• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • SaJo81

Välkommen hit Gulfan:) har BF dagen efter dig :) 19 juli! Har två barn sen innan, tvillingpojkar som fyller 3 i september så här blir det full rulle sen:)

• Gulfan
    SaJo81 skrev 2012-04-13 14:37:24 följande:
    Välkommen hit Gulfan:) har BF dagen efter dig :) 19 juli! Har två barn sen innan, tvillingpojkar som fyller 3 i september så här blir det full rulle sen:)

Tack ! :) Härigt! fullt ös :) vet ni vad de blir för kön nu? :)
  • SaJo81

Nej vi har faktiskt inte kollat denna gången...förra gången sa som ändå fel :p läkaren va säker på att vi väntade två flickor då... Hoppas väl lite på en tös så man kan få "testa" både och men jag tror det blir en pojk till.... Vet ni vad ni ska få?

• Engla80

Sitter i bilbarnstols djungeln och sliter mitt hår... Vi behöver investera i både babyskydd och stol till dottern.

Vad ska man välja?????
    Har hittat bra erbjudande på Akra Graco Logic S; http://www.jollyroom.se/akta-graco-logico-s-hp-inkl-bas-mode-gris.html

Tror vi hade samma model till dottern och vi va nöjda samtidigt som den uppfyller alla krav.

Men vad sjutton köper vi till dottern? Obestämd Va lite inne på Britax Multi Tech men den verkar inta va bra att ha framåtvänd och vi vill gärna vända henne nu snart då hon klagar på ont i knä och rygg i stolen vi har idag (Graco Duoflex). Men vill inte ha bara en bältesstol då jag anser att hon är för liten för det... Åh... Säkert och bekvämt ska det va men vilken stol är då bäst för det i just vår bil till just våra barn... Skrikandes AAAAAAaaaaaaa....

Jag vet! Vi säljer bilen istället så slipper vi stol ångesten! Tungan ute

• SaJo81

Måste bara fråga vad ni tycker: jobbar ju nu då på Volvo Lastvagnar som montör och tänkte att jag skulle ta gravidpenning från och med 19juni ungefär eller den veckan i alla fall, då har jag exakt en månad kvar till BF, är det för riskabelt att jobba så länge tror ni? Använder lyftverktyg så det är inte så tunga lyft men vi står upp hela dagen oc böjer mig lite konstigt över palllkragar och liknande.....

• froggyL

Svårt å säga då jag inte är jätteinsatt i jobbet, men är det inte tunga lyft eller ointelligent arbetsgivaren stänger av dig/särskilt riskfyllt så är det inte lätt att få gravidpenning. Andra på ditt jobb som fått det? Ansök snarast, det tar tid. Är det du som vill jobba så mkt som möjligt? Annars kan man ju få det tidigare, fast skumt när du precis börjat jobba igen....

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • froggyL

Dumma rättstavning...ointelligent skulle jag inte skriva...utan , om inte arbetsgivaren.... Du känner ju bäst vad du orkar, men sök...du måste ju inte utnyttja det sen. Bara du har det beviljat i tid.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • Belliis

På Volvo personvagnar vet jag iallafall att väldigt många blir beviljade grav.penning bland de som monterar! Det är ju ett väldigt fysiskt påfrestande arbete plus stressigt, tycker inte man ska utföra de arbetsuppgifterna som gravid! Om du nu gärna vill fortsätta att arbeta försök be om alternativa arbetsuppgifter, typ kvalitetsäkring, förbättringsarbete eller liknande :)

• SaJo81

ja lastvagnar är tyngre än personvagnar där jag varit också... dom flesta går rätt tidigt på grav.penning där men nu har jag ju hamnat på en lättare avdelning och där har jag inte riktigt samma koll....hade jag kommit tilbaka till där jag var innan hade jag antagligen blivit sjukskriven redan nu....men man kan alltså söka gravpenning och man behöver inte utnyttja det helt enkelt=) då kan jag ju söka så får vi se vad som händer.....vi har ju inte traverser och lyftverktyg överallt

• cesse26

Hej tänkte hoppa in här kanske lite sent men bättre än aldrig :)
    Har två töser sedan innan på 6 och 9 år

Nu väntar vi på våran lilla kille som ska komma i juli beräknad till 29 juli 

Bor i Skåne med min sambo och barnen 

Svar på tråden Juli bebis 2012