• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Hallonmusen83

Var hos bm idag , lämna två blodprov som ska skickas till läkare för analys. Får se va de visar , om de är ngt fel på mig eller de bara allmän klåda.

Ska på läkarkoll med den 14 feb !

Jag fick tid till sjukgymnast med pga ont , hon sa de på g till foglossning , aldrig haft speciellt mkt så ja brytt mig så kan inte så mkt om de , men ska dit och prata , få bälte m.m

Men bästa av allt RUL flyttat , weee den om 3 veckor är de dags

Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • Maho81

Det värsta är att jag både sitter ned och jobbar samt dricker mycket så jag vet inte vad mer jag kan göra =S

• PlurkOchLinda
    snoffsan08 skrev 2012-02-01 12:44:20 följande:
    Åh, vad kul! Hittade ju den här tråden först idag, så jag har inte hunnit hänga med så mycket. Hur mår du? Vad tråkigt med såna reaktioner från sin familj! Min mamma, pappa och syskon fick reda på det väldigt tidigt. Alla blev jätte glada, men brorsan tyckte vi talade om det för tidigt. Men man blir ju så glad. Har dock inte gått ut med det på FB än, men folk man träffar på är det svårt att dölja det för nu då man börjar bli stor. Har däremot fått frågan om jag ska befolka sverige själv, eftersom det är nr 4 jag väntar. Det är ju inte heller så rolig kommentar. Men men, det är väl ändå upp till mig tycker jag.
    Jag mår fortfarande illa i omgångar, hanterbart i några dagar, men så blir det värre igen. Har gått upp från 52 till 60 typ, i princip allt på magen oxå så det syns rejält! Hur mår du? Nä, det var såklart trist och påfrestande att de inte blev glada på en gång, men de är glada nu iaf :) Hade förväntat mig lite blandade reaktioner.. De tycker väl att jag är för ung(är 22 så är egentligen inte speciellt ung) och så är det utbildningen.  Hm,  det var ju en lite taskig kommentar, men det är bara att försöka skaka av sig!
  • michelodeon

Allt var bra på rul idag blev flyttad från den 7e till den 5e och fick veta att vi ska få en POJKE Baby

Dock satt moderkakan alldeles för långt ner så ska tillbaka runt vecka 32 och se om den flyttat på sig.

♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • Hera78

SJÄLVKLART önskar man ett friskt barn, det var inte så jag menade. Även jag önskar såklart att mitt barn är friskt, men för mig är det inte hela världen om mitt barn skulle ha Downs syndrom eller något annat kromosolfel och det var därför jag undrade vad det är som är så hemskt, är det för att man inte tror att man klarar att ta hand om barnet eller tänker man på hur barnet ska vara annorlunda? Det var det jag menade och var nyfiken på, jag vill inte förringa eller förnärma någons känslor, det var absolut inte min mening.

• FruSandra

Åhh vu ska på rul nästa torsdag.. Ja hoppas vi också får reda på könet! Ja kommer bli så besviken om de inte ser de... :S
    Mest för den praktiska sakens skull.. Vi ska måla om o så vill ja handla typiskt kill/ tjejkläder....

• Tekla78
    Hera78 skrev 2012-02-01 20:36:23 följande:
    SJÄLVKLART önskar man ett friskt barn, det var inte så jag menade. Även jag önskar såklart att mitt barn är friskt, men för mig är det inte hela världen om mitt barn skulle ha Downs syndrom eller något annat kromosolfel och det var därför jag undrade vad det är som är så hemskt, är det för att man inte tror att man klarar att ta hand om barnet eller tänker man på hur barnet ska vara annorlunda? Det var det jag menade och var nyfiken på, jag vill inte förringa eller förnärma någons känslor, det var absolut inte min mening.
    Förstår din poäng, men en annan poäng är att personer med Downs syndrom ofta har andra medfödda "kroppsliga" fel, typ hjärtfel eller annat allvarligt. Den oron är nog inte att leka med.

Jag gjorde KUB, inte så mycket för att ta reda på om bebis hade Downs som anledningen att man kunde göra noggrannare undersökningar ifall att den skulle ha haft det. Ytterligare en anledning var att det skulle vara skönt att vara förberedd ifall att. Sen är det klart att det blir en sorg att få ett barn med Downs som inte har samma utvecklingsmöjligheter som andra barn, men om barnet är "friskt" i övrigt vägs säkert den sorgen så småningom upp i och med den glädje som Downs-barn/personer sprider omkring sig.
  • Tekla78

Har RUL 15/2, tycker det känns sent... Har fått lite olika bud om BF, första var 9/7, andra var 7/7 och det senaste räknade jag inte ens om, men det var nog mer runt 10/7. En evighets väntan i alla fall.

Har inget illamående, men börjar känna mig stooor! Inte så att mag-omfånget är så jättestort, bara det att magen känns i vägen när jag sitter. När jag står längre stunder får jag ont/blir trött i ryggen. Hade nästintill inga krämpor med första barnet så därför blir jag så förvånad när det känns såhär redan i vecka 18! Dessutom har jag klåda på smalbenen, men tänker att det är nog pga inåtväxande hårstrån eller något liknande.

Låg och snoozade flera gånger i morse och orkade inte gå upp. Sen kände jag väldigt tydliga sparkar i magen, typ som om bebis tyckte att det var dags för mig att gå ur sängen

• vermilion
    Hera78 skrev 2012-02-01 12:47:44 följande:
    Jag vill inte på något sätt döma eller klanka på dig, men vad är det som är så hemskt för dig/er?
    Ingen fara, dock så vill jag inte gå in på det. Lite för privat just nu..
    Men alla hoppas nog på ett barn utan kromosomfel, även om det kanske inte spelar så stor roll för en del.
    ♥ Adam, Molly och parvel i magen♥
Svar på tråden Juli bebis 2012