• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • snoffsan08
    SaJo81 skrev 2012-04-10 16:56:31 följande:
    Jaaaa:) vilken dag! Har oroat mig nåt fruktansvärt sen jag förlorade mitt jobb i februari, hade återanställningsrätt och det visar sig att dom nu behöver folk igen så på torsdag börjar jag arbeta:) annan avdelning (en lättare) blir det, men fast anställning istället för 6månaders kontrakt som jag hade innan! Så då har jag även ett jobb att gå tillbaka till efter mammaledigheten! Påsåg jag ska få lön igen:)

Stort grattis till jobbet!! Måste kännas jätte skönt för dig alltså!!
    Detta är första gången jag har ett jobb att komma tillbaka till efter mamma ledighet, harvart tvungen att söka nya dom tre tidigare gångerna.
    FruSandra skrev 2012-04-10 19:16:56 följande:
    Hej alla! Jag har en fråga som kanske är alldeles dum? Men frågar man ute så vet man inte. Dessutom är de här första bebisen.
    De jag undrar över är om man kan ha en aning om vad bebisen kommer att ha för storlek på kläder till hösten/ vintern.
    Min mamma har bjudit mej på en resa till Ullared, o ja tänkte att man kanske ska ska köpa fleceoverall till vintern om sånt finns. Samt åkpåse...
    Men ja har ju ingen aning om vilken storlek...

Ingen fråga är dum här inne Glad

Kolla som Trolla säger.

Mina barn har aldrig kunnat ha 50 i kläd storlek öht.
    Minstingen var tvungen att ha 56 redan från födseln, så det lär ju bli samma med denna.
    Fick en dress av en kompis till minstingen när hon föddes i STL; 50/52, den fick min äldsta dotters docka Flört

Till hösten skulle jag tippa på en STL:62/68 kanske. Bättre att köpa lite för stort än för litet.

Kram till er alla och hoppas ni haft en trevlig påsk helg!!      

• SaJo81
    snoffsan08 skrev 2012-04-11 20:53:50 följande:
    Stort grattis till jobbet!! Måste kännas jätte skönt för dig alltså!!
    Detta är första gången jag har ett jobb att komma tillbaka till efter mamma ledighet, harvart tvungen att söka nya dom tre tidigare gångerna.

Jag hade samma problem med grabbarna, blev varslad den 9 mars hade plussat 5mars....men då var jag studieledig ändå så jag märkte aldrig av det, studerade tills killarna föddes...sen sökte jag det jobbet jag har nu då i anslutning till grabbarna började på förskola så detta känns riktigt skönt=) 
    Men så är det ju bilindustrin jag håller mig inom och där går det ju tyvärr upp och ner hela tiden!

Idag har vi i alla fall gjort ett storklipp! hittade barnvagn och babyskydd på blocket=) en Brio Sing med liggdel/sittdel/åkpåse (orginal) + Brio Primo med isofix allt från 2010 för 3papp=) det var ändå det vi hade tänkt köpa fast nytt men nu fick vi det för halva priset=)
    Så nu ska vi bara köpa växasängar till grabbarna så har lill*n en spjälsäng med och allt e klart=) 
  • Mijab

Hej! Tänkte kolla med er ifall ni he varit "ömma" typ i blygdläpparna? Ska till bm idag ska fråga om det men vill kolla först med er :)

• snoffsan08
    Mijab skrev 2012-04-12 05:17:29 följande:
    Hej! Tänkte kolla med er ifall ni he varit "ömma" typ i blygdläpparna? Ska till bm idag ska fråga om det men vill kolla först med er :)

Hej. Du kanske redan har varit hos BM, men jag har samma problem, och jag tror att jag har åderbrock där nere. Att det är därför jag har så ont och är öm just där. Trodde det hade med foglossningen att göra, men tydligen inte.
    SaJo81 skrev 2012-04-11 22:04:14 följande:
    Jag hade samma problem med grabbarna, blev varslad den 9 mars hade plussat 5mars....men då var jag studieledig ändå så jag märkte aldrig av det, studerade tills killarna föddes...sen sökte jag det jobbet jag har nu då i anslutning till grabbarna började på förskola så detta känns riktigt skönt=)  Men så är det ju bilindustrin jag håller mig inom och där går det ju tyvärr upp och ner hela tiden! Idag har vi i alla fall gjort ett storklipp! hittade barnvagn och babyskydd på blocket=) en Brio Sing med liggdel/sittdel/åkpåse (orginal) + Brio Primo med isofix allt från 2010 för 3papp=) det var ändå det vi hade tänkt köpa fast nytt men nu fick vi det för halva priset=) Så nu ska vi bara köpa växasängar till grabbarna så har lill*n en spjälsäng med och allt e klart=) 

Vad kul! Man blir så glad när man kommer över bra grejer till bra pris. Jag har köpt massa grejer på Tradera. Bla tyckte jag att jag gjorde en bra affär då jag fick en Baby Björn Synergy (bärsele som "andas") för bara 450kr. När dom i vanliga fall kostar nästan 1000kr mer. Efter en tvätt såg den ut som helt ny.
  • En liten
    Mijab skrev 2012-04-12 05:17:29 följande:
    Både ja och nej, jag vet inte om jag är öm men jag känner av dem och de känns som de är svullna. Dock ser jag dem inte längre Skäms så jag vet inte om det är mer en känsla eller om de är svullna.

Men fråga barnmorskan om du är oroligt!
  • En liten
    SaJo81 skrev 2012-04-11 22:04:14 följande:
    Jag hade samma problem med grabbarna, blev varslad den 9 mars hade plussat 5mars....men då var jag studieledig ändå så jag märkte aldrig av det, studerade tills killarna föddes...sen sökte jag det jobbet jag har nu då i anslutning till grabbarna började på förskola så detta känns riktigt skönt=) 
    Men så är det ju bilindustrin jag håller mig inom och där går det ju tyvärr upp och ner hela tiden!

Idag har vi i alla fall gjort ett storklipp! hittade barnvagn och babyskydd på blocket=) en Brio Sing med liggdel/sittdel/åkpåse (orginal) + Brio Primo med isofix allt från 2010 för 3papp=) det var ändå det vi hade tänkt köpa fast nytt men nu fick vi det för halva priset=)
    Så nu ska vi bara köpa växasängar till grabbarna så har lill*n en spjälsäng med och allt e klart=) 
    Oj vad roligt. Vilken tur ni har!
    I helgen sa min svärmor att vi kunde låna deras vagga till bebisen. Vi har funderat på att köpa något som vi kan ha i sovrummet innan vi lägger henne i barnsängen då den redan står inne hos storasystern. Men vi har funderat på en korg eller något liknande då vi inte vill lägga ner så mycket pengar den här gången.
    Vaggan är jättefin och min man låg i den när han var liten! Nu undrar jag bara hur jag ska göra med lakan, jag får nog ta och köpa nya och sätta mig att sy om dem för hennes kommer jag inte våga köra i tvätt maskinen...
  • snoffsan08
    Maryveken skrev 2012-04-11 10:52:27 följande:
    Förra torsdagen var vi upp på förlossningen pga misstänkt vattenavgång, v26. Tur nog såg det fortfarande bra ut och vi fick oss även ett extra UL på bebis som nu är bekräftat en flicka :) Jag var så rädd att det skulle bli som förra gången så gissa vilken lättnadssuck jag drog när det såg ok ut :) 

Måtten jag fick var följande;
    SF: 23
    Blt: 115/70
    Flj: 150
    Viktuppg: 12/13kg

Ferritinvärdet hade sjunkit ytterligare och ligger nu på 4!! :O
    Men eftersom mitt HB otroligt nog ligger över 110 så avvaktar de ännu med transfusion.

Jag känner mig större än med Vilde men där låg SF på 25 i samma vecka så.. Det pinnar på iaf :)
    Sen har jag högre blodtryck än förra gången, då låg det på 90/60.

Vad skönt att det inte var dax för bebis att titta ut än, känn lite för tidigt. Grattis till flickan oxå förresten!!
    Hoppas blodtrycket går ner.  

• Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-04-12 10:37:46 följande:
    En sak till bara. ÄNTLIGEN två siffrigt!!!! Flört 99 dagar kvar.
    Är det så? Woohoo... har jobbat så jag har inte vart inne på ett par dagar... Men äntligen säger jag! 99 dagar kvar... Skål

Och en grej till, Försäkringskassan har jagat mig... och fick nu äntligen tag på mig. Den inkomstuppgift jag fick från 1 feb när jag gick upp i tid och som jag då lämnade visade sig vara väldigt felaktig... Nu hade FK ringt o kollat och jag står som vinnare, får en rejäl höjning på långt över 30.000 på det beloppet jag hade lämnat från början... Så nu är jag jublande glad!!!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
Svar på tråden Juli bebis 2012