• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • vädursflicka

Ja, som jag räknat nu, borde vara ganska säkert då jag i princip vet ganska exakt när jag blev befruktad..;) så är BF 7 juli :) Haha, ja, vi kanske träffs där i början av juli! :D

Jag fick tid för ett första samtal hos BM nästa tisdag, hon frågade inte ens hur långt gången jag var, haha...så du får nog tid ganska snabbt du också :)

• Ella Jade
    Förlåt, men jag måste ställa frågan igen:

Är det någon mer som haft/har ryggvärk vid korsryggen/nedre delen av ryggen? Det hugger till smått ibland, började idag samtidigt som växtvärken. Inte känt av det tidigare. Hugger till på sidan av ryggen ngn gång med. nu har det lugnat sig.. Är det normalt? Behöver inte betyda tecken på mf va? :/
  • Ella Jade

Även lite hugg på höger sida, vid äggstocken lite längre ner.. åh alla dessa känningar!

• owner

ja det är så spännande! jag kan inte ens fatta att det kunde gå så fort. jag har läst så mkt om att det är normalt med ett halvår innan det lyckas. ja nu ska man ju inte ropa hej än direkt! hur ska man kunna vänta i 9 mån! ;)

• Tolle83
    Ella Jade skrev 2011-11-02 20:12:44 följande:
    Förlåt, men jag måste ställa frågan igen:

Är det någon mer som haft/har ryggvärk vid korsryggen/nedre delen av ryggen? Det hugger till smått ibland, började idag samtidigt som växtvärken. Inte känt av det tidigare. Hugger till på sidan av ryggen ngn gång med. nu har det lugnat sig.. Är det normalt? Behöver inte betyda tecken på mf va? :/

Jag har ont i korsryggen.. samma onda som när man gått mycket om du förstår vad ja menar, o sen gör de ont ibland mor skinkan...
  • vädursflicka
    owner skrev 2011-11-02 20:14:39 följande:
    ja det är så spännande! jag kan inte ens fatta att det kunde gå så fort. jag har läst så mkt om att det är normalt med ett halvår innan det lyckas. ja nu ska man ju inte ropa hej än direkt! hur ska man kunna vänta i 9 mån! ;)
    ja, sjukt spännande! Är det första för er också? Tog det sig på första försöket? För oss tog det sig på 5:e försöket, jag slutade äta p-piller i slutet av maj...det tog sig den månad då jag absolut inte trodde att det skulle ta sig, haha! Sjukt hur det kan bli :) men det kanske var det som gjorde det. Men som du säger, HUR  jobbigt kommer det inte bli att vänta i 9 hela månader?? :D
  • Älskadelillaliv

Jag har också testat flera gånger, jag är mycket trögfattad .
    Vi prickade första försöket mitt andra och sambons första. Det var ju 11 år sedan jag fick dottern så det blir som att det är första igen. Är så förväntas full.

Ja svullen är man, jag undrar vart tusan magen kom från. Gjorde digital idag och jag är i v 5 eller ja 4+något. Köpte armband som ska hjälpa mot illamåendet. Hoppas verkligen att det fungerar. Kan tyvärr inte använda på jobbet då jag är sjuksköterska.

Jag ska också börja plugga har jag tänk till våren 2013. Barnmorska står på listan .

Hur mår ni tjejer. Har ni börjat kolla på bebis saker redan???

• owner

Ja det är första barnet. Vi försökte förra månaden oxå men då "gjorde" vi det typ 4 dagar innan äl. Lite Shettlesmetoder ifall du läst om det :) Men nu gjorde vi försök både några dagar innan och på själva dagen. Då verkar d som det tog direkt :) Jobbigt att vänta, JA! Jag kunde knappt vänta dom här dagarna så jag kunde ta testet, haha!

• MLT
    Ella Jade skrev 2011-11-02 14:40:10 följande:

Cicci7006 & michelodeon:

Skönt o höra! Hört talas om växtvärk osv, men inte känt känt något förräns idag. Och det är lite läskigt att det är så likt mensvärk, man blir ju rädd, haha. men jag vet att det är normalt. :)

Jag har också växtvärk, blev galen på det den förra graviditeten då jag hade ganska mycket ont ibland. Trodde ju jag skulle slippa mens och allt som ingår i 9 månader :) I v. 7 vaknade jag t.o.m. på natten för att jag hade så fruktansvärt ont, trodde det var missfall på gång eftersom det var exakt samma dag jag fått missfall graviditeten innan. Men allt var som det skulle =)
  • Ella Jade
    Tolle83 skrev 2011-11-02 20:15:54 följande:
    Jag har ont i korsryggen.. samma onda som när man gått mycket om du förstår vad ja menar, o sen gör de ont ibland mor skinkan...
    ja, precis.. gått riktigt långt.. usch vad obehagligt.. men skönt (förlåt) att jag inte är den enda.. fan, man läser nog för mkt om mf osv.. man blir tokig. haha. Skall försöka inte tänka negativt.. Hoppas jag får göra ett vul om två veckor, o se ett litet hjärta banka.. så kan man andas ut lite mer iallafall..
Svar på tråden Juli bebis 2012