• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • momster

Sen kör vi med 2 vagnar när vi är båda två då jag har en ozone till dottern.

• MissMurrig
    snoffsan08 skrev 2012-03-04 14:33:58 följande:
    Du kan inte ha ståbräda till din dotter då? Det hade jag. Funkade jätte bra. Fast å andra sidan körde jag inte så jätte mycket vagn, då jag inte har några bra promenadvägar precis där jag bor och åkte mest bil överallt.
    Det har varit vår plan hela tiden också, men mrker att sonen fortfarande behöver sova på dagarna, och blir trött och vill sitta ibland... Så vi kan ha ståbräde på bebisvagnen när det bara är jag med barnen eller till kortare promenader, och till riktigt långa, och om vi är 2 vuxna, kan vi ha var sin vagn så storebror också kan vila fötterna. 
  • SaJo81
    MissMurrig skrev 2012-03-04 14:41:04 följande:
    Har 3 olika vänner som haft den. De har varit ganska nöjda med dem. Men... De tyckte inte att den gick att ha så länge, för sittdelen var så liten, och deras kunde man inte ha i fullt liggläge, det kanske är ändrat nu, vet ej. De små hjulen fram är lite knöliga när det är snö, jag hade en Crescent M500 med typ likadana framhjul, och jag ska absolut inte ha små framhjul igen. Men som sagt, de har varit ganska nöjda, fast iaf ett par sa att de skulle inte köpa den om de visste vad de visste idag.
    Det bästa med singen tycker jag är att om man skaffar babyskydd som hö ihop så behöver man inte väcka barnet om den somnar i bilen. Bara klicka ur babyskyddet ur bilen och ner i vagnen, så kan ungen ligga kvar i babyskyddet.

Själv har jag fastnat för Brio Happy, just för att den har stora hjul, har testat att köra med stora hjul som inte svänger, och det är minst lika smidigt som med svängbara. Tänkte bara köpa sittvagnen, då den kan ligga i fullt ligglge med en mjuk/hårdlift i. Min mamma fick för sig att köpa en Graco Trekko till oss för en vecka sedan, och i den ingick en mjuklift (med delar så den blir som en hårdlift). Gillar dock inte Trekkon till en 5-7 månaders som vill sitta, då måste den sitta från mig. Så jag tänkte att den kan vi ha till sonen så länge (om vi ska gå riktigt långt kanske vi tar 2 vagnar), så kan man variera lite. 
    jag skulle aldrig överleva utan svängbara hjul fram och till skillnad från många andra (bugaboo etc) så har ju singen nästan stora hjul fram:p jaa jag hittade ett erbjudande på sittdel7liggdel samt babyskydd med bas till singen för 5,5tusen och det är ju fantastiskt=)
  • Hallonmusen83

Så ont revbenen magen trycker upp där redan!

i 4 dagar ska vi till min sambos mamma/pappa/syster i Mariestad =)
    Vi ska ut me vår båt på vänern med , mys !!
    Skönt med lite avkoppling1

Ett leende är värt ett tusental ord ♥
  • EllaBella02

Jag känner mig faktiskt också ganska svullen för tillfället.. magen känns som den växer som attans, och ibland spänner det så mycket så jag tror att den ska spricka... : ) 

Känner också sparkar betydligt hårdare! Idag har det faktiskt gjort nästan ont ett par gånger, för bebis har kickat till så mycket... : )

Kan även komma lite vätska från tuttarna nu de senaste dagarna.. vet inte om det är möjlig eller vad fasen det är... det är ju inte vitt direkt i alla fall utan mer genomskinnligt och bara om jag trycker på bröstvårtorna... : )

Har även kommit in i någon form av overklighetsperiod när det känns helt sjukt att vi ska få en bebis och att den växer där inne i min mage... Vårt första....  och ja.... man kan nästan bli galen om man går och tänker för mycket på att det faktiskt växer en liten bebis i magen på mig.. : )

Kram på er brudar! 

• Engla80

Vi har en Kronan vagn från 2008 som vi är super nöjda med.

Mina favorit "delar" med vagnen är solkepsen och bär handtagen. Solkepsen har en extra bit som är in vikt i suffletten och när man drar fram den så täcker den verkligen mot solen utan att det blir inne stängt i vagnen!!

Nackdelar är att vagnen är ganska tung... Tänker när man ska upp några trappsteg eller in och ut ur bilen och att sittdelen är rymlig (i längden en fördel dock). Vår dotter ville sitta från 4 månader typ och då satt hon lite illa i sittdelen då den va så rymlig. Men vi fixade då sidostöd och vips va problemet ur världen Glad

Jag skulle väldigt gärna vilja ha en ny vagn... dock en ny Kronan Skäms Men kan inte motivera varför vi ska sälja den gamla och köpa en ny bara för att jag förälskat mig i en ny färg... Vi har den svarta nu men jag tycker den bruna och den militär gröna är sssssåååååååå underbart fina!! 

Vi har även en Emmaljunga Scooter som är helt okej. Vi skulle investera i en riktig sulky men så var där kampanjpris på den och ja... Funderar på att sälja den då den kommer vara "överflödig" fram tills babyn börjar förskolan (dottern är över 3år och klarar sig gott och väl med stå bräda + att vi har en paraply vagn om vi skulle behöva något till henne).

• Tekla78
    EllaBella02 skrev 2012-03-04 21:21:53 följande:
    Jag känner mig faktiskt också ganska svullen för tillfället.. magen känns som den växer som attans, och ibland spänner det så mycket så jag tror att den ska spricka... : ) 

Känner också sparkar betydligt hårdare! Idag har det faktiskt gjort nästan ont ett par gånger, för bebis har kickat till så mycket... : )

Kan även komma lite vätska från tuttarna nu de senaste dagarna.. vet inte om det är möjlig eller vad fasen det är... det är ju inte vitt direkt i alla fall utan mer genomskinnligt och bara om jag trycker på bröstvårtorna... : )

Har även kommit in i någon form av overklighetsperiod när det känns helt sjukt att vi ska få en bebis och att den växer där inne i min mage... Vårt första....  och ja.... man kan nästan bli galen om man går och tänker för mycket på att det faktiskt växer en liten bebis i magen på mig.. : )

Kram på er brudar! 
    Tänkte också på det idag, att bebis börjat sparka hårdare :) Skönt att få bekräftelse på att den lever runt därinne tycker jag!

Mina tuttar har också börjat läcka lite mer nu. Det första som kommer ut är genomskinligt och kan även vara gult. Helt i sin ordning.

Vi väntar andra barnet och det känns inte mindre overkligt det, haha. Eller jo, det är klart att man är mer medveten vad man gett sig in på än med första, men ändå inte. Vår 3-åring har frågat vad bebisen heter tidigare och blivit irriterade på att vi inte vet det. Idag när vi frågade om han hade förslag sa han "Lillebrorsan!!!" Gullunge
  • Trolla75
    138 dagar kvar!!! Kan nu säga att vi passerat halvlek, v. 21 (20+1) Gravid Åh vad jag längtar efter Baby är ju så nyfiken vad som döljer sig i magen?
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • snoffsan08

Ja, visst känns det härligt!!! SÅ skönt att våren börjar komma oxå, känns det inte lika långt heller kvar, som när det låg massor medsnö på backen. Jag har inte fått nån "häxmjölk" än och vet inte om jag kommer få det heller. Jag skulle ju inte ha fler barn efter 3an, så jag "snyggade" till brösten. Gjorde ett speciellt ingrepp på högra bröstet som förmodligen kommer göra att jag inte kommer kunna amma på det öht =o(. Funderar på att ta en tablett på BB så man stoppar mjölkproduktionen helt och hållet.

• Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-03-05 10:19:48 följande:
    Ja, visst känns det härligt!!! SÅ skönt att våren börjar komma oxå, känns det inte lika långt heller kvar, som när det låg massor medsnö på backen. Jag har inte fått nån "häxmjölk" än och vet inte om jag kommer få det heller. Jag skulle ju inte ha fler barn efter 3an, så jag "snyggade" till brösten. Gjorde ett speciellt ingrepp på högra bröstet som förmodligen kommer göra att jag inte kommer kunna amma på det öht =o(. Funderar på att ta en tablett på BB så man stoppar mjölkproduktionen helt och hållet.
    Hihi... har också gått o drömt om nya titts, men inte vågat!
    En kompis till mig gjorde en op. där de förstorade och hon kunde amma sin 2a.  Men det e klart, gjorde det ett "speciellt" ingrepp o sa att det ev inte skulle gå, så vad gör man?
    Själv hade jag tyckt att det vore väldigt smidigt att bara amma från bara ett bröst, slippa hålla reda på vilket man ammat ur sist mm. Flört och sedan tycker jag man hittar favoritställningen med det ena bröstet och det blir bökigare med det andra, är det inte så att barn också favoriserar ett bröst?

Åh, vill ha mer sol! det blir ju så mycket skönare ute då! Solig än så länge ser det grått ut, hoppas att det spricker upp under dagen! Skulle behöva komma ut på en promenad!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
Svar på tråden Juli bebis 2012