• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Ella Jade
    Cicci7006 & michelodeon:

Ps. inte skönt o höra att ni har värk! Haha ;) men att jag inte e ensam om det ;).
  • Mysmamma70

Jag tycker det är mysigt med värken för då påminns jag om den lille som växer där i magen

• jessamy

Cissi7006: Man får hoppas detta. Förra gången fick jag tjata och be om att få göra ett TUL så hon gjorde ett lite slarvigt och taladde om att barnet blir nog inte över 4kg. Nej säkert. Magen var större än gången före. Vet att det inte spelar så stor roll hur stor magen är man att man tänker ju iaf.
    Hur orkar och hinner du ha så många barn? Jobbar ud något?
    Själv så jobba på timmar sen i juli för att spara dagar. Planen nu är väl att gå tillbaka i april heltid en månad och sen söka HP igen. Jobbar som sjuksköterska på en medicinskt akutvårdsavdelning.. Undrar vad min chef ska säga ;)

Någon som mår illa? Med första barnet mådde jag lite illa. Andra barnet fick jag hyperemesis. Hoppas verkligen att jag inte blir så dålig igen.
    Hur stor är chansen att man sloipper?

• michelodeon
    Ella Jade skrev 2011-11-02 14:40:59 följande:
    Cicci7006 & michelodeon:

Ps. inte skönt o höra att ni har värk! Haha ;) men att jag inte e ensam om det ;).
    Mysmamma70 skrev 2011-11-02 14:46:56 följande:
    Jag tycker det är mysigt med värken för då påminns jag om den lille som växer där i magen
    Håller med
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • Ella Jade

nu hugger det till en del i korsryggen oxå, "dunkar" lixom, fast inte så mkt "mensvärk".. ont.. Är det oxå normalt!?

• Ella Jade
    Bees knees skrev 2011-11-02 12:27:54 följande:
    plussade för ett par dagar sedan ,tror jag är i vecka 4.
    det var planerat men det var vårt första försök,hade ställt in mig på att det skulle ta några månader!
    fortfarande lite i chock...men väldigt glad!
    bara att hoppas att det går vägen....

GRATTIS!

Vart i göteborg är du ifrån om man får fråga? :)
  • MLT
    Therese och Stefan skrev 2011-11-02 12:15:26 följande:
    Hej!
    Herregud vad mång inlägg det redan har blivit här. Hur mår alla?
    Har berättat för min gamla arbetskollega idag att jag var gravid, det blev för svårt att hålla minen =) trots att man bara är i vecka 5.

När beräknar ni andra att sluta jobba? Hur har det varit för er som redan har barn sedan tidigare? Är själv lärare och det är så svårt att se sig själv sluta i maj då alla betyg ska sättas och man lämnar eleverna i sticket. Pust, vad mycket man ska behöva tänka på... Även om det blir trevligt i juli. =)
    Min son är 1 år och 4 månader, har gått hemma tills nu. Har varit arbetslös ett tag, jobbat lite extra i en barnklädesbutik och är även deltidsmusiker. Har känts perfekt att kunna ge sonen en långsam inskolning på dagis med korta dagar och jobba lite då och då. Nu är jag uppsatt på vikarielistorna i kommunen och planerar att timjobba så länge det går. Min handläggare på arbetsförmedlingen tycker att det är en jättebra plan, så det känns skönt att de inte bråkar med mig.
  • Mysmamma70

Jessamy - gott att jobba en månad jag jobbade åtta veckor förra hösten mellan mina föräldraledigheter, försökte med heltid men blodtrycket krånglade så jag var sjukskriven två av veckorna och jobbade 50-75% de andra sex.

Började jobba halvtid 1 sep, det är skönt att komma hemifrån lite, jag trivs med att vara hemma men gillar att jobba också.

Hur jag orkar med fyra barn? Jo jag har en man som jobbar sovande natt i snitt tre nätter i veckan så vi är två om det mesta

• owner

Jag hänger på! Första barnet...BF 14 juli enligt kollen på FL.

• Ari Gold
    Tvåbarnsmamman78 skrev 2011-11-02 10:18:10 följande:
    Till er som är lite insatta.. Tänkte på det här med försäkringskassan....

Jag jobbar nämligen bara 87,5 %... min föräldrarpenning blir det då 80% av dessa 87,5%?? Eller hur räknar man? Och vad gör de beräkningen på...tänkte ifall jag skulle fundera på att gå upp till heltid... 

Jag pratade med FK idag om samma sak faktiskt. Jag jobbar nämligen 80% själv.

Man måste jobba 6 månader heltid för att få SGI:n beräknad på heltid (om man inte fått barn nyss innan..då behåller man ju sin gamla SGI men mina stora barn är äldre än så).

Om man blir sjuksriven under den tiden kan man ändå förlora SGI:n så det känns ju lite som en chansning tycker jag, men man kan visst lösa det genom atty ta ut semester istället, semester räknas som heltidsarbete.

Så jag ska nog jobba 100% under vårterminen om jag tror jag orkar med det. Det känns värt det för att få upp SGI:n även om vår ekonomi inte står och faller med det.            
Svar på tråden Juli bebis 2012