• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • snoffsan08

Tack så mycket :o) Var filmen bra? Mina barn vill oxå se den. Kul att ha kvar nåt sådär från då man var liten. Själv har jag en docka som heter Snutten kvar. Den får dock inte mina barn leka med faktiskt, han är redan trasig tyvärr.

• momster

Tack så mycket. Min mormor och morfar har haft lite svårt att uttala barnens namn i början Kevin blev Kävin och Trinity fick heta Anna av dom de första veckorna. Men se lärde sig efter ett tag. Så vi får se vad liten får heta hos dom i början.

• snoffsan08

Hi Hi Hi, ja det kanske är lite lättare att uttala Anna ;o) Men hade dom invändningar till namnen?

• Bragdoll

Alltså Alvin och chipmunkarna är ju söta bara för att de låter så gulligt, och filmen gick att se. Ungarna tyckte ju naturligtvis att den var ett av jordens sju underverk ungefär. 

snoffsan08 skrev 2012-02-10 22:53:57 följande:
    Tack så mycket :o) Var filmen bra? Mina barn vill oxå se den. Kul att ha kvar nåt sådär från då man var liten. Själv har jag en docka som heter Snutten kvar. Den får dock inte mina barn leka med faktiskt, han är redan trasig tyvärr.
     Egentligen är det inga namn jag tycker är direkt riktigt fula, det är bara det att jag har hängt upp mig på att det ska passa, och jag vet att ungarna inte ska leva ihop med varandra resten av livet, men har jag väl hängt upp mig på något så är jag fast.
    Jag har släppt 8 bokstäver i namnet och tre stavelser.. Det går bara inte.. 
  • momster

Nej absolut inte. Dom förstod bara inte varför vi ska krångla till det så. Hehe. Men då är morfar över 80 år nu oxå.

• snoffsan08
    Bragdoll skrev 2012-02-10 23:24:51 följande:
    Alltså Alvin och chipmunkarna är ju söta bara för att de låter så gulligt, och filmen gick att se. Ungarna tyckte ju naturligtvis att den var ett av jordens sju underverk ungefär.  Egentligen är det inga namn jag tycker är direkt riktigt fula, det är bara det att jag har hängt upp mig på att det ska passa, och jag vet att ungarna inte ska leva ihop med varandra resten av livet, men har jag väl hängt upp mig på något så är jag fast. Jag har släppt 8 bokstäver i namnet och tre stavelser.. Det går bara inte.. 

Ni har ju några månader kvar, det löser sig säkert ;o) Finns vissa namn som jag inte alls gillar. Vissa för att jag acsosierar till personer jag inte gillar eller att jag helt enkelt faktiskt tycker dom är fula. Men jag tänker INTE skriva dom här, med risk för att kanske såra någon. Det vill jag inte :o)
    momster skrev 2012-02-10 23:25:07 följande:
    Nej absolut inte. Dom förstod bara inte varför vi ska krångla till det så. Hehe. Men då är morfar över 80 år nu oxå.

Jag förstår. Men det är ju så, om man inte vill ha vanliga "svensson" namn :o)
  • momster

Snoffsan08 jo precis så är det ju. Men de roliga var att i början trodde min morfar att dottern hette tinnitus. Så han frågade min mamma lite fint varför hon skulle heta öron tjut. Då förklarade mamma att de var Trinity. Sen sen heter hon Aina Melissa i mellan namn. Kevin heter Hans Kevin Viktor i alla namn så de har ju Svensson namn i mellan namn. Har tänkt Zoey Emma Nicole om de skulle vara en tjej. Denver Kent Robert blir det ev om de blir en pojk i alla namn. Så de får ju vanliga namn oxå :)

• SaJo81

Vi har en Tristan och en Anakin hemma så nästa bebbe får ju få ett relativt ovanligt namn som passar ihop med dem....vi har några förslag men är INTE överens om tjejnamnet....blir det en pojk blir det antagligen en Bastian i alla fall=)

• snoffsan08

Åh, Bastian, var inte det han från den oändliga historien? Jätte fina namn. Varför ska det vara så svårt att bestämma flick namn för?

momster skrev 2012-02-11 05:34:53 följande:
    Snoffsan08 jo precis så är det ju. Men de roliga var att i början trodde min morfar att dottern hette tinnitus. Så han frågade min mamma lite fint varför hon skulle heta öron tjut. Då förklarade mamma att de var Trinity. Sen sen heter hon Aina Melissa i mellan namn. Kevin heter Hans Kevin Viktor i alla namn så de har ju Svensson namn i mellan namn. Har tänkt Zoey Emma Nicole om de skulle vara en tjej. Denver Kent Robert blir det ev om de blir en pojk i alla namn. Så de får ju vanliga namn oxå :)

Ha ha ha, det var kul tycker jag, att din morfar trodde det. Måste vart en lättnad för honom när han förstod att det inte var Tinnitus barnet skulle heta ;o) Mycket fina namn ni hittar på. Tur att vi inte "känner" varandra, om det skulle dyka upp ett flicknamn här som en annan skulle fastna för :o)
  • Sladdis

Vi hade lätt för flicknamn. Tindra eller Julia var våra förslag. Nu visade det sig att det var en pojke och några sådana namn hade vi inte lyckats komma på. Nu när vi haft lite tid att tänka funderar vi på Kian, Kevin eller Theo. Rasmus och Oliver heter mina pågar.

Svar på tråden Juli bebis 2012