• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • snoffsan08

Oki. Ja, hittar man bra rutiner så går ju allt. Kul och läsa hur ni får göra i andra länder än det som man är van vid här hemma =o)

• Malena C

Jag saknar Sverige på det sättet. Jag tycker det är för tidigt med dages när de är tre månader och det var hemskt att lämna sin halvåring till någon annan också. De flesta som blivit mammor på mitt jobb gråter sig till jobbet de första veckorna och de flesta vill inte jobba så mycket så som de gör. Det är inte naturligt att lämna ifrån sig sitt barn så tidigt.

• Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-02-08 20:23:56 följande:
    Så var det i min förra graviditet. Min man ville inte veta (hans först, min tredje) men jag ville så gärna se, då jag inte gjort det tidigare och trodde att det var min sista. Jag tog med mig en väninna och åkte till Mamma Mia på söder och kollade. Jag var SÅ duktig med att inte försäga mig till min man, MEN jag glömde en påse i bilen ca 1månad innan BF med ROSA nappar i, som han givetvis hittade. Jag blev jätte arg på mig själv för att jag glömt dom, men har blev inte så arg som jag trodde han skulle bli, så det var ju skönt. Men ni vet att det bara är en nu iaf, eller?
    Haha... Va med om precis samma... Mannen ville absolut inte veta! på RUL vägrade bm säga... Men jag ville, jag var såå nyfiken! tog med min mamma och vi tjuvkikade nere i Göteborg. Men både jag o min dotter (då 6 år) höll tyst, försa oss inte någon gång...
    Inte ens när jag tvättade upp Wilmas gamla babykläder märkte han något...

Jag tycker mig också känna av bebban mindre o mindre, 11 dagar kvar till RUL...

Grattis till alla små snoppar... hihi... verkar vara många pojkar på G! Ja, självklart Grattis till alla som väntar flickor också Flört Hoppas ju lite själv på en tjej... Drömmer
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • Sladdis
    Malena C skrev 2012-02-09 14:37:46 följande:
    Jag saknar Sverige på det sättet. Jag tycker det är för tidigt med dages när de är tre månader och det var hemskt att lämna sin halvåring till någon annan också. De flesta som blivit mammor på mitt jobb gråter sig till jobbet de första veckorna och de flesta vill inte jobba så mycket så som de gör. Det är inte naturligt att lämna ifrån sig sitt barn så tidigt.
    Usch så hemskt det måste kännas. Jag grät varje dag efter att jag lämnat min son på dagis och han var ändå ett år. Tyckte det var alldeles för tidigt. Trodde att det kanske var lättare för mammor i länder där alla lämnar tidigt eftersom de är vana vid att så ska det vara. Tråkigt att de är så ledsna länge.
  • snoffsan08
    Malena C skrev 2012-02-09 14:37:46 följande:

Ja, fy vad hemskt att behöva lämna barnen så tidigt. =o(
    Trolla75 skrev 2012-02-09 15:36:18 följande:
    Haha... Va med om precis samma... Mannen ville absolut inte veta! på RUL vägrade bm säga... Men jag ville, jag var såå nyfiken! tog med min mamma och vi tjuvkikade nere i Göteborg. Men både jag o min dotter (då 6 år) höll tyst, försa oss inte någon gång...Inte ens när jag tvättade upp Wilmas gamla babykläder märkte han något...Jag tycker mig också känna av bebban mindre o mindre, 11 dagar kvar till RUL...Grattis till alla små snoppar... hihi... verkar vara många pojkar på G! Ja, självklart Grattis till alla som väntar flickor också Hoppas ju lite själv på en tjej...

Så gubben din visste alltså inget fören dotra er kom ut? Det var duktigt av er, och speciellt av eran 6åring!!! Ja, karlar är ju inte så snabbtänkta ibland ;o) Min skulle nog inte heller koppla direkt om jag höll på med "flicktvätt" men det var just så markant när dom JÄTTE rosa napparna låg där. Hur ligger din moderkaka? Det är nog ingen fara ska du se, annars kanske du får lyssna på hjärtat hos BM om du är påstridig om att du är orolig.
  • Trolla75
    snoffsan08- Vet inte hur min moderkaka ligger, men när jag hör ert prat om att den ligger i framkant så tror jag nästan att så också är mitt fall...
    Det får jag väl reda på den 20e då det är dax för RUL Skrattande

Ska inte till BM förrän 3 april,  dagen efter min födelsedag.

Gubben är så disträ att jag säkert skulle kunna köpa en chockrosa barnvagn utan att han skulle reflektera... Obestämd
    Min stora tjej är så duktig på att hålla hemlisar... hon höll hemligt att hon skulle bli storasyster för familjen ända till v.25  då tyckte vi det va OK.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NU till mitt största bekymmer... jag har fortfarande inte sagt till brukarens mamma eller arbetsgivaren att jag är gravid!
    Jag fick ju fast nu den 28 november hade bara jobbat några veckor då jag kom på att jag var gravid, nu för några veckor sedan fick jag chansen att gå upp till 100%. Ville ju verkligen detta! Börjar 100% nu på måndag.

Så nu är det ju bara att kläcka det, men jag vet inte hur??? Jag tror att mamman kommer bli så besviken! det är min största rädsla att hon ska känna sig sviken och tappa förtroendet för mig... HJÄLP!

Jag tror att både chefen och mamman såg mig som ett ganska säkert kort, 36 år med stora barn (5 & 12år) så jag tror att de tänkte att jag var färdig. Men ack nej! inte för att det var planerat... för det var det absolut inte! men ingen av mina grav har vart planerade... det har bara blitt så... Förvånad

Ialla fall ska jag försöka få till ett möte med mamman och berätta...

och sedan berättar jag för chefen nästa vecka när vi ska ha möte... hon vill att vi kommer in med semesterlappar... tänkte säga att jag hoppar semestern och tar mammaledigt i stället Drömmer hon kommer väl trilla av stolen.

Men hur ska jag säga det till mamman? behöver tips och ideér...

• Tekla78

Trolla75, kan du inte dra en vit lögn om att du inte trodde att det skulle bli något då du tidigare haft missfall sent eller något? Iofs kanske hemskt att ljuga om en sådan sak, jag vet inte. En sak som är säker är ju att ju längre du väntar desto svårare blir det.

Vi var på RUL idag och allt såg fint ut :) Och en snopp såg vi trots att vi var så säkra på att det var en tjej. Både jag och maken är överens om att det är väldigt svårt att tänka om nu, haha!

• Trolla75

Nä ljuga vågar jag inte göra!

egentligen har jag ingen skyldighet att berätta förrän 3 månader innan bf... (det har jag läst någonstans)

Men som du säger, det blir jobbigare ju längre tiden går...

• FruSandra

Heeeeej alla! var på mitt fantastiska RUL idag :D tårarna sprutade så hon var tvungen att avbryta för att fråga om de var glädjetårar :D
    Allt såg mycket bra ut och nu vet vi könet :D 
    Är ni intresserade kan ni läsa här vad de är :D http://frusandrasjoberg.blogg.se  Man måste ju promota sin blogg lite får att få felr besökare ;)
    hihi   

• Hallonmusen83
    Trolla75 skrev 2012-02-09 21:17:05 följande:
    Nä ljuga vågar jag inte göra!

egentligen har jag ingen skyldighet att berätta förrän 3 månader innan bf... (det har jag läst någonstans)

Men som du säger, det blir jobbigare ju längre tiden går...
    medela muntligt 4 månader innan och 2 månader skriftligt ungefär hur länge man har tänkt vara borta. Detta för att ge sin chef en chans att hitta ersättare antar jag till den position du har på ditt jobb.

Förstår de jobbigt säga men försök , ärlighet löna sig! kram
    Ett leende är värt ett tusental ord ♥
Svar på tråden Juli bebis 2012