• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Charlottetott
    Charlottetott skrev 2012-04-08 14:45:51 följande:
    Denna veckan som varit har jag varit så fruktansvärt trött, och huvudvärk utan dess like. har ingen iniativförmåga alla. Är som en hösäck som inte orkar resa mig upp. Hade lite lågt järnvärde men äter nifirex.. mår lite smått illa ibland också men vet inte om de beror på tröttheten.. någon siorts influen sa eller är de graviditeten som spelar ett spratt... 

glömde skriva att jag e i vecka 26+1 
  • Trolla75

Har börjat och röja nere i "syltrummet" tänkte försöka tömma det helt idag, måste slänga och göra mig av med en massa saker som stått där i oändlighet utan att jag behövt eller saknat något... (har skitsvårt för att slänga) men nu vill jag verkligen få utrymme... så vi kan isolera och bygga ett mysigt litet rum till Vanna <3

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • SaJo81
    En liten skrev 2012-04-06 10:24:14 följande:
    Tack för alla svar om diabetesen och glukosbelastningen! Det verkar inte så roligt jag hoppas att vi och vara sma klarar sig utan allihopa!

Min tjej var jätteliten när hon kom, 2450g till sina 27 cm i v 26/27. Dock har hon alltid ätit bra ända från födseln. Hon fick dock socker lösning en gång om dagen då hon var så liten och amningen kom igång snabbt då jag fick så bra hjälp (min försäkring som arbetsgivaren hade på mig då betalade en schweiziskt privat klinik.... Skrattande). Hon orkade inte riktigt med i början utan slutade andas när hon låg hos mig, men efter att de fått igång henne så mådde hon bra (jag sämre men det är en helt annan historia)
    Dock gick hon aldring ner i vikt efter födseln som vanligt utan hon låg stabilt med en svagt uppåtgående kurva. Då de 
    Skrev du inte fel där då? 2450gr  27cm i v 26/27 ??? mina killar kom i v 30 och var 39/42cm långa och vägde 1280/1580gr.....den stora låg på normalkurvan för enlingar.......min syster vägde 2700 när hon kom i v39!!!
  • Tekla78

Idag promenerade jag i 10 min åt ena hållet, vilade och fikade i ca en timme och gick sedan 10 min åt andra hållet (eller en 10-min promenad i vanliga fall, nu kanske 15-20 min). När vi kom hem var det bara att lägga sig på sängen och vila... och låta mannen sköta matlagning och annat för då började sammandragningarna. Visserligen inte onda, men de håller på i flera timmar i sträck fast jag vilar... Får väl se vad läkaren säger om det.

Vet inte alls om jag kommer att kunna jobba halvtid från onsdag. Visst har jag kontorsjobb, men man går till och från tunnelbanan, sen måste man ju gå hit och dit på jobbet också (kaffe, kollegor, kopiator, skrivare, möten, toa... you name it). Ta en hämtning eller lämning på dagis på det så har ju förlossningen satt igång. Well, well, jag får väl försöka i alla fall. På onsdag ska jag ta bilen eftersom jag även ska till sjukgymnast och jag vet att det absolut kommer att bli för mycket annars.

Hur går det för er andra med sammandragningar?

Down under, fy vilka jobbiga besked. Speciellt såhär under graviditeten. Styrka till dig! Kram

• snoffsan08

För min del är sammandragningarna inga problem än. Dom känns när dom väl kommer, men kommer inte så ofta som vissa verkar ha. Mina största problem ligger i ryggslutet och i underlivet just nu. Inte heller speciellt roligt. Längtar till efter förlossningen precis, då jag vet att jag kommer känna mig i stort sett som mig själv igen. Helt sjukt egentligen att det kan bli sån skillnad på så kort tid. :o)

• froggyL

Det var värre med sammandragningarna förut, men visst, så fort de kommer måste jag sätta/lägga mig ner å vila. Vilket blir olika många ggr under dagen. Beror på hur mkt jag stressar/gör under dagen. Ska bara jobba tre veckor till nu. Och en flytt på det. Sen blir det vila!! Och ge-kås :)

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • Jamtlandstaus

Mina sammandragningar hjälper mig hålla koll på mitt tempo. Jag har väldigt lätt för att bara köra på o gå på viljan men mycket sammandragningar är obehagligt o de kommer mer när jag är för trött eller för aktiv.
    Igår lade sig lilltösen till rätta på något annat vis i magen å nu kan jag helt plötsligt böja mig, sitta rakt o lättare få på mig skorna, vilken lättnad! Har tillochmed sovit bra i natt. Magen är mycket mindre o mjukare
    Jag planerar att jobba Maj ut å sen ta semester hela juni, så det är ju ett tag kvar. Har en av de mest intensiva perioderna på jobbet nu i April o Maj o den här gången kommer jag ha med mig min vikarie i arbetet för att lära upp henne oxå. Kanske lite semester i Maj så vi kan bryta upp golvet i hallen o börja utgrävning o renovering av grund, om det hinns...

• nilepile89

Nu känner jag att jag hoppas få havandeskaps penning. Är det någon mer här som sökt detta? Hur länge har ni fått vänta på besked isf??

• Syster iKa
    nilepile89 skrev 2012-04-09 19:51:32 följande:
    Nu känner jag att jag hoppas få havandeskaps penning. Är det någon mer här som sökt detta? Hur länge har ni fått vänta på besked isf??
    Tar ca en mån från det att FK har fått alla papper OM de ör korrekt ifyllda... Trög verksamhet det där...

Ang sammandragningar har jag frågat flera olika BM o läkare om och alla har sagt att det inte är alls farligt så länge de går över o inte gör "SUPERont"... Känns ju ändå som om sammandragningarna borde vara ett tecken på nåt,,,??? har för tillfället själv det lugnt med dem, men tidigt i graviditeten hade jag JÄTTEMYCKET sammandragningar....
Svar på tråden Juli bebis 2012