• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • snoffsan08

Nämen, varför inte då om man får fråga? Hela jag är ingen vacker syn, ser ut som en proppmätt flodhäst =o). Men jag såg värre ut med dottern, då hade jag finnar på HELA pannan oxå, såg inte klok ut. Folk frågade vad det var för fel på mig. =o( Nu är det bara tårta och lite städning kvar iaf, sen kan vi ha kalas här imorgon =o). Skönt.

• Trolla75

Åh kalas, är det du som fyller år? {#emotions_dlg.flower} GRATTIS {#emotions_dlg.flower}

Min yngsta lilla trollunge fyller 5 år nu på måndag (13 feb)
    & den stora får äntligen fira en riktig födelsedag (sin 3e) men hon blir 12 år den 29 februari...

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • vermilion

Jahapp tandvärk. Underbart. Obestämd Känns som om mina tänder blir sämre och sämre för varje gång jag är gravid.

♥ Adam, Molly och parvel i magen♥
  • vermilion

Lycka till Bragdoll! Eller du är säkert färdig nu men iaf.

• Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-02-10 11:17:36 följande:
    Nämen, varför inte då om man får fråga? Hela jag är ingen vacker syn, ser ut som en proppmätt flodhäst =o). Men jag såg värre ut med dottern, då hade jag finnar på HELA pannan oxå, såg inte klok ut. Folk frågade vad det var för fel på mig. =o( Nu är det bara tårta och lite städning kvar iaf, sen kan vi ha kalas här imorgon =o). Skönt.
    Jag vet faktiskt inte varför, han är lite mer finkänslig än vad jag är... jag kan vara en sådan som brötar fram utan att tänka mig för medan han tänker både en och fem gånger innan han gör något... vi är väldigt olika...
    Men jag ska ta ett snack med honom! I will!
  • Trolla75
    vermilion skrev 2012-02-10 11:24:03 följande:
    Jahapp tandvärk. Underbart. Obestämd Känns som om mina tänder blir sämre och sämre för varje gång jag är gravid.
    Ajdå, inget roligt alls!!!
  • vermilion

Hmm, jag brukar få sammandragningar när nån tar på min mage, speciellt i andra halvan av graviditeten. Och speciellt när sambon tar på magen. Lite obehagligt...

• snoffsan08

Tack Trolla =o), Nej, det är min son som blev 9 igår. Men han har ju varit hos sin pappa den här veckan och kommer hem till oss idag =). Jag själv fykller inte fören den 3e juli. Vi låter rätt så lika du och jag =o) Jag är oxå rätt duktig på att gå fram som en ångvält och säga saker utan att riktigt tänka mig för. Och vill gärna att saker och ting skulle ha hänt igår helst. Min man är mer försiktig, ska överväga allt noga och gör VÄLDIGT SÄLLAN förhastade slutsatser. Ja, säg åt han att ta lite på dig ;o) Vad konstigt vermilion. Förstår om det känns obehagligt. Åh, det där med tänderna ja. En kompis till mig fick otroligt dåliga tänder när hon var gravid. Dom praktiskt taget krasades sönder, som tur var dom bakre. Två eller tre stycken gick sönder totalt. Kolla upp om det är nå vitamin eller kalk kanske som du behöver?

• Trolla75

Än så länge är det bara jag och lillasyster som kramar om magen, den stora tycker vi är pinsamma!

Sammandragningar har jag hela kvällarna... ligger o andas o andas... jag låter säkert helt knäpp, men kroppen vill att jag gör så!

Usch, ligger under täcket fortfarande med våt duschturban, men det va så kallt nere i källaren efter duschen att jag sprang raka vägen o kröp ner i sängen... Men måste ut nu i kylan och hämta hem trollungen från dagis!

Där har vi också ett problem! gubben är ju fd Saabanställd han blev ju mer eller mindre uppsagd i dec.
    Lillasyster gick då ner till att bli 15-timmarsbarn, men tiderna passar inte vår trötta familj 8-11, så hon har vart hemma med pappa större delen av jan och hon har bara vart där vid två tillfällen i feb, i går o idag.
    Nu till saken hör att vi betalar fortf. full taxa!
    Jag fick det muntligt att det var 8-11 som gäller, själv hade jag gärna gått på 5 timmar 3 dagar/vecka men nej 8-11!

så när vi fick ett schema som vi skulle fylla i blev det fint hängande på kylskåpet och inte mer med det... varför skriva i ett schema som redan är fastställt men inte funkar för oss?
    Gissa om jag blev på dåligt humör i går när räkningen för barnomsorgen damp ner... vi betalar fortfarande för 40 timmar/v.
    Grrr...

• snoffsan08

Men det där måste du ju ringa till din kommun och ändra, fort!! Ni ska absolut inte batala mer än 15timmar/veckan. Vilka dumma tider!! Man hinner ju knappt hem innan man ska tillbaka igen ju. Vi har det bra på så sett i vär kommun faktiskt. nu när jag är sjukskriven så får hon gå full tid och när bebisen kommer får hon gå 35timmar i veckan. Mellan 8.30 och 15.30. Ja, vi har oxå svinkallt här. Lilltjejen fick vara hemma från dagis idag för att jag inte fick igång bilen imorse =o(. Längtar jätte mycket till nästa fredag då vi får hem våran NYA bil!! Ska bli SÅ skönt!!

Svar på tråden Juli bebis 2012