• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • michelodeon
    Therese och Stefan skrev 2011-11-02 12:15:26 följande:
    Hej!
    Herregud vad mång inlägg det redan har blivit här. Hur mår alla?
    Har berättat för min gamla arbetskollega idag att jag var gravid, det blev för svårt att hålla minen =) trots att man bara är i vecka 5.

När beräknar ni andra att sluta jobba? Hur har det varit för er som redan har barn sedan tidigare? Är själv lärare och det är så svårt att se sig själv sluta i maj då alla betyg ska sättas och man lämnar eleverna i sticket. Pust, vad mycket man ska behöva tänka på... Även om det blir trevligt i juli. =)
    Ja, visst är det svårt att hålla min :) jag har oxå berättat för ett par på jobbet men dom litar jag på.

Jag jobbar med vård som uska så jag kommer nog sluta i maj om jag får havandeskapspenning (vilket jag borde få) men jag får se... mår jag jättebra så kanske jag jobbar lite längre :)
    ♥ ♥Vincent 090628♥ ♥
  • SommarDahlia

Jag läser och är färdig i juni så jag kör på å tar antingen mammadagar från sonen till BF eller börjar ta ut 4v innan som man oxå kan göra.

Är dock lite fundersam över hur min mammapeng kommer se ut.
    Jobbade som vikare och fick SGI grundad mammapeng till sonen. Tog ut 5 dagar i v. tills han va ca 8 månader, då tog jag fullt studiestöd istället och har bortsett från sommarlovet inte tagit ut mammapeng. Enligt deras system så bör jag få tillbaka min gamla SGI även denna gången men jag vet inte hundra hur dom gör..

• Bees knees

plussade för ett par dagar sedan ,tror jag är i vecka 4.
    det var planerat men det var vårt första försök,hade ställt in mig på att det skulle ta några månader!
    fortfarande lite i chock...men väldigt glad!
    bara att hoppas att det går vägen....

• Mysmamma70

De två senaste graviditeterna har jag börjat minska tiden genom att ta FP och vara helt ledig 1 mån innan BF

Första barnet jobbade jag tills 2 veckor före BF.

• Gurkburk
    Älskadelillaliv skrev 2011-11-02 12:01:41 följande:
    MollyMiranda: jag äter 100 per dag. Ska ringa Flm och be dem ta prover. Kommer inte ihåg vad jag låg på sist. Usch berodde missfallet på låg ämnesomsättningen? Bra att kolla sin värden då ganska snart.
    Ja, den troliga orsaken till att jag haft svårt att bli gravid och att jag fick missfall var underfunktion i sköldkörteln. Tydligen vanligare än man tror enligt min läkare och något av det första man kollar i en fertilitetsutredning. Jag pratade i alla fall med samma läkare i förmiddags och hon sa att det var ok att ligga kvar på samma dos till inskrivningen och då testa värdena. Helst skulle jag vilja kolla redan nu, men eftersom nu både läkaren och mödravården sagt samma sak så får jag väl lita på dem.
  • Mysmamma70

Hoppas allt går bra denna gång MollyM

• bevingad

Oj vad ni skriver tjejer
    Jag har fått en inneboende som tydligen gillar morgnar... jag HATAR att gå upp tidigt och jobbar därför nästan alltid kvällar, men de senaste 3 dagarna har jag fått gå upp kl 8!!! Vi har sovrummet där uppe och ingen toalett mer än nere så man orkar liksom inte gå och lägga sig igen när man varit och kissat
    Har nu varit ledig 5 dagar  så ikväll påbörjar jag ett jobb- maraton ska bli skönt att ha annat att tänka på faktiskt...

• Mysmamma70

Hihi, lika bra att du vänjer dig

• bevingad

Eller hur!! Kanske är kroppens sätt att förbereda mig på vad som komma skall
    Fast det är ändå helt okej, somnar mycket tidigare än vanligt oxå och sover gott hela natten så jag antar att jag ändå är ganska utvilad kl 8.

• Bees knees

jag fick gå upp o kissa 5gånger i natt,det var lite tröttsamt. kankse dricker för mycket på kvällen?

Svar på tråden Juli bebis 2012