• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • momster

Trolla75 usch Vilka dryga dagis tider. Vi har oxå vår dotter på 15 timmar men här är de tre dagar i veckan mellan 9-14. Vilket funkar perfekt för oss. Kan ni inte prata med dagiset och få ändra tiderna lite ?

• Bragdoll

Nu är jag tillbaka :) Det var en liten sprattelkuse där inne som låg i skräddarställning med hakan i händerna. Vinkade lite då och då och sparkade en massa.
    Allt var precis som det skulle och måtten stämde och inga spalter syntes. Skönt.
    Blev flyttad tre dagar och det känns överkomligt :) Så nu är mitt bf 9:e juli.

Tack för alla lyckönskningar :) 

• Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-02-10 11:52:18 följande:
    Men det där måste du ju ringa till din kommun och ändra, fort!! Ni ska absolut inte batala mer än 15timmar/veckan. Vilka dumma tider!! Man hinner ju knappt hem innan man ska tillbaka igen ju. Vi har det bra på så sett i vär kommun faktiskt. nu när jag är sjukskriven så får hon gå full tid och när bebisen kommer får hon gå 35timmar i veckan. Mellan 8.30 och 15.30. Ja, vi har oxå svinkallt här. Lilltjejen fick vara hemma från dagis idag för att jag inte fick igång bilen imorse =o(. Längtar jätte mycket till nästa fredag då vi får hem våran NYA bil!! Ska bli SÅ skönt!!
    Jag ringde kommunen den 16 januari och berättade hur det låg till och att hon då skulle bli 15 timmarsbarn.
    Det var inget som hon barnomsorgstanten (surkärring) kunde göra något åt, det kommer en signal från dagis när hon går ner i tid fick jag till svar! Så det samtalet var helt lönlöst! det är 1 månads uppsägningstid och pappret måste vara inne innan den siste!
    momster skrev 2012-02-10 12:19:32 följande:
    Trolla75 usch Vilka dryga dagis tider. Vi har oxå vår dotter på 15 timmar men här är de tre dagar i veckan mellan 9-14. Vilket funkar perfekt för oss. Kan ni inte prata med dagiset och få ändra tiderna lite ?
    Jag har påtalat många gånger att tiderna inte passar vår familj, främst Vanna som är så morgontrött!
    Jag har flera gånger sagt att jag önskar ha henne där 3 dagar i veckan i stället.
    Men det är inget som har gått, tydligen är det väldigt många 15-timmarsbarn och ALLA går mellan 8-11. Det har med personaltätheten tydligen? Det har alltid varit 4 fröknar, men nu är de bara tre och så länge de är tre så är det bara morgontider som fungerar...
    Men nu till saken, hon har endast vart på dagis 5 ggr under 2012 och i går när jag ringde ang. räkningen mm. så sa dagisfröken att hon pratat ihop sig med en kollega och dom andra avd. och de erbjöd oss att hon får komma 9-12 i stället.
    Det är fortfarande inte det jag vill. men bättre än att gå upp mitt i natten! ;)
    Bragdoll skrev 2012-02-10 12:38:52 följande:
    Nu är jag tillbaka :) Det var en liten sprattelkuse där inne som låg i skräddarställning med hakan i händerna. Vinkade lite då och då och sparkade en massa.
    Allt var precis som det skulle och måtten stämde och inga spalter syntes. Skönt.
    Blev flyttad tre dagar och det känns överkomligt :) Så nu är mitt bf 9:e juli.

Tack för alla lyckönskningar :) 
    Vad sött det låter! grattis!!!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • snoffsan08

Det var ett otrevligt bemötande du fick från kommunen måste jag säga. Snällt av fröknarna och göra vad dom kunde iaf. GRattis! Skönt med ett lyckad RUL Bragdoll!

• alondra23
    hittade äntligen denna tråd ! själv har jag en undebar dotter på  3 år nu i maj  =) och har beräknat till min andra bebis till den 27 juli =) har ultraljud nu på onsdag =) önskar mig en till flicka fast pappan har panik till att få en dotter, men det får bli vad det blir bara den är frisk så spelar det faktiskt ingen roll =)
    undrar om det är flera här som redan känner några slags sparkar elr rörelser? känner konstiga rörelse redan, vet inte riktig om det är själva bebisen eller små gaser =P 

grattis till alla blivande mammor =)
  • Engla80

Åh så roligt med alla RUL! Grattis alla!!
    Längtar såååååå till måndag morgon då det ÄNTLIGEN är vår tur.

Av någon anledning tror jag det är en pojke i magen men jag hopas lite på flicka Oskyldig Men är där bara en frisk baby så skiter jag i vilket det blir!!

Ska vi kanske göra en lista med BF och kön? Så kan man fylla på där efterhand som man varit på RUL. Hade varit kul att se vem som är först ut och sen när det är dags se om förste man verkligen blir först Glad 

Hur länge håller tråden öppen? Kommer vi kunna köra samma hela vägen eller den stäng efter en tid så man måste öppna en ny? 

• MissMurrig
    Engla80 skrev 2012-02-10 18:22:43 följande:
    Åh så roligt med alla RUL! Grattis alla!!
    Längtar såååååå till måndag morgon då det ÄNTLIGEN är vår tur.

Av någon anledning tror jag det är en pojke i magen men jag hopas lite på flicka Oskyldig Men är där bara en frisk baby så skiter jag i vilket det blir!!

Ska vi kanske göra en lista med BF och kön? Så kan man fylla på där efterhand som man varit på RUL. Hade varit kul att se vem som är först ut och sen när det är dags se om förste man verkligen blir först Glad 

Hur länge håller tråden öppen? Kommer vi kunna köra samma hela vägen eller den stäng efter en tid så man måste öppna en ny? 
    Vi har ju en BF-lista Jag har skrivit till mitt barns kön nu när jag fick nytt datum.
  • Jamtlandstaus

Vad jag förstår så har de nu tagit bort maxtiden på trådarna så det är bara att köra på!
    Vi har oxå RUL på måndag, känns spännande!

• down under

Trolla75, Går din dotter på dagis i Trollhättan?
    Min son går på dagis i Björndalen och han är också 15 timmars barn eftersom jag är
    föräldraledig men han går 5tim/3dar.. 8.30-13-30 tis, ons o tors,
    Och vi betalar ingenting men det kanske är skillnad om man är föräldraledig än om man är arbetslös?!
    Det verkar vara så olika i olika kommuner.

Där vi bodde innan fick sonen lov o gå 3tim om dagen mellan 8,30-11,30 det var så drygt!
    Man han ju inte göra nånting och dessutom så fick jag betala lika mycket som dom som gick 40 tim i veckan..
    Helt sjukt!

Om kommunen/dagis fortsätter att ta fullt betalt av dig så föreslår jag att du ansöker om allmän förskola för din dotter för den platsen är ju kostnadsfri!
    Lycka till!

Svar på tråden Juli bebis 2012