• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • vermilion
    Jamtlandstaus skrev 2012-02-01 15:20:30 följande:
    Åh, dessa dagar av väntan är det värsta!! Jag håller tummarna för att beskedet är positivt!
    För mig kom beskedet tidigare än jag vågat hoppas på.
    I vissa landsting kan man även ringa och fråga då postgången kan vara lååååångsam.
    Jag gjorde FVP i måndags och det skulle ta max en vecka, mycket kortare tid än jag trodde. Gjorde du fullständig eller enkel? Vet inte vad det kallades men nåt liknande.
    ♥ Adam, Molly och parvel i magen♥
  • Sladdis
    Hallonmusen83 skrev 2012-02-01 17:45:36 följande:

Var hos bm idag , lämna två blodprov som ska skickas till läkare för analys. Får se va de visar , om de är ngt fel på mig eller de bara allmän klåda.

Jag fick också klåda. Mina leverprover visade inget utan det var vanlig gravidklåda. Fick Canoderm utskrivet. Det hjälper jättebra. Hoppas det inte är något fel på dina prover heller.{#emotions_dlg.flower}
  • Sladdis
    michelodeon skrev 2012-02-01 19:03:52 följande:
    Allt var bra på rul idag blev flyttad från den 7e till den 5e och fick veta att vi ska få en POJKE Baby

Dock satt moderkakan alldeles för långt ner så ska tillbaka runt vecka 32 och se om den flyttat på sig.

Grattis till en pojke!Solig Har hört att moderkakan i de flesta fall flyttar sig i uppåt i takt med att livmodern växer. Lycka till med det!!!{#emotions_dlg.flower}
  • Sladdis
    FruSandra skrev 2012-02-01 21:13:27 följande:
    Åhh vu ska på rul nästa torsdag.. Ja hoppas vi också får reda på könet! Ja kommer bli så besviken om de inte ser de... :S
    Mest för den praktiska sakens skull.. Vi ska måla om o så vill ja handla typiskt kill/ tjejkläder....
    Känner likadant. Ska på RUL på måndag och det står i papperna att de inte berättar vilket kön det är förrän på UL i v. 32.Obestämd Anledningen ska vara att det finns för många som gör abort om det är "fel" kön.Förvånad Fast alla jag känner som varit där har fått reda på könet ändå. Kanske de bedömmer från par till par risken att man ska göra abort? VILL JU VETA!!!!
  • Hallonmusen83
    Allt var bra på rul idag blev flyttad från den 7e till den 5e och fick veta att vi ska få en POJKE Baby

Dock satt moderkakan alldeles för långt ner så ska tillbaka runt vecka 32 och se om den flyttat på sig.
    Solig Härligt
    Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • Hallonmusen83
    Sladdis skrev 2012-02-02 06:42:03 följande:
    Jag fick också klåda. Mina leverprover visade inget utan det var vanlig gravidklåda. Fick Canoderm utskrivet. Det hjälper jättebra. Hoppas det inte är något fel på dina prover heller.{#emotions_dlg.flower}
    har fet salva , parfymfritt överallt , tavegyl m.m.
    Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • SommarDahlia

Jag hade oxå lågt sittade moderkaka med sonen, men allt såg bra ut i v. 32 och han föddes vaginalt utan några komplikationer. Tydligen ganska vanligt och löser sig i de allra flesta fall, dessutom är det ju mysigt med ett extra ul :)

Grattis till gossen!
  • michelodeon
    SommarDahlia skrev 2012-02-02 08:50:35 följande:
    Jag hade oxå lågt sittade moderkaka med sonen, men allt såg bra ut i v. 32 och han föddes vaginalt utan några komplikationer. Tydligen ganska vanligt och löser sig i de allra flesta fall, dessutom är det ju mysigt med ett extra ul :)

Grattis till gossen!
    Ja hon sa att det säkert kommer flytta på sig så jag är mest glad att få en extra titt på bebben

tack tack! 
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
Svar på tråden Juli bebis 2012