• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Mysmamma70

Ett tidigt tecken vid mina tidigare graviditeter har varit den där extrema tröttheten som gör att man somnar kl 20 till TVn eller bara måste sova middag

Det brukat ge sig runt 12 veckor.

• Gurkburk
    Mysmamma70 skrev 2011-11-02 12:42:48 följande:
    Hoppas allt går bra denna gång MollyM
    Tack! Har bestämt att det ska göra det, något annat är inte acceptabelt Solig 

Har nojat mig hela dagen över att spänningarna jag känt i magen i två dagar har försvunnit, men nu har det istället börjat sticka och ila i brösten på ett ytterst konstigt sätt. Däremot har jag inga andra symptom, förutom att magen är uppsvälld som på en ko (vilket iofs kan bero på kebaben jag petade i mig till lunch).
  • Mysmamma70

Bra inställning, vi väntar ju barn - inte missfall!

• bevingad

Shit vad bröstvårtorna gör ont när dom blir kalla!!! Det är ju nästan så man inte står ut... men sen kommer man på varför och då blir det genast mycket lättare
    Men får nog lägga något fleecetyg eller liknande i bhn till vintern om det ska kännas såhär

• MLT
    Tvåbarnsmamman78 skrev 2011-11-02 11:52:47 följande:
    Och det kommer jag ju inte hinna.. vill inte gå upp nu detta år.. Och det kanske krävs att man säger till en stund  innan också.. sen ska jag ju ha i slutet på juni/ början på juli...

SUck.. blir ju inga pengar alls.. detta går ju inte. Ledsen, frustrerad och oerhört stressad nu....

vad gör jag nu??  
    En lösning är ju att du inte stannar hemma ett år utan låter din sambo ta stor del av föräldraledigheten (om han har bra inkomst?), har han fast tjänst är det dessutom stor chans att han får 10% från sitt jobb! Så kan du jobba och få in pengar på det viset.
  • Ella Jade
    Är det någon som har växtvärk här? Hur känns det? Känner nu som väldigt lätt mensvärk...?
  • Therese och Stefan

Härligt att höra att allt går bra för er tjejer. Själv mår jag prima, kanske något tröttare än vanligt men jag tränar och hänger i som vanligt. Har inga andra symtom hittills. Inga bröst som gör ont eller kräkningar. Hoppas att det kan hålla sig så hela vägen.

När har ni andra tänkt att säga till er chef för lite ledighet?  =)

• Mysmamma70

Ella - jag känner också hur det drar i livmodern och ryggen som mensvärk

Therese - har inte riktigt bestämt än, väntar några veckor till iallafall!

• michelodeon
    Ella Jade skrev 2011-11-02 13:54:34 följande:
    Är det någon som har växtvärk här? Hur känns det? Känner nu som väldigt lätt mensvärk...?
    Ja nästan hela tiden... och det känns mer om jag tex vänder från rygg till sidan i sängen. Känns som lätt mensvärk, ibland kan det ila i äggstockarna och livmodern oxå.
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • Ella Jade

Cicci7006 & michelodeon:

Skönt o höra! Hört talas om växtvärk osv, men inte känt känt något förräns idag. Och det är lite läskigt att det är så likt mensvärk, man blir ju rädd, haha. men jag vet att det är normalt. :)

Svar på tråden Juli bebis 2012