• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra

Råkade visst skicka iväg utan att vara klar...
    Åhh herregud vad ni  har varit flitiga under dagen! :D Själv har jag varit på SPA hela dagen ;) Min make överraskade mej med de idag. Han tycker så synd om mej och mina fogar, och vet hur trött jag är på att vara sjukskriven... har ju varit de i nu 3 veckor o har sjukskrivning tillen början till sista februari. Men förmodligen blir de förlängt :S
    Ser att ni snackat namn :D Vi är inte alls eniga här hemma.. ELler jo, om tjejnamnen.. Då e de Sigrid eller Svea, Esther e också himla fint... Men pojknamnen.... Jag vill Vincent eller Hugo, men de vill absolut inte maken. Vi blev eniga om Alfons, men de heter en väldigt nära väns hund.. Dessutom betyder de hallik på danska ;) haha :D Elliot är också fint.. Tror ja... :D   
    Maken säger dock inte alls så mycket om namn. Säger jag nåt säger han nej men han kommer aldrig med egna förslag :S 

• snoffsan08

Åh, vilken lyx! Berättade för min man, han frågade grinigt, "hur många barn har dom hemma då" Hi Hi Hi, han gillade visst inte den piken härligt för dig iaf. Men vad kul! Min farmor hette Svea. Jag har fört upp det på tal här hemma men min man tycker det är lite för gammal modigt. Får se, det är ju trots allt x antal veckor kvar så vi har god tid på oss.

• Trolla75
    Snoffsan08- Tror det visade sig i fosterhinnan att det var ett extra bo. Detta mf måste väl skett tidigt då det var tomt?

Funderar just på om jag vart med om en vändning? det känns så bekant att folk drar och sliter, trycker och knuffar i magen???
    Det är något jag har förträngt i så fall.

Min stora blir 12 nu i feb och hon är en riktig polis, ska hela tiden tillrättavisa och påpekar fel och skvallrar... Dom är som hund o katt. Hoppas det blir bättre när nr 3 kommer!!!
    Storasyster önskar sig en lillebror, hon blir jättesur när jag säger att jag tror att det är en tjej!
    Medan lillasyster vill ha en prinsessa... säger hon.
     Innan vi berättade för barnen så frågade lillasyster ofta om jag hade en bebis i magen, kan de känna på sig sådant?
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • SommarDahlia

Vi har inte funderat jättemkt på namn. Ser allt bra ut på RUL nästa vecka så ska vi ta tag i det. Gillar att läsa vad ni tänkt för namn! Behöver all inspiration jag kan få, har inte en aning själv..

• snoffsan08
    Trolla75 skrev 2012-02-02 22:48:16 följande:
    Snoffsan08- Tror det visade sig i fosterhinnan att det var ett extra bo. Detta mf måste väl skett tidigt då det var tomt? Funderar just på om jag vart med om en vändning? det känns så bekant att folk drar och sliter, trycker och knuffar i magen???Det är något jag har förträngt i så fall. Min stora blir 12 nu i feb och hon är en riktig polis, ska hela tiden tillrättavisa och påpekar fel och skvallrar... Dom är som hund o katt. Hoppas det blir bättre när nr 3 kommer!!! Storasyster önskar sig en lillebror, hon blir jättesur när jag säger att jag tror att det är en tjej! Medan lillasyster vill ha en prinsessa... säger hon. Innan vi berättade för barnen så frågade lillasyster ofta om jag hade en bebis i magen, kan de känna på sig sådant?

Jaha, oki. Får se om dom hittar nåt när det är dax för mig att föda då. Såg inga rester av den andra hinnsäcken när jag gjorde kub testet iaf, så får se då. Ja, det borde ha hänt väldigt tidigt, om hon dessutom inte märkt av någon direkt blödning under graviditeten heller som hon tycker är värt att nämna. Du borde ha kommit ihåg om du fick göra en vändning, annars är du lycklig som förträngt =o) usch och fy, nästan bland det värsta jag varit med om. Dom gjorde två försök på mig innan dom lyckades på det tredje. Kändes som om dom skulle bryta varje ben i kroppen på bebisen. Brikanylen man fick intravenöst var ju inte heller nån höjdare. Fick sån himla hjärtklappning utan att jag kunde påverka det ett dugg. Hemskt var det. Risken finns att jag kommer få göra det denna gång med, då livmodern blir större och större för varje barn man får. Jag hoppas jag slipper. Är det så illa? Fast att det ändå är 7 år mellan flickorna? Mellan min äldsta tjej och sonen är det 2 år och 3mån. Dom bråkar ofta, mycket tjuvnyp och retande när dom tror att ingen ser. Men dom håller ihop bra ibland oxå. Dom är jätte gulliga med 3½ åringen, MEN det kan ju bero på att dom bara träffar henne vv. Kanske hade varit skillnad om dom bodde under samma tak på heltid? Tror nog att barn kan känna på sig sånt. Dom är smartare än man tror =o) Min minsting vill ha en lilla syster medan dom andra två vill ha en bror.
  • snoffsan08
    SommarDahlia skrev 2012-02-03 08:03:05 följande:
    Vi har inte funderat jättemkt på namn. Ser allt bra ut på RUL nästa vecka så ska vi ta tag i det. Gillar att läsa vad ni tänkt för namn! Behöver all inspiration jag kan få, har inte en aning själv..

Det är svårt med namn. Det gäller ju att komma överens oxå¨, och det kanske inte alltid är så lätt, inte om en sån sak iaf =o)
  • Trolla75
    snoffsan08- Jag kan blanda ihop vändningen med att de försökte få loss modekakan med nr 1. Då var magen utsatt för väldigt mycket våld!

Ang. svägerskan och blödning, tror hon hade det. Det är så längesedan... hennes dotter blir 6 nu i maj.

Namnfrågan är inte lätt! blir det en pojk blir det en Viktor och blir det en flicka så funderar jag så det knakar... Vera, det var favoritnamnet sist.
    Vera, Vilda, Vide. Det var någon som hade en dotter som hette Lykke, det tyckte jag var ett fint namn! Skrattande
  • snoffsan08

Jaha, oki. Hört fler som haft problem med att få ut moderkakan efteråt, låter inte heller så roligt =o(. Åh, ni hade tänkt köra alla barnen på V alt W? Kul! Hade min son vart en flicka skulle det blivit Elin, kom vi på på BB bara för att, om det skulle bli en flicka. Har haft rätt alla gånger då jag gissat mina egna barns kön. En kompis till mig har en dotte som heter Vilda, det är gulligt. Hennes lillasyster heter Varga.

• Trolla75

Det blev bara i Farten att det har blivit W & V, inget direkt välplanerat...
    När jag väntade Wilma så gick ju Skärgårdsdoktorn och jag var så förtjust i klipska lilla Wilma... Så det var ett lätt val!
    Blev ju ett väldigt vanligt namn, så när jag väntade lillasyster ville jag ha ett mer ovanligt namn...

Vanna Rosenberg var en inspirationskälla och det är fortfarande bara ett 140-tal som heter det...

Viktor är ett gammalt släktnamn på mormors sida... Tycker det klingar fint med mina Wilma, Vanna & Viktor Flört
    Jaja, vi får se vad som bor i magen...

• snoffsan08

Ja, det låter fint ihop =o) Kul med släktnamn. Mina heter bara släktnamn i mellan namn.Utom sonen som har Erik efter exets farfar. Ja, Vanna kan ju inte vara så jätte vanligt. Ja, det ska bli jätte spännande och se, längtar som sjutton till alla hjärtans dag =o)

Svar på tråden Juli bebis 2012