enilorac81 skrev 2012-04-10 19:05:04 följande:
Woogie - angående din vikt. . allt beror ju på hur lång du är: Tycker inte din vikt låter mycket.
Själv väger jag (vid senaste inmätningen) 72 kg och är 168 cm lång, har själv inte varit gravid förut och har inte heller vägt över 70 kg någon gång. . . när jag blev gravid låg jag på 66 kg så har ju gått upp lite sen dess trots alls - förväntar mig några kilon till de sista veckorna (är i vecka 28, 27+1)
Angående hur bebisen ligger - hur kan ni känna det. jag känner att det sparkar till lite här och där och ibland har bebben cirkus där inne och sparkar runt överallt. Men mestadels känner jag på min vänstrasida eller ganska långt ned, men även ibland på höger, så min verkar utnyttja hela området den har tillgång till =)
Oj, vi är lika lång, började på samma vikt, men jag ligger på 80 nu. Jag har försökt tänka på vad jag äter, men har typ gett upp nu. Är sugen hela tiden, och orkar inte straffa mig själv genom att inte äta det jag vill, när jag gick upp lika mycket när jag försökte äta nyttigt.
Min bebis ligger... överallt? Det känns som om den armbågar mig i höger sida, knäar i vänster och sedan gör en kullerbytta och börjar någon annanstans. Har ju moderkakan fram, så jag har svårt att känna vilken kroppsdel som är vart. Med min förste var det inga problem att känna vad som vart huvud, rygg, rumpa, armar och ben var. Nu känner jag ju att det är något benigt som trycker någonsans, men det kan ju vara ett knä, eller armåge, eller fot....