• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Bragdoll

Jag tycker det är såååå svårt med flicknamn. Pojknamn har vi redan bestämt så det är klart.. men flicknamn!! Hur svårt kan det vara egentligen?
    Alla fina namn är upptagna av antingen kompisars barn eller av människor som jag tyvärr inte tycker om av olika anledningar..

Kommer ni på bra namn? 

• Hera78

Engla80: FL har sedan något år äntligen ändrat att en tråd inte stängs och det finns en speciell tråd med BF-lista, sitter på mobilen så jag kan tyvärr inte leta upp den. Det finns även en bildtråd. Kanske den som startade tråden kan uppdatera trådstarten?

• SaJo81

I vår kommun kostar barnomsorgen lika mycket oavsett om man har 40 eller 15 h/veckan och man betalar 12månader om året även om det är stängt i juli! Sjukt dåligt men those are the rules!

• Bragdoll
    Hera78 skrev 2012-02-10 21:13:55 följande:
    Engla80: FL har sedan något år äntligen ändrat att en tråd inte stängs och det finns en speciell tråd med BF-lista, sitter på mobilen så jag kan tyvärr inte leta upp den. Det finns även en bildtråd. Kanske den som startade tråden kan uppdatera trådstarten?
    De finns redan i trådstarten :)
  • snoffsan08
    Bragdoll skrev 2012-02-10 21:12:02 följande:
    Jag tycker det är såååå svårt med flicknamn. Pojknamn har vi redan bestämt så det är klart.. men flicknamn!! Hur svårt kan det vara egentligen? Alla fina namn är upptagna av antingen kompisars barn eller av människor som jag tyvärr inte tycker om av olika anledningar.. Kommer ni på bra namn? 

Ja, flick namn e jätte svårt. Eller vi har några stycken, men inte bestämt än. Pojknamn kom vi på när vi tittade på förlossnings kliniken. Då var det ett par som gjorde en kombo av deras egna namn. Så får vi en son ska han heta Linus. Linda och Magnus. Vad ska eran heta om det blir en pojke?
  • Bragdoll

Om det blir en grabb blir det Theodor :)

Mina andra heter Isabelle och Jonathan så jag vill att det ska passa liksom, men det är sååå svårt med just tjejnamn. Det får helt enkelt bli ett namn som jag gillar "sådär", för jag är inte störtförtjust i något av våra funderingar.

Linus heter min gamla älskade nalle :)  

• snoffsan08

Hi Hi Hi, där ser man. Har du kvar den från då du var liten? Theodor är ju hur gulligt som helst! Tänker på chipmunken då i alvin och gänget, SÅ söt. Men ni ville inte ta reda på könet idag, eller kunde ni inte se det? Jätte fina namn dina andra barn har oxå. Mina heter Ellinor, Erik och Frida.

• momster

Denver kommer vår bebis heta om de blir en pojke. Zoey blir det troligtvis om de blir en tjej. Våra tidigare barn heter Kevin och Trinity.

• snoffsan08

Häftiga namn :o) Funkar ju kanon internationelt oxå. Mina släktingar från Kanada hade har svårt att uttala min yngsta dotters namn, lät som om dom sa Freda :o)

• Bragdoll
    snoffsan08 skrev 2012-02-10 22:05:45 följande:
    Hi Hi Hi, där ser man. Har du kvar den från då du var liten? Theodor är ju hur gulligt som helst! Tänker på chipmunken då i alvin och gänget, SÅ söt. Men ni ville inte ta reda på könet idag, eller kunde ni inte se det? Jätte fina namn dina andra barn har oxå. Mina heter Ellinor, Erik och Frida.
    Haha, ja han är ju för söt.. Var och såg senaste filmen på bio med barnen i nyår. Det gick inte att se könet tyvärr, annars hade vi fått veta.
    Dina barn har också jättefina namn :)

Ja jag har kvar min Linus, de gånger sonen har glömt sin nalle hos pappa så tar han Linus som reservnalle. Han är perfekt, och nosen går att snurra på ;) En mycket viktig detalj kan jag säga.
    momster skrev 2012-02-10 22:33:35 följande:
    Denver kommer vår bebis heta om de blir en pojke. Zoey blir det troligtvis om de blir en tjej. Våra tidigare barn heter Kevin och Trinity.
     Mycket häftiga namn, jag har ett franskt efternamn och vill gärna att det ska funka ihop med det också, gah det är så svårt!!
Svar på tråden Juli bebis 2012