• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

har varit helt anti Brio men nu efter att ha scoutat runt efter vagnar i ett par månader så undrar jag inte om vi ska ha en Brio Sing i alla fall, om inte annat så är den ju prisvärd och fin och dessutom har svängbara hjul, är det någon som kan nåt om denna vagnen?
    Mitt största problem med den har egentligen varit att den är bred mellan bakhjulen, alltså kanske lite svår att komma fram med men jag har ju kommit fram med tvillingvagn i 2,5år nu! =)

Såg nämligen att dom har kampanj på Happyland i Göteborg på den nu, 5590 för sitt/ligg plus brio primo med bas! mycket bra pris=) 

• eken

Kronan kommer ut med ny vagn i maj, jättesnygg och bättre sittdel. Finns inte på hemsidan ännu, såg den på mässan i Gbg

• Hallonmusen83
    SaJo81 skrev 2012-03-04 10:02:13 följande:
    jag förstår verkligen=) vi körde på billigast förra gången, har en Carena Double Swing till grabbbarna och den kostade 5000 med liggdelar och sittdelar och man slapp ta av liggdelarna för att fälla ihop den etc...har funkat jättebra för oss, dock är den ju inte jätteliten när man fäller ihop den!  men den är smal så man kommer genom alla dörrar och så, babytravels är ju i princip likadan fast den kostar några hundra till och efter vad jag har förståt måste man ta av liggdelarna för att fälla ihop den och det orkade vi inte med...

Ett tips i övrigt för att inte allt ska bli dubbelt direkt sp kan dom mycket väl dela spjälsäng i början! våra delade spjälsäng i 8månader innan vi bytte och då bytte vi för att det började bli lite trångt med två i en=) 

Ja jag kollat på den double swing!

men vill helst ha mjukliftar.

Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • SaJo81
    Hallonmusen83 skrev 2012-03-04 11:17:39 följande:
    Ja jag kollat på den double swing!

men vill helst ha mjukliftar.

aha ah okej, det e ju klart smidigt när man ska plocka ur om ur vagnen=) 
  • vermilion

Tycker det här med vagn är asjobbigt nu! Molly kommer ju vara 2½ när bebisen kommer och jag har absolut ingen aning om vilken vagn jag ska välja, orkar knappt kolla heller. Molly måste ju sitta och lillan ligga...

♥ Adam, Molly och sprattel i magen♥
  • snoffsan08

Du kan inte ha ståbräda till din dotter då? Det hade jag. Funkade jätte bra. Fast å andra sidan körde jag inte så jätte mycket vagn, då jag inte har några bra promenadvägar precis där jag bor och åkte mest bil överallt.

• snoffsan08

Ja, SÅ skönt medhalvtid!! Nu kommer det gå undan ett tag, sedan i dom sista veckorna känns det långsamt igen.

• MissMurrig
    SaJo81 skrev 2012-03-04 10:32:40 följande:
    har varit helt anti Brio men nu efter att ha scoutat runt efter vagnar i ett par månader så undrar jag inte om vi ska ha en Brio Sing i alla fall, om inte annat så är den ju prisvärd och fin och dessutom har svängbara hjul, är det någon som kan nåt om denna vagnen?
    Mitt största problem med den har egentligen varit att den är bred mellan bakhjulen, alltså kanske lite svår att komma fram med men jag har ju kommit fram med tvillingvagn i 2,5år nu! =)

Såg nämligen att dom har kampanj på Happyland i Göteborg på den nu, 5590 för sitt/ligg plus brio primo med bas! mycket bra pris=) 
    Har 3 olika vänner som haft den. De har varit ganska nöjda med dem. Men... De tyckte inte att den gick att ha så länge, för sittdelen var så liten, och deras kunde man inte ha i fullt liggläge, det kanske är ändrat nu, vet ej. De små hjulen fram är lite knöliga när det är snö, jag hade en Crescent M500 med typ likadana framhjul, och jag ska absolut inte ha små framhjul igen. Men som sagt, de har varit ganska nöjda, fast iaf ett par sa att de skulle inte köpa den om de visste vad de visste idag.
    Det bästa med singen tycker jag är att om man skaffar babyskydd som hö ihop så behöver man inte väcka barnet om den somnar i bilen. Bara klicka ur babyskyddet ur bilen och ner i vagnen, så kan ungen ligga kvar i babyskyddet.

Själv har jag fastnat för Brio Happy, just för att den har stora hjul, har testat att köra med stora hjul som inte svänger, och det är minst lika smidigt som med svängbara. Tänkte bara köpa sittvagnen, då den kan ligga i fullt ligglge med en mjuk/hårdlift i. Min mamma fick för sig att köpa en Graco Trekko till oss för en vecka sedan, och i den ingick en mjuklift (med delar så den blir som en hårdlift). Gillar dock inte Trekkon till en 5-7 månaders som vill sitta, då måste den sitta från mig. Så jag tänkte att den kan vi ha till sonen så länge (om vi ska gå riktigt långt kanske vi tar 2 vagnar), så kan man variera lite. 
  • momster

Vermilion : har samma åldersskillnad och vi har köpt en begagnad tvilling vagn (emmaljunga city cross tvilling) sen en emmaljunga city cross enkelvagn som vi tänkte köra ståbräda med sitts till vid kortare promenader.

Svar på tråden Juli bebis 2012