flört
  • Trolla75
    Oj, klickade iväg innan jag hann bli klar!

Gubben klagar på mig ideligen att jag ska sluta vara så sur!!! och jag blir bara surare o surare...
    Han blev arbetslös innan jul (fd. Sabbanställd) och nu går han bara hemma o dräller medan jag jobbar heltid! När jag kommer hem så räknar jag med att det är någorlunda bortplockat, men icke! och gissa om man blir sur!

Så visst finns här massor av graviditetshormoner!!! Flört Att han inte fattar det!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • Sladdis

Trolla75 skrev 2012-02-02 17:13:28 följande:
    Oj, klickade iväg innan jag hann bli klar!

Gubben klagar på mig ideligen att jag ska sluta vara så sur!!! och jag blir bara surare o surare...
    Han blev arbetslös innan jul (fd. Sabbanställd) och nu går han bara hemma o dräller medan jag jobbar heltid! När jag kommer hem så räknar jag med att det är någorlunda bortplockat, men icke! och gissa om man blir sur!

Så visst finns här massor av graviditetshormoner!!! Flört Att han inte fattar det!
    Hade också blivit jättesur om mannen inte gjort något när han varit hemma hela dagen och jag jobbat.Obestämd
  • snoffsan08

Vi hade tänkt oss Linus om det blir en grabb, en kombo av mitt och min mans namn. Flicka har jag ingen aning om. Vi har varit inne på Fiona, Vendela, Tove/Tova eller Tintin men det är svårt det där. Jätte fina namn ni funderar på. Min dotter har en pojke på dagis som heter Kiam, hade aldrig hört det namnet tidigare, inte heller Kian. Ovanligt men fint. Mina tidigare har vanliga "svensson" namn, så det kanske skulle vara konstigt att ha ett namn som sticker ut den här gången. Ja, jag tror oxå att det har sjunkit i åldrarna det här med puberteten. I min dotters klass sminkar sig i stort sett nästan alla tjejer och har utmanande kläder. Låter som en gammal kärring nu kanske, men så var det inte då jag gick i skolan. Utvecklingen går framåt på många sätt, både bra och dåligt. Barnen kan väl få vara barn så länge dom är det ( om ni förstår vad jag menar?) Ja, här tjaffsas det betydligt mer än förut. Skit jobbigt!! Han säger att han har förståelse, men det verkar inte så. Saken blir inte lättare när man har ont hela tiden heller. Vilka namn hade ni tänkt er då Trolla75?

• owner

Oj vad händer med inläggen? :)
    Om det blir en pojke ska våran heta Elis eller Linus och blir det en tjej dks hon heta Elvira eller Ester. Sen får man se när den tittar ut...den kanske inte ser ut att heta nåt av det heller :) 

Svar på tråden Juli bebis 2012