• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • snoffsan08
    Trolla75 skrev 2012-04-12 12:43:56 följande:
    Är det så? Woohoo... har jobbat så jag har inte vart inne på ett par dagar... Men äntligen säger jag! 99 dagar kvar... Skål

Och en grej till, Försäkringskassan har jagat mig... och fick nu äntligen tag på mig. Den inkomstuppgift jag fick från 1 feb när jag gick upp i tid och som jag då lämnade visade sig vara väldigt felaktig... Nu hade FK ringt o kollat och jag står som vinnare, får en rejäl höjning på långt över 30.000 på det beloppet jag hade lämnat från början... Så nu är jag jublande glad!!!

Åh vad härligt Trolla Skål på det med!!!
    Japp, nu har vi passerat 100 strecket du och jag. (Åt rätt håll) Flört
    Jag hoppas jag slipper passera 100 strecket åt andra hållet på vågen bara.......  
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-04-12 13:52:19 följande:
    Åh vad härligt Trolla Skål på det med!!!
    Japp, nu har vi passerat 100 strecket du och jag. (Åt rätt håll) Flört
    Jag hoppas jag slipper passera 100 strecket åt andra hållet på vågen bara.......  
    Tack!!! Jag är så glad!!! Solig
    Jag har gått upp 2 kg sedan jag var hos bm den 3/4 =( hur ska detta sluta???
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • snoffsan08

Åh, det har säkert jag med Skäms. Vi har digital våg här hemma och batterierna är slut då minstingen har "lekt" med den, så jag kan tyvärr inte kolla här hemma. 
    Gick du upp mycket i vikt med dina andra barn?  Jag har gått upp massor med alla men lyckats gå ner igen. Men ju älde man blir desto svårare är det ju. Men skam den som ger sig.....Flört

• SaJo81

Jag är nog nere på 97dagar nu:) går idag in i vecka 27 (26+0) har gått upp TIO KILO!!! Gil bara upp 16 förra gången sammanlagt och då var det tvillingar!!!

Nu är jag i alla fall på jobbet, första dagen! Ny avdelning so är betydligt lugnare än min förra så det e bra....men det verkar än så länge inte vara så lattjo folk....men det kanske e för att jag inte känner dom ordentligt!

• DenizliZtar

Hej på er. Här är en till med BF i juli. Den 15e är det beräknat
    Några fler från Uppsalatrakterna här?  

• SaJo81

Förresten så har vi haft finbesök på jobbet idag med.... :) Prins Daniel var här för en stund sedan!

• Emmizen80

ni som skriver om att ni gått upp mmkt i vikt, här har ni en till....Gråter Jag vägde 63 när jag blev gravid, väger i dag omkring 78. har altså gått up i allafall 15 kg REDAN!!!!  är i dag i v 27 (26+2) När jag var in till förlossnignen med dottern hade jag gått upp sammanlagt 18kg. Detta kommer jag passera med råge den här gången och det känns förjävligt!!!! Visserligen har tuttarna vuxit enormt, och jag har fått lite vätska i kroppen, annars äter jag normalt, rör visserligen inte på mig lika mkt som innan, men inte fasen trodde jag att jag skulle skena upp i vikt så mkt som jag gjort!

efter förlossningen får vi (som gått upp mkt) starta något tråd för att peppa varandra att gå ner dessa kg...

• chess07
    En liten skrev 2012-04-12 09:28:19 följande:
    Oj vad roligt. Vilken tur ni har!
    I helgen sa min svärmor att vi kunde låna deras vagga till bebisen. Vi har funderat på att köpa något som vi kan ha i sovrummet innan vi lägger henne i barnsängen då den redan står inne hos storasystern. Men vi har funderat på en korg eller något liknande då vi inte vill lägga ner så mycket pengar den här gången.
    Vaggan är jättefin och min man låg i den när han var liten! Nu undrar jag bara hur jag ska göra med lakan, jag får nog ta och köpa nya och sätta mig att sy om dem för hennes kommer jag inte våga köra i tvätt maskinen...
    Vagga är ju toppen att ha i början! Ett tips är att sy om era egna gamla lakan som redan är intvättade och som inte används så mycket. Då får ju bebis mjuka och goa lakan som dessutom har doft av er Flört
  • Trolla75
    DenizliZtar skrev 2012-04-12 14:11:28 följande:
    Hej på er. Här är en till med BF i juli. Den 15e är det beräknat
    Några fler från Uppsalatrakterna här?  
    Välkommen! Glad

Då ligger jag 5 dagar bakom dig med bf den 20/7
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-04-12 14:01:39 följande:
    Åh, det har säkert jag med Skäms. Vi har digital våg här hemma och batterierna är slut då minstingen har "lekt" med den, så jag kan tyvärr inte kolla här hemma. 
    Gick du upp mycket i vikt med dina andra barn?  Jag har gått upp massor med alla men lyckats gå ner igen. Men ju älde man blir desto svårare är det ju. Men skam den som ger sig.....Flört
    Kommer inte riktigt ihåg med Wilma men det var nog en 10-15 kg

Men med Vanna har jag för mig att jag bara gick upp 6 kg, men då hade jag mycket att ta av...
Svar på tråden Juli bebis 2012