• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Älskadelillaliv

Tänk om man bara kunde slappna när man äntligen är gravid är så rädd för missfall hela tiden. Molandevärk i magen konstan nästan, fast det är väll lillen som vill göra plats. Om Ändå kunde komma till v12

• Ari Gold

Ang. jobb så har jag jobbat fram till en vecka före BF med de äldre barnen. Det blir något liknande den här gången tror jag.

Mitt jobb är inte tungt fysiskt men jag är svår att ersätta...så det är nog bäst jag är där även om jag bara orkar sitta på en stol och vifta lite med nävarna.

• Gurkburk
    Älskadelillaliv skrev 2011-11-02 17:48:41 följande:
    Tänk om man bara kunde slappna när man äntligen är gravid är så rädd för missfall hela tiden. Molandevärk i magen konstan nästan, fast det är väll lillen som vill göra plats. Om Ändå kunde komma till v12
    Ja, tänk om man kunde det. Fast jag önskar att jag kände något. Igår hade jag molvärk, men idag är den som bortblåst. Oroar mig för att jag inte har några symptom. Alltid ska det vara något...
  • Ari Gold

Jag har inte knutit an till graviditeten nog för att oroa mig känns det som. Om det blir missfall nu får vi försöka igen, känns det bara som. Brukar alltid bli mer orolig några veckor in i graviditeten.

• Mysmamma70

Min mage är redan svullen när jag kommenterade det för min man sa han att han också hade sett det, men han ville inte säga nåt, haha

• sleepingangels

Hej jag hoppar in här!

Jag har nyss plusat efter tredje försöker efter ett MA! Så nu hoppas man på att det går bättre denna gång! Det är mitt och min sambos första barn :)  

• jessamy

Cissi7006, vad skönt. Min sambo börjar "lära " sig men det har tagit sin lilla tid.

Jag är så orolig för hur jag ska klara av att ha tre barn. Kommer jag klara av att ha tre barn? Ja som tänkte börja plugga förra hösten och blev gravid så hade tänkt söka iva vuben tilln ästa höst men nu får jag skkjuta på det igen. Kommer försöka jobba 10 dagar i månaden nu fram tills jag ska jobba heltid så att min sambo kanske kan vara hemma någon månad direk när bebisen kommer.

Ni andra  :) Har ni försökt länge? Är eran sambo gla?

• Tolle83
    jessamy skrev 2011-11-02 18:33:50 följande:
    Cissi7006, vad skönt. Min sambo börjar "lära " sig men det har tagit sin lilla tid.

Jag är så orolig för hur jag ska klara av att ha tre barn. Kommer jag klara av att ha tre barn? Ja som tänkte börja plugga förra hösten och blev gravid så hade tänkt söka iva vuben tilln ästa höst men nu får jag skkjuta på det igen. Kommer försöka jobba 10 dagar i månaden nu fram tills jag ska jobba heltid så att min sambo kanske kan vara hemma någon månad direk när bebisen kommer.

Ni andra  :) Har ni försökt länge? Är eran sambo gla?

Vii har försökt i 3 år med utredningar och allt. Nu blev vi satta i kö för IVF, men som de ser ut nu kanske vi inte behöver ivfen :D Vi har även 2 mf i bagaget, men maken är glad men lika rädd som mej att de ska skita sig...

<jag har startat en blogg där jag skrivit av mej om allt...

http://somethingmissingme.blogg.se   
  • Mysmamma70

Klart att du klarar det

Min man var hemma på heltid i 2,5 mån när lillan föddes och det var skönt, storebror var ju bara 13 mån.

Han har sina föräldradagar kvar för lillan så vi har tänkt något liknande i sommar när nästa bebis kommer. Då är de ju fortfarande ganska små - 2,5 år och 1,5 år.

Svar på tråden Juli bebis 2012