• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Bragdoll

Vi kommer ha samma vagn som jag hade till första barnet för 10 år sedan
    Om den är hel fortfarande det vill säga..

Det är iaf en Emmaljunga i blått och rödrutigt. Minns inte vad den kan ha hetat.. Kanske citycross eller så. 

• Trolla75
    Bragdoll skrev 2012-03-03 17:43:59 följande:
    Vi kommer ha samma vagn som jag hade till första barnet för 10 år sedan
    Om den är hel fortfarande det vill säga..

Det är iaf en Emmaljunga i blått och rödrutigt. Minns inte vad den kan ha hetat.. Kanske citycross eller så. 
    Jag ska också ha min gamla Brio (också blå & rödrutig) från -00... Har bara liggdelen kvar, så det blir att köpa ny fräck sulky nästa vår i stället! Drömmer
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • AKT83

Vi var och tittade på Teutonias be you idag, den blev hur liten som helst när man fällde ihop den och är riktigt fin. Är tyvärr en ny modell vilket gör att den inte går att hitta på blocket som vi tänkt innan. Tycker ju egentligen inte att det är värt pengarna men blir ändå hormonell och känslosam och tycker plötsligt att det är VÄLDIGT viktigt ;)

• rabarberli

Vi har nog bestämt oss för en kronans barnvagn idag. Den verkar bra för oss som inte tillbringar så mycket tid i stan eller har platsbrist. Någon som har erfarenhet av Kronan?

• eken

Rabarberli: Kronan sittdel har endast två lägen, antingen fullt sittläge eller liggläge. Vet även att vissa haft problem med sittdelens längd, att barnets huvud tar emot i toppen när man byter från ligg till sitt. Vi hade med tänkt kronan, men läste på lite om dom och våra kompisar har den och dom berättade lite. Annars har dom varit supernöjda, speciellt med liggdelen.

För oss blir det nu en brio happy istället

• Charlottetott
    AKT83 skrev 2012-03-03 13:23:22 följande:
    Hur tänker ni kring vagn? Vi har ju två från sonen men nu är jag väldigt sugen på en ny. Kikat lite på Teutonia cosmo men den blir så lång ihopfällbar och vi har liten bil.
    Jag tittar mest på sittdelen på vagn. Sonen ville sitta upp efter 3-4 månader så största delen lägger jag absolut på sittdelen. Viktigt om dom vill sitta tiidigt är att h*n kan vara vänd emot mig tycker jag. Sen vill jag gärna ha en trehjuling med luftdäck då minskar ju antalet vagnar reeeeejält.
  • Hallonmusen83
    AKT83 skrev 2012-03-03 13:23:22 följande:
    Hur tänker ni kring vagn? Vi har ju två från sonen men nu är jag väldigt sugen på en ny. Kikat lite på Teutonia cosmo men den blir så lång ihopfällbar och vi har liten bil.
    Vagn svårt , had ejag haft ett barn visst direkt men nu har man två svårare !
    Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • SaJo81
    Hallonmusen83 skrev 2012-03-04 08:55:35 följande:
    Vagn svårt , had ejag haft ett barn visst direkt men nu har man två svårare !
    för mig var det nästan lättare förra gången för det finns inte lika mycket att välja på när man ska ha en tvillingvagn!
  • enilorac81

Sajo81, min kompis köpte just en bugaboo donkey, dyr men verkar ju supersmart om man väntar tvillingar!

Svar på tråden Juli bebis 2012