• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81
    En liten skrev 2012-04-10 09:49:01 följande:
    Jag ger upp 36+6 ... jag tror inte jag borde vara på jobbet idag...
    haha ja dom där gravidhormonerna :P tyckte hon var väldigt kort för vikten :S förstår=)
  • Trolla75

Hur ligger era bebisar?
    Min lilla Hickan ligger så långt ner till vänster som möjligt, rör sig aldrig i högra delen av magen? Huvudet ner o rumpan upp i jämnhöjd med naveln...

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • EllaBella02
    Trolla75 skrev 2012-04-10 12:11:30 följande:
    Hur ligger era bebisar? Min lilla Hickan ligger så långt ner till vänster som möjligt, rör sig aldrig i högra delen av magen? Huvudet ner o rumpan upp i jämnhöjd med naveln...

Tror min flyttar runt fortfarande, men jag tror den ligger mest på högersidan, men fötterna inåt och huvudet nedåt. Men jag känner lite sparkar lite här och där.
  • SaJo81

min lill* ligger mest ner till höger....brukar få en go bula där när jag ligger ner på kvällen...

• Trolla75

Men varför skriver jag vänster när jag menar höger!?
    Det känns ju lite skumt, att bara utnyttja 1an när det finns en hel 2 rummare Flört

• SaJo81

Jaaaa:) vilken dag! Har oroat mig nåt fruktansvärt sen jag förlorade mitt jobb i februari, hade återanställningsrätt och det visar sig att dom nu behöver folk igen så på torsdag börjar jag arbeta:) annan avdelning (en lättare) blir det, men fast anställning istället för 6månaders kontrakt som jag hade innan! Så då har jag även ett jobb att gå tillbaka till efter mammaledigheten! Påsåg jag ska få lön igen:)

• Woogie

Jag har varit hos BM nu och hon föreslog att alternera med Niferix och Hemofer eftersom jag behöver det järn jag kan få. Det låg på 100 idag, 110 sist (v. 18 typ). Är i 25+5 idag. Ska även köpa hem mer spenat, blodpudding och leverpastej tänker jag. Idag på em. har jag också känt av foglossning i blygdbenet... Ömmar rejält varje gång jag reser mig upp, men försvinner om jag går en stund. Långsamt. (Både försvinnandet och gåendet). I övrigt var allt bra, både SF-mått (24 cm), hjärtljud (140), vikt (73,9) och blodtryck (minns inte... 100/70 kanske, låter det rimligt?). Är lite nojjig över vikten dock, jag vägde 75 på förlossningen med N... nu, ca. 74 redan. Ajajaj...

Jag kan fatta mer eller mindre avgörande beslut i mitt liv utan att fråga på FL först!
  • enilorac81
    Woogie skrev 2012-04-10 17:00:21 följande:
    Jag har varit hos BM nu och hon föreslog att alternera med Niferix och Hemofer eftersom jag behöver det järn jag kan få. Det låg på 100 idag, 110 sist (v. 18 typ). Är i 25+5 idag. Ska även köpa hem mer spenat, blodpudding och leverpastej tänker jag. Idag på em. har jag också känt av foglossning i blygdbenet... Ömmar rejält varje gång jag reser mig upp, men försvinner om jag går en stund. Långsamt. (Både försvinnandet och gåendet). I övrigt var allt bra, både SF-mått (24 cm), hjärtljud (140), vikt (73,9) och blodtryck (minns inte... 100/70 kanske, låter det rimligt?). Är lite nojjig över vikten dock, jag vägde 75 på förlossningen med N... nu, ca. 74 redan. Ajajaj...

Woogie - angående din vikt. .  allt beror ju på hur lång du är: Tycker inte din vikt låter mycket.

Själv väger jag (vid senaste inmätningen) 72 kg och är 168 cm lång, har själv inte varit gravid förut och har inte heller vägt över 70 kg någon gång. . . när jag blev gravid låg jag på 66 kg så har ju gått upp lite sen dess trots alls - förväntar mig några kilon till de sista veckorna (är i vecka 28, 27+1)

Angående hur bebisen ligger - hur kan ni känna det. jag känner att det sparkar till lite här och där och ibland har bebben cirkus där inne och sparkar runt överallt. Men mestadels känner jag på min vänstrasida eller ganska långt ned, men även ibland på höger, så min verkar utnyttja hela området den har tillgång till =)

• FruSandra

Hej alla! Jag har en fråga som kanske är alldeles dum? Men frågar man ute så vet man inte. Dessutom är de här första bebisen.
    De jag undrar över är om man kan ha en aning om vad bebisen kommer att ha för storlek på kläder till hösten/ vintern.
    Min mamma har bjudit mej på en resa till Ullared, o ja tänkte att man kanske ska ska köpa fleceoverall till vintern om sånt finns. Samt åkpåse...
    Men ja har ju ingen aning om vilken storlek...

Svar på tråden Juli bebis 2012