snoffsan08 skrev 2012-02-10 11:52:18 följande:
Men det där måste du ju ringa till din kommun och ändra, fort!! Ni ska absolut inte batala mer än 15timmar/veckan. Vilka dumma tider!! Man hinner ju knappt hem innan man ska tillbaka igen ju. Vi har det bra på så sett i vär kommun faktiskt. nu när jag är sjukskriven så får hon gå full tid och när bebisen kommer får hon gå 35timmar i veckan. Mellan 8.30 och 15.30. Ja, vi har oxå svinkallt här. Lilltjejen fick vara hemma från dagis idag för att jag inte fick igång bilen imorse =o(. Längtar jätte mycket till nästa fredag då vi får hem våran NYA bil!! Ska bli SÅ skönt!!
Jag ringde kommunen den 16 januari och berättade hur det låg till och att hon då skulle bli 15 timmarsbarn.
Det var inget som hon barnomsorgstanten (surkärring) kunde göra något åt, det kommer en signal från dagis när hon går ner i tid fick jag till svar! Så det samtalet var helt lönlöst! det är 1 månads uppsägningstid och pappret måste vara inne innan den siste!
momster skrev 2012-02-10 12:19:32 följande:
Trolla75 usch Vilka dryga dagis tider. Vi har oxå vår dotter på 15 timmar men här är de tre dagar i veckan mellan 9-14. Vilket funkar perfekt för oss. Kan ni inte prata med dagiset och få ändra tiderna lite ?
Jag har påtalat många gånger att tiderna inte passar vår familj, främst Vanna som är så morgontrött!
Jag har flera gånger sagt att jag önskar ha henne där 3 dagar i veckan i stället.
Men det är inget som har gått, tydligen är det väldigt många 15-timmarsbarn och ALLA går mellan 8-11. Det har med personaltätheten tydligen? Det har alltid varit 4 fröknar, men nu är de bara tre och så länge de är tre så är det bara morgontider som fungerar...
Men nu till saken, hon har endast vart på dagis 5 ggr under 2012 och i går när jag ringde ang. räkningen mm. så sa dagisfröken att hon pratat ihop sig med en kollega och dom andra avd. och de erbjöd oss att hon får komma 9-12 i stället.
Det är fortfarande inte det jag vill. men bättre än att gå upp mitt i natten! ;)
Bragdoll skrev 2012-02-10 12:38:52 följande:
Nu är jag tillbaka :) Det var en liten sprattelkuse där inne som låg i skräddarställning med hakan i händerna. Vinkade lite då och då och sparkade en massa.
Allt var precis som det skulle och måtten stämde och inga spalter syntes. Skönt.
Blev flyttad tre dagar och det känns överkomligt :) Så nu är mitt bf 9:e juli.
Tack för alla lyckönskningar :)
Vad sött det låter! grattis!!!