• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • nilepile89

A tack så mycket :) a jag hoppas de hör av sig snart med besked.
    Jag har inte haft problem med sammandragningar vad jag tror. Men jag vte ju inte riktigt hur de känns heller. Fick en vad jag tror efter ett felaktigt lyft på jobbet. Och det var ju iunte så trevligt.
    Men det kanske blir lättare så när man fött barn tidigare? Detta är ju mitt första.

Men hoppas det går bra för er som har roblem med detta. Och att bebisarna kommer när de skall :)    

• froggyL

Nilepile89, ja räkna med en månad, minst. Jag hann bli orolig att de inte fått papprena, men det hade de iaf, sen en vecka efter samtalet fick jag mitt godkänt.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • Tekla78
    nilepile89 skrev 2012-04-09 21:52:45 följande:
    A tack så mycket :) a jag hoppas de hör av sig snart med besked. Jag har inte haft problem med sammandragningar vad jag tror. Men jag vte ju inte riktigt hur de känns heller. Fick en vad jag tror efter ett felaktigt lyft på jobbet. Och det var ju iunte så trevligt. Men det kanske blir lättare så när man fött barn tidigare? Detta är ju mitt första. Men hoppas det går bra för er som har roblem med detta. Och att bebisarna kommer när de skall :)    

Det är lättare att få kraftiga sammandragningar när man fått barn tidigare tror jag. För mig spänner det mycket i magen och den blir stenhård. Känns som om magen kramar bebisen så bebisen är på väg ut genom sidan ibland :-/ Oftast är sammandragningar bra, dvs kroppens sätt att öva inför förlossningen och alla (tror jag) har dem även om inte alla känner dem. Mina blir bara onda om jag struntar i att vila när de sätter igång, så därför försöker jag nu att inte gå för långt och vila mellan aktiviteter. Ibland lättare sagt än gjort med en 3-åring. Som tur är hoppar min man in oftare nu och tar vissa bestyr med sonen mer än tidigare.
  • Woogie

Hej på er alla! Pga. sjukdomar, mycket på jobbet och besök hela påsken har jag inte skrivit eller läst på läääänge... Så nu kommer jag med en uppdatering utan att ha någon koll på vad som har avhandlats de senaste två veckorna (ska läsa i kapp vid tillfälle).

Lilla E rör sig mer och mer och har hicka oftare nu än innan. Halsbrännan har blivit lite värre, men klart hanterbar och undviker jag stekt mat har jag det nästan inte alls. Jag har också fått något problem med antingen käken eller kindtänderna i överkäken, för de kliar och spänner som f*n. Jag har haft hål förut och det har aldrig känts så här, så jag vet inte vad det är. Fick ringt tandläkaren nu i morse, så jag ska dit i morgon eftermiddag. Hoppas verkligen inte att det är ett hål eftersom jag inte kan ligga på rygg under så lång tid som det tar att laga ett...

Idag, om mindre än en timme, ska jag till BM på rutinkoll. Har ätit vitamintabletter och Niferex, men härom veckan och några dagar efter det blev jag jättekass i magen och jag misstänker att det kan vara Niferexen. Ni vet hur det känns som kraftig mensvärk när man är kass i magen? Så, fast riktigt j*vla skitont gjorde det och tarmen tömdes alltså tills det bara var vatten kvar (som också kom ut... Kräks) Ska fråga BM idag om hur ofta jag behöver ta dem och om det kan vara de som gör det, för det var inte kul! Särskilt inte när det kom igen några dagar senare...

Sammandragningar har jag haft till och från sedan v. 12 tror jag (fast fler och mer kännbara nu), men inga som gör ont utan magen blir bara hård. Så hade jag det med G och N också, fast det var inte förrän två månader innan med G och runt v. 20 med N.

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • En liten
    SaJo81 skrev 2012-04-08 18:49:38 följande:
    Skrev du inte fel där då? 2450gr  27cm i v 26/27 ??? mina killar kom i v 30 och var 39/42cm långa och vägde 1280/1580gr.....den stora låg på normalkurvan för enlingar.......min syster vägde 2700 när hon kom i v39!!!
    Ojojoj förlåt jag menade självklart 36/37! Förlåt igen.

Jag har varit hos svärföräldrarna över påsken. Och som vanligt kan jag inte riktigt sköta magen där så nu sitter jag på jobbet med förstoppning ... men det är väll bara att dricka vatten och försöka lösa problemet under dagen Skäms

4 åringen som har två veckors skollov (här i frankrike) stannade hos farmor och farfar i morse och var jätte ledsen när vi åkte. Jag hoppas att det gick över fort. Men det gjorde ont i mamma hjärtat. Jag får ta och ringa ikväll och höra hur det går. Jag vill inte ta så mycket semester innan bebisen kommer då jag bara får 16 veckor mamma ledigt. Min man tar ledigt tors-fred och nästa vecka får hon gå på fritids om hon inte vill vara hos farföräldrarna...

Idag gick jag förövrigt in i sista tredjedelen av graviditeten och hoppas att det kommer gå bra.
  • froggyL

Woogie, troligtvis Niferexen ja. Hade likadant, svinont också, fast jag tömde uppåt istället, och då behöll jag ju inte järnet precis.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • En liten
    En liten skrev 2012-04-10 09:19:40 följande:
    Ojojoj förlåt jag menade självklart 36/37! Förlåt igen.

Jag har varit hos svärföräldrarna över påsken. Och som vanligt kan jag inte riktigt sköta magen där så nu sitter jag på jobbet med förstoppning ... men det är väll bara att dricka vatten och försöka lösa problemet under dagen Skäms

4 åringen som har två veckors skollov (här i frankrike) stannade hos farmor och farfar i morse och var jätte ledsen när vi åkte. Jag hoppas att det gick över fort. Men det gjorde ont i mamma hjärtat. Jag får ta och ringa ikväll och höra hur det går. Jag vill inte ta så mycket semester innan bebisen kommer då jag bara får 16 veckor mamma ledigt. Min man tar ledigt tors-fred och nästa vecka får hon gå på fritids om hon inte vill vara hos farföräldrarna...

Idag gick jag förövrigt in i sista tredjedelen av graviditeten och hoppas att det kommer gå bra.
    Hjälp mig!
    Allting blir fel, jag skyller på förstoppning och gravidhormoner Foten i munnen.Skäms
    Självklart var hon inte så kort. Hon föddes precis i v. 26+6 vägde 2600 g och var 48 cm lång! Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för allt fel! Jag försöker inte luras jag är bara så förvirrad ibland!

Jag önskar bara att vi alla kan få pigga glada bebisar som stannar så länge som möjligt och som är pigga och friska när de kommer ut!
  • En liten
    En liten skrev 2012-04-10 09:47:16 följande:
    Hjälp mig!
    Allting blir fel, jag skyller på förstoppning och gravidhormoner Foten i munnen.Skäms
    Självklart var hon inte så kort. Hon föddes precis i v. 26+6 vägde 2600 g och var 48 cm lång! Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för allt fel! Jag försöker inte luras jag är bara så förvirrad ibland!

Jag önskar bara att vi alla kan få pigga glada bebisar som stannar så länge som möjligt och som är pigga och friska när de kommer ut!
    Jag ger upp 36+6 ... jag tror inte jag borde vara på jobbet idag...
  • EllaBella02

Dags för blodtrycksuppdatering igen. Idag hade jag 130/90 på första, efter liggande vila 120/75-80. Ska tillbaka på torsdag för nytt tryck. Däremot hade jag mindre äggvita i urinen idag än sist. Hoppas att det har gått nedåt tills torsdag. Kram på er!

• EllaBella02
    Woogie skrev 2012-04-10 09:04:16 följande:
    Hej på er alla! Pga. sjukdomar, mycket på jobbet och besök hela påsken har jag inte skrivit eller läst på läääänge... Så nu kommer jag med en uppdatering utan att ha någon koll på vad som har avhandlats de senaste två veckorna (ska läsa i kapp vid tillfälle). Lilla E rör sig mer och mer och har hicka oftare nu än innan. Halsbrännan har blivit lite värre, men klart hanterbar och undviker jag stekt mat har jag det nästan inte alls. Jag har också fått något problem med antingen käken eller kindtänderna i överkäken, för de kliar och spänner som f*n. Jag har haft hål förut och det har aldrig känts så här, så jag vet inte vad det är. Fick ringt tandläkaren nu i morse, så jag ska dit i morgon eftermiddag. Hoppas verkligen inte att det är ett hål eftersom jag inte kan ligga på rygg under så lång tid som det tar att laga ett... Idag, om mindre än en timme, ska jag till BM på rutinkoll. Har ätit vitamintabletter och Niferex, men härom veckan och några dagar efter det blev jag jättekass i magen och jag misstänker att det kan vara Niferexen. Ni vet hur det känns som kraftig mensvärk när man är kass i magen? Så, fast riktigt j*vla skitont gjorde det och tarmen tömdes alltså tills det bara var vatten kvar (som också kom ut... ) Ska fråga BM idag om hur ofta jag behöver ta dem och om det kan vara de som gör det, för det var inte kul! Särskilt inte när det kom igen några dagar senare... Sammandragningar har jag haft till och från sedan v. 12 tror jag (fast fler och mer kännbara nu), men inga som gör ont utan magen blir bara hård. Så hade jag det med G och N också, fast det var inte förrän två månader innan med G och runt v. 20 med N.
    Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!

Jag mådde också jätteroligt av Niferexen. Kunde inte fortsätta äta den. Jag käkar Hemofer istället. Funkar mycket bättre.
Svar på tråden Juli bebis 2012