• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • MLT
    jessamy skrev 2011-11-02 18:33:50 följande:
    Cissi7006, vad skönt. Min sambo börjar "lära " sig men det har tagit sin lilla tid.

Jag är så orolig för hur jag ska klara av att ha tre barn. Kommer jag klara av att ha tre barn? Ja som tänkte börja plugga förra hösten och blev gravid så hade tänkt söka iva vuben tilln ästa höst men nu får jag skkjuta på det igen. Kommer försöka jobba 10 dagar i månaden nu fram tills jag ska jobba heltid så att min sambo kanske kan vara hemma någon månad direk när bebisen kommer.

Ni andra  :) Har ni försökt länge? Är eran sambo gla?
    Jag blev gravid i maj trots skydd och dagen-efter-piller, fick panik! Ville verkligen inte (sambon var dock överlycklig) men efter någon vecka kändes det riktigt bra. Efter 2-3 veckor var jag också överlycklig över det nya barnet, men snart fick jag missfall.. mitt liv i ett nötskal..! Jag skulle vänta en mens och efter det blev jag gravid direkt och den här gången är jag hur redo som hest :)
  • Ella Jade
    MLT skrev 2011-11-02 20:31:20 följande:
    Jag har också växtvärk, blev galen på det den förra graviditeten då jag hade ganska mycket ont ibland. Trodde ju jag skulle slippa mens och allt som ingår i 9 månader :) I v. 7 vaknade jag t.o.m. på natten för att jag hade så fruktansvärt ont, trodde det var missfall på gång eftersom det var exakt samma dag jag fått missfall graviditeten innan. Men allt var som det skulle =)
    Haha, stackars! Det är hemskt ibland.. Svårt att njuta fullt ut, men hoppas de lägger sig efter vecka 12 och när magen börjar puta ännu mer.. Man vet liksom inte, speciellt med första barnet vad som är normalt och inte.. så man får små panik vid varje smärta (eller iaf jag!).. måste försöka lugna mig. :) Tack!
  • MLT
    Ella Jade skrev 2011-11-02 20:41:13 följande:
    Haha, stackars! Det är hemskt ibland.. Svårt att njuta fullt ut, men hoppas de lägger sig efter vecka 12 och när magen börjar puta ännu mer.. Man vet liksom inte, speciellt med första barnet vad som är normalt och inte.. så man får små panik vid varje smärta (eller iaf jag!).. måste försöka lugna mig. :) Tack!
    Det får jag med trots att det är andra :) Jag tänker göra privat ul i v. 9, ser allt bra ut då är risken för missfall lika liten som efter v. 12!
  • Mijab

Nu känns det som mina bröst väger som bly! O ja har ändå mini bröst haha!!! Okej så ni har testat ett antal ggr då! Hmmm.. Pratade med sambon nyss o sa att jag funderar på att testa mig igen! Han ba SLUTA DU E GRAVID hahahaha! Ella jade jag berättade för dig att jag fick ont på ena sidan av ryggen, som sagt normalt älskling, man blir verkligen nojjig men tanke på att det e fortfarande tidigt! Man vill ju att allt ska gå så bra :)

• vädursflicka
    owner skrev 2011-11-02 20:29:02 följande:
    Ja det är första barnet. Vi försökte förra månaden oxå men då "gjorde" vi det typ 4 dagar innan äl. Lite Shettlesmetoder ifall du läst om det :) Men nu gjorde vi försök både några dagar innan och på själva dagen. Då verkar d som det tog direkt :) Jobbigt att vänta, JA! Jag kunde knappt vänta dom här dagarna så jag kunde ta testet, haha!
    Ja just! Känns extra spännande när det är ens första kan jag tro...:) Då man aldrig varit med om allt förut! Men vad kul att det tog direkt :) Jag var väl ganska inställd på att det kunde ta ett tag, men man var ju så förväntansfull och trodde det skulle ta sig nästan direkt..men sen slappnade jag väl av lite mer, och då tog det sig :D Gick ju hyfsat snabbt ändå..!! Har en kompis som skrämt mig lite genom att berätta att det tog 1 1/2 år för dom innan dom blev gravid med första barnet..! Så 5 månader känns helt okej ^^ Och nu har jag BESTÄMT mig för att fröet stannar kvar! ;)
  • owner
    vädursflicka skrev 2011-11-02 20:52:09 följande:
    Ja just! Känns extra spännande när det är ens första kan jag tro...:) Då man aldrig varit med om allt förut! Men vad kul att det tog direkt :) Jag var väl ganska inställd på att det kunde ta ett tag, men man var ju så förväntansfull och trodde det skulle ta sig nästan direkt..men sen slappnade jag väl av lite mer, och då tog det sig :D Gick ju hyfsat snabbt ändå..!! Har en kompis som skrämt mig lite genom att berätta att det tog 1 1/2 år för dom innan dom blev gravid med första barnet..! Så 5 månader känns helt okej ^^ Och nu har jag BESTÄMT mig för att fröet stannar kvar! ;)

har du funderat på kub/nupp test? jag läste just på lvn.se att om man inte är över 35 får man bekosta det själv... vad en del än säger att det är lika välkommet även om det har downs så skulle vi välja bort det om vi visste om det i tid så att säga. vet att det kan bli uppror här av en sån kommentar...men jag står för det iaf :)
  • Glada28

Jag är oxå nojjig. Tog ett nytt gravtest idag igen. Som tur är så visade det samnma som sist.

• Mysmamma70

Att det gör ont i korsryggen är normalt, där får man också ofta ont när man har förlossningsvärkar vilket överraskade mig första gången för då gjorde det mer ont i ryggen än magen.

Det här är mitt femte barn

Owner - det är bra att det finns valmöjligheter, vi får respektera varandras val.

• rabarberli

Jo lite nojjig är man allt... Idag har jag mått jättebra, inte ont i magen eller tuttarna och då börjar jag genast fundera på om nåt är fel. Jag får väl lära mig o njuta istället för förr eller senare kommer väl det o ändras...

Jag har gjort två test. Ett billigt från testlagret och ett digitalt från clearblue :) Det är lite svårt o förstå. Man längtar ju till det börjar synas .

Svar på tråden Juli bebis 2012