Idag promenerade jag i 10 min åt ena hållet, vilade och fikade i ca en timme och gick sedan 10 min åt andra hållet (eller en 10-min promenad i vanliga fall, nu kanske 15-20 min). När vi kom hem var det bara att lägga sig på sängen och vila... och låta mannen sköta matlagning och annat för då började sammandragningarna. Visserligen inte onda, men de håller på i flera timmar i sträck fast jag vilar... Får väl se vad läkaren säger om det.
Vet inte alls om jag kommer att kunna jobba halvtid från onsdag. Visst har jag kontorsjobb, men man går till och från tunnelbanan, sen måste man ju gå hit och dit på jobbet också (kaffe, kollegor, kopiator, skrivare, möten, toa... you name it). Ta en hämtning eller lämning på dagis på det så har ju förlossningen satt igång. Well, well, jag får väl försöka i alla fall. På onsdag ska jag ta bilen eftersom jag även ska till sjukgymnast och jag vet att det absolut kommer att bli för mycket annars.
Hur går det för er andra med sammandragningar?
Down under, fy vilka jobbiga besked. Speciellt såhär under graviditeten. Styrka till dig! Kram