• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • snoffsan08
    PlurkOchLinda skrev 2012-02-01 11:10:12 följande:
    Vad kul, enligt barnmorskan har jag oxå Bf den 12 :) Men får ju se vad de säger på Ul, har den 13/2 :)

Åh, vad kul! Hittade ju den här tråden först idag, så jag har inte hunnit hänga med så mycket. Hur mår du? Vad tråkigt med såna reaktioner från sin familj! Min mamma, pappa och syskon fick reda på det väldigt tidigt. Alla blev jätte glada, men brorsan tyckte vi talade om det för tidigt. Men man blir ju så glad. Har dock inte gått ut med det på FB än, men folk man träffar på är det svårt att dölja det för nu då man börjar bli stor. Har däremot fått frågan om jag ska befolka sverige själv, eftersom det är nr 4 jag väntar. Det är ju inte heller så rolig kommentar. Men men, det är väl ändå upp till mig tycker jag.
  • Hera78
    vermilion skrev 2012-02-01 11:04:05 följande:
    En annan har högt blodtryck istället, 150/100 sist. Obestämd Måste få bukt på det...

Har gjort FVP nu, nu ska man gå och vänta på svar. Jobbigt! Dom sa att svaret kunde komma redan på fredag eller måndag. Men vad hemskt om det visar kromosomfel, usch vill knappt tänka på det.

Jag vill inte på något sätt döma eller klanka på dig, men vad är det som är så hemskt för dig/er?
  • Belliis

Hera78 : det är väl klart att man önskar att sitt ban är friskt?! Förstår precis hur hon menar... På samma sätt som man fasar för mf... Hela graviditeten är väl ett ofta en form av orosmoment blandat med spänning och lycka!

• FruSandra

Hej alla! Idag skulle ja egentligen till sjukgymnasten. Men 1,5 h innan ja skulle åka gjorde jag en kaskadspya! De tog aldrig slut. Konstigt! Ja varken har mått illa eller mår illa nu...
    Ja har dessutom bara spytt 2 gånger tidigare pga graviditeten..

Nån mer som fått så? Skulle de va magsjuka så skulle ja ju mått dåligt eller iaf spytt nåt mer..

• owner
    Hera78 skrev 2012-02-01 12:47:44 följande:

Jag vill inte på något sätt döma eller klanka på dig, men vad är det som är så hemskt för dig/er?

Klar man oroar sig för om barnet är friskt! Tror nog att du hellre vill ha ett friskt än ett med kromosomfel.
  • SommarDahlia

Alla mina nära vänner, studiekamrater å familj vet. Tänker aldrig gå ut på facebook å skriva att jag är gravid, där har jag många "vänner" som egentligen bara en ytliga bekanta eller gamla klasskompisar osv. Alla min riktiga vänner vet redan och jag känner inget behov av att outa mig för hela cybervärlden. Möter jag folk berättar jag såklart, det syns ju liksom :)

Skulle prova min angelsound i morse eftersom jag inte känt bebis på hela dagen igår.. Men batteriet verkar vara slut och tydligen var det ett såntdär fyrkantigt batteri som man inte har i lådan bland nya batterier, försökte sno det ur brandvarnaren men det gick inte att öppna den så nu får jag vänta tills jag kommer till ikea på fredag :(
    tycker dock att jag har känt nåt idag så jag hoppas att allt är fint med pluttis..

Å Ullared, va trevligt, fanns där mkt? Jag ska dit på söndag om det inte är skitväder, vågar inte riktigt ut på vägarna för 30 mil enkel resa i snöstorm men det verkar inte skulla bli nåt sånt väder.

• Jamtlandstaus
    vermilion skrev 2012-02-01 11:04:05 följande:
    En annan har högt blodtryck istället, 150/100 sist. Obestämd Måste få bukt på det...

Har gjort FVP nu, nu ska man gå och vänta på svar. Jobbigt! Dom sa att svaret kunde komma redan på fredag eller måndag. Men vad hemskt om det visar kromosomfel, usch vill knappt tänka på det.
    Åh, dessa dagar av väntan är det värsta!! Jag håller tummarna för att beskedet är positivt!
    För mig kom beskedet tidigare än jag vågat hoppas på.
    I vissa landsting kan man även ringa och fråga då postgången kan vara lååååångsam.
  • JennyL88

Det hemska illamåendet och "titta ner i toaletten" är tillbakaRynkar på näsan
    Var helt säker på att det var över ju, men tji fick ja!
    Känner igen det där med att känna sig yr och konstig.
    Jag vet att det inte beror på lågt blodtryck eller glykos värde.
    Vet inte om de kan beror på dålig sömn och alla tusen saker som snurrar runt i huvudet.

Vecka 15 idagHjärta

• SommarDahlia
    michelodeon skrev 2012-02-01 11:38:55 följande:
    Nu är vi på väg till Uppsala för RUL sjukt nervös men oxå glad och spänd.
    Hur har det gått?

Trist me illamåendet JennyL88! Mitt har äntligen börjat försvinna, tar inga piller längre å börjar inte må illa förrän runt 19 och då är det ändå hanterbart men man längtar ju ändå efter att "bli sig själv" helt igen! Jag är i v. 18 nu.
Svar på tråden Juli bebis 2012