SaJo81 skrev 2012-04-10 16:56:31 följande:
Jaaaa:) vilken dag! Har oroat mig nåt fruktansvärt sen jag förlorade mitt jobb i februari, hade återanställningsrätt och det visar sig att dom nu behöver folk igen så på torsdag börjar jag arbeta:) annan avdelning (en lättare) blir det, men fast anställning istället för 6månaders kontrakt som jag hade innan! Så då har jag även ett jobb att gå tillbaka till efter mammaledigheten! Påsåg jag ska få lön igen:)
Stort grattis till jobbet!! Måste kännas jätte skönt för dig alltså!!
Detta är första gången jag har ett jobb att komma tillbaka till efter mamma ledighet, harvart tvungen att söka nya dom tre tidigare gångerna.
FruSandra skrev 2012-04-10 19:16:56 följande:
Hej alla! Jag har en fråga som kanske är alldeles dum? Men frågar man ute så vet man inte. Dessutom är de här första bebisen.
De jag undrar över är om man kan ha en aning om vad bebisen kommer att ha för storlek på kläder till hösten/ vintern.
Min mamma har bjudit mej på en resa till Ullared, o ja tänkte att man kanske ska ska köpa fleceoverall till vintern om sånt finns. Samt åkpåse...
Men ja har ju ingen aning om vilken storlek...
Ingen fråga är dum här inne
Kolla som Trolla säger.
Mina barn har aldrig kunnat ha 50 i kläd storlek öht.
Minstingen var tvungen att ha 56 redan från födseln, så det lär ju bli samma med denna.
Fick en dress av en kompis till minstingen när hon föddes i STL; 50/52, den fick min äldsta dotters docka
Till hösten skulle jag tippa på en STL:62/68 kanske. Bättre att köpa lite för stort än för litet.
Kram till er alla och hoppas ni haft en trevlig påsk helg!!