• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • ToKar

140 dagar kvar idag, så kul när man kommit halvvägs. Nu är det nedförsbacke ;) Känns ganska overkligt ännu. Jag känner ju bebis hela tiden men har inte riktigt fattat att vi ska ha en bebis igen.

Ang. vagn så har vi en Emmaljunga City Cross -10 som vi hade till sonen. Det enda vi behöver är ett babyskydd men det köper vi nån gång i juni :) 

• SaJo81
    enilorac81 skrev 2012-03-04 09:05:45 följande:
    Sajo81, min kompis köpte just en bugaboo donkey, dyr men verkar ju supersmart om man väntar tvillingar!
    oooh jaaaa vi har tittat på den, helt fantastisk vagn! hade våra gossar kommit nu hade vi investerat i en sån oavsett vad den kostar, tror den ligger på ca16.000 om man ska ha den som tvillingvagn med dubbelt av allt....
  • Hallonmusen83
    SaJo81 skrev 2012-03-04 09:01:17 följande:
    för mig var det nästan lättare förra gången för det finns inte lika mycket att välja på när man ska ha en tvillingvagn!io
    Nee ska ej va för för lång ihop fälld , vår enda problem , litet bagage men nyss bytt bil så vi gör de ej igen , men ngn ska jag nog hitta
    Ej för dyr i heller !
    För ska ha dubbelt av de mesta som man annars ska ha med till bebis !
    Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • Hallonmusen83
    enilorac81 skrev 2012-03-04 09:05:45 följande:
    Sajo81, min kompis köpte just en bugaboo donkey, dyr men verkar ju supersmart om man väntar tvillingar!
    Gilla den som sittvagn ej som liggvagn men superdyr
  • Hallonmusen83
    ToKar skrev 2012-03-04 09:26:36 följande:

140 dagar kvar idag, så kul när man kommit halvvägs. Nu är det nedförsbacke ;) Känns ganska overkligt ännu. Jag känner ju bebis hela tiden men har inte riktigt fattat att vi ska ha en bebis igen.

Ang. vagn så har vi en Emmaljunga City Cross -10 som vi hade till sonen. Det enda vi behöver är ett babyskydd men det köper vi nån gång i juni :) 

Kano vagn de

Jaa snart unde 100 stecket magiskt !
  • Hallonmusen83

Hade Brio till sonen  & en Emmaljunga egde duo combi till dotter i början !
    Sen har man ju bytt me tiden !

• EllaBella02
    rabarberli skrev 2012-03-03 23:19:49 följande:
    Vi har nog bestämt oss för en kronans barnvagn idag. Den verkar bra för oss som inte tillbringar så mycket tid i stan eller har platsbrist. Någon som har erfarenhet av Kronan?
    Jag har bara hört massor med bra om Kronan från folk som har haft de vagnarna. Har läst på en hel del också på nätet så ev så blir det en sådan för oss också! 

Tror de är super! 
  • SaJo81
    Hallonmusen83 skrev 2012-03-04 09:36:13 följande:
    Nee ska ej va för för lång ihop fälld , vår enda problem , litet bagage men nyss bytt bil så vi gör de ej igen , men ngn ska jag nog hitta
    Ej för dyr i heller !
    För ska ha dubbelt av de mesta som man annars ska ha med till bebis !
    jag förstår verkligen=) vi körde på billigast förra gången, har en Carena Double Swing till grabbbarna och den kostade 5000 med liggdelar och sittdelar och man slapp ta av liggdelarna för att fälla ihop den etc...har funkat jättebra för oss, dock är den ju inte jätteliten när man fäller ihop den!  men den är smal så man kommer genom alla dörrar och så, babytravels är ju i princip likadan fast den kostar några hundra till och efter vad jag har förståt måste man ta av liggdelarna för att fälla ihop den och det orkade vi inte med...

Ett tips i övrigt för att inte allt ska bli dubbelt direkt sp kan dom mycket väl dela spjälsäng i början! våra delade spjälsäng i 8månader innan vi bytte och då bytte vi för att det började bli lite trångt med två i en=) 
  • rabarberli

Vi var i Höör i en nyöppnad butik som säljer Kronan (annars har de ju bara i Stockholm) och tittade på vagn igår. Vi har även tittat på brio happy och emmaljunga men kronan hade ändå fler fördelar än de andra tycker vi. Tanken var att vi ska köpa begagnat men nu lutar det ändå åt att köpa nytt. Det känns ändå lite tidigt att köpa redan nu...

Svar på tråden Juli bebis 2012