• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • EllaBella02

Jahopp, då var det dags för blodtrycksrapport igen.. :)

Grattis förresten till alla tvåsiffriga!! :)  Jag har själv 87 dagar kvar till BF... : )

Idag hade jag i alla fall min stadiga 140/90 på första, och då satt jag i väntrummet kanske 5 min. Efter liggande vila hade jag 120/75, så det var de nöjda det.

Idag har jag 0 protein / äggvita i urinen också, så den är helt borta...

Tillbaka på måndag och ta nytt blodtryck!  :)

Kram på er!

• Jamtlandstaus
    SaJo81 skrev 2012-04-11 22:04:14 följande:
    Idag har vi i alla fall gjort ett storklipp! hittade barnvagn och babyskydd på blocket=) en Brio Sing med liggdel/sittdel/åkpåse (orginal) + Brio Primo med isofix allt från 2010 för 3papp=) det var ändå det vi hade tänkt köpa fast nytt men nu fick vi det för halva priset=)
    Så nu ska vi bara köpa växasängar till grabbarna så har lill*n en spjälsäng med och allt e klart=) 
    Det var verkligen ett klipp, grattis!
  • snoffsan08
    DenizliZtar skrev 2012-04-12 14:11:28 följande:
    Hej på er. Här är en till med BF i juli. Den 15e är det beräknat
    Några fler från Uppsalatrakterna här?  

Hej och välkommen hit Glad Är oxå beräknad 5 dagar efter dig.
    Tyvärr inte allt för nära, södra stockholm för min del.
    Emmizen80 skrev 2012-04-12 14:17:54 följande:
    ni som skriver om att ni gått upp mmkt i vikt, här har ni en till....Gråter Jag vägde 63 när jag blev gravid, väger i dag omkring 78. har altså gått up i allafall 15 kg REDAN!!!!  är i dag i v 27 (26+2) När jag var in till förlossnignen med dottern hade jag gått upp sammanlagt 18kg. Detta kommer jag passera med råge den här gången och det känns förjävligt!!!! Visserligen har tuttarna vuxit enormt, och jag har fått lite vätska i kroppen, annars äter jag normalt, rör visserligen inte på mig lika mkt som innan, men inte fasen trodde jag att jag skulle skena upp i vikt så mkt som jag gjort!

efter förlossningen får vi (som gått upp mkt) starta något tråd för att peppa varandra att gå ner dessa kg...

Ja, den tråden hänger jag gärna med i oxå i så fall. Jag väger oxå runt 63 i normala fall, slutade med tobak straxt innan jag blev gravid som jag gick upp ca 10kg av, och har gått upp 15 till, så sammanlagt 25kg från min normalvikt än så länge. När jag var som störst med minstingen vägde jag 95. Var lättare att hoppa över mig än att gå runt. Ska tillägga att jag bara är 1.61m lång oxå..... 
    "Tack vare" min foglossning så kan jag ju inte röra mig som jag vill heller. Ska även tillägga att när minstingen var ca 3 veckor gammal så hade jag kissat ut 17kg, så det är en hel del vätska oxå.. 

• SaJo81

En dag har jag jobbat nu och undrar i mitt stilla sinne hur länge jag kommer orka :P har fått ett mycket lättare jobb än jag hade men oj vad tungt det känns att stå upp hela dagen.....

• Alemonia

En tråd om detta med vikt efter graviditeten låter lockande även för mig. Mest pga min erfarenhet efter förra men min orsak är en annan. Jag hamnade på kanske 4 månader under både startvikten och min vikt som 18-åring och även om jag inte räknade på BMI så är det tveksam om jag höll min inom gränsen för normalviktig.
    Jag behöver peppning för att komma ihåg att sköta maten (gärna äta nyttigt) så jag går ner lagom raskt och inte för mycket.

SaJo81 skrev 2012-04-12 19:34:37 följande:
    En dag har jag jobbat nu och undrar i mitt stilla sinne hur länge jag kommer orka :P har fått ett mycket lättare jobb än jag hade men oj vad tungt det känns att stå upp hela dagen.....
    Oj, det låter inte så bra!

Jag fick idag beskedet att jag får plats på sjukgymnastens vattengympa från och med nästa vecka. Det ska bli kul!
  • En liten
    chess07 skrev 2012-04-12 14:28:30 följande:
    Vagga är ju toppen att ha i början! Ett tips är att sy om era egna gamla lakan som redan är intvättade och som inte används så mycket. Då får ju bebis mjuka och goa lakan som dessutom har doft av er Flört
    Vilken bra idee, det har jag inte tänkt på alls. Dessutom får jag en bra ursäkt att köpa nya lakan till oss sedan under sommar rean Skrattande
    DenizliZtar skrev 2012-04-12 14:11:28 följande:
    Hej på er. Här är en till med BF i juli. Den 15e är det beräknat
    Några fler från Uppsalatrakterna här?  
    Välkommen till oss.
    EllaBella02 skrev 2012-04-12 14:54:47 följande:
    Jahopp, då var det dags för blodtrycksrapport igen.. :)

Grattis förresten till alla tvåsiffriga!! :)  Jag har själv 87 dagar kvar till BF... : )

Idag hade jag i alla fall min stadiga 140/90 på första, och då satt jag i väntrummet kanske 5 min. Efter liggande vila hade jag 120/75, så det var de nöjda det.

Idag har jag 0 protein / äggvita i urinen också, så den är helt borta...

Tillbaka på måndag och ta nytt blodtryck!  :)

Kram på er!
    Vad skönt att det går åt rätt håll. Jag minns hur orolig jag var när jag åkte berg och dalbana med resultaten med första tjejen. men det gick bra fram till vecka 36/37.
  • En liten

Där jag jobbar är det mest men. Många av dem har ett behov av att påpeka min graviditet mer eller mindre, jag är ganska liten har gått upp lagomt men har en REJÄL baby bula redan. Det är lite olika hur de säger men en klassiker är:
    "Oj vad har hänt?"
    Varpå jag svarar att jag faktiskt inte vet, men att jag har gått upp väldigt mycket i vikt sedan i julas och har äntligen fått tid hos en dietist för att se om hon kan hjälpa mig. 
    Minen hos de flesta blir helt nollställda, precis som om de tror att jag faktiskt inte vet.... Skrattande

Idag fick jag dock en av grabbarna att ångra att han sagt något. När han gick förbi mig i korridoren så skrattade han lite och höll sig om magen och gick lite bredbent vinglande från ena sidan till den andra som en anka. Han tyckte nog att han var lite lustig och skulle ha roligt på min bekostnad. 

Så då gick jag upp till honom, ställde mig bredvid och jämförde storleken på magen med hans... Sedan sa jag bara "jo tack jag mår bra och själv då?" och så gick jag därifrån.... 

Hoppas jag inte får sparken efter mamma ledigheten..... 

• Trolla75

Nu har jag äntligen fått tummen ur och bokat in ett TUL den 27/4 Skrattande

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Gulfan

Tänkte att jag kanske skulle krypa fram och skriva ett inlägg.. Har följt juli-grupperna länge.. Men inte riktigt vågat mig fram ;) Jag har iallafall BF: 18 Juli och de är mitt andra barn :) Första är född oktober 2010 :) 

Bebisen är gjord på storebrors 1årsdag så de blir exakt 1år och 9 månader emellan dom :) 

I vecka 20 fick jag höra bebisen för första gången, galopp galopp ! ;)
    -145
    -blodtryck: 115/60 tror jag...
    -vikt: +4kg
    I vecka 25
    -145 slag 
    -blodtryck: 110/60
    -vikt:+6
    -SF-mått: 27,5cm

Jag blir nog lika stor som förra gången Oskyldig Nåja, de ska nog gå bra Skrattande

Vagn kommer vi använda den gamla, brio kombivagn från 2010.
    Babyskydd kommer vi använda acta gracos som vi använde till sonen :)  
    Vi har även köpt en begagnad syskonvagn från teutonia, den jag tyckte mest om :)       

Svar på tråden Juli bebis 2012