SaJo81 skrev 2012-03-04 10:32:40 följande:
har varit helt anti Brio men nu efter att ha scoutat runt efter vagnar i ett par månader så undrar jag inte om vi ska ha en Brio Sing i alla fall, om inte annat så är den ju prisvärd och fin och dessutom har svängbara hjul, är det någon som kan nåt om denna vagnen?
Mitt största problem med den har egentligen varit att den är bred mellan bakhjulen, alltså kanske lite svår att komma fram med men jag har ju kommit fram med tvillingvagn i 2,5år nu! =)
Såg nämligen att dom har kampanj på Happyland i Göteborg på den nu, 5590 för sitt/ligg plus brio primo med bas! mycket bra pris=)
Har 3 olika vänner som haft den. De har varit ganska nöjda med dem. Men... De tyckte inte att den gick att ha så länge, för sittdelen var så liten, och deras kunde man inte ha i fullt liggläge, det kanske är ändrat nu, vet ej. De små hjulen fram är lite knöliga när det är snö, jag hade en Crescent M500 med typ likadana framhjul, och jag ska absolut inte ha små framhjul igen. Men som sagt, de har varit ganska nöjda, fast iaf ett par sa att de skulle inte köpa den om de visste vad de visste idag.
Det bästa med singen tycker jag är att om man skaffar babyskydd som hö ihop så behöver man inte väcka barnet om den somnar i bilen. Bara klicka ur babyskyddet ur bilen och ner i vagnen, så kan ungen ligga kvar i babyskyddet.
Själv har jag fastnat för Brio Happy, just för att den har stora hjul, har testat att köra med stora hjul som inte svänger, och det är minst lika smidigt som med svängbara. Tänkte bara köpa sittvagnen, då den kan ligga i fullt ligglge med en mjuk/hårdlift i. Min mamma fick för sig att köpa en Graco Trekko till oss för en vecka sedan, och i den ingick en mjuklift (med delar så den blir som en hårdlift). Gillar dock inte Trekkon till en 5-7 månaders som vill sitta, då måste den sitta från mig. Så jag tänkte att den kan vi ha till sonen så länge (om vi ska gå riktigt långt kanske vi tar 2 vagnar), så kan man variera lite.