• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • down under
    Engla80 skrev 2012-04-13 15:28:46 följande:
    Sitter i bilbarnstols djungeln och sliter mitt hår... Vi behöver investera i både babyskydd och stol till dottern.

Vad ska man välja?????
    Har hittat bra erbjudande på Akra Graco Logic S; www.jollyroom.se/akta-graco-logico-s-hp-inkl-...

Tror vi hade samma model till dottern och vi va nöjda samtidigt som den uppfyller alla krav.

Men vad sjutton köper vi till dottern? Obestämd Va lite inne på Britax Multi Tech men den verkar inta va bra att ha framåtvänd och vi vill gärna vända henne nu snart då hon klagar på ont i knä och rygg i stolen vi har idag (Graco Duoflex). Men vill inte ha bara en bältesstol då jag anser att hon är för liten för det... Åh... Säkert och bekvämt ska det va men vilken stol är då bäst för det i just vår bil till just våra barn... Skrikandes AAAAAAaaaaaaa....

Jag vet! Vi säljer bilen istället så slipper vi stol ångesten! Tungan ute
    Vi har ett sånt babyskydd till dottern.. Det är jättebra Skrattande
    Hur gammal e stora tjejen?
    Vi har en acta cosmic s till sonen som är 3½ år och vi vände den frammåt för några månader sen.
    Det funkar jättebra.
    Vi har dock köpt en acta bältestol nu och ska byta till den snart för sonen är väldigt lång.
  • down under

I dag så gick jag in i 3e trimestern..Skrattande
    Det firade vi med att åka till Göteborg och gjorde ett 3D/4D UL.
    Det var kul att se lillkillen igen speciellt på ett mer verkligt sett som det blir i 3D men
    han var inte särskilt samarbetsvillig.. Han hade handen för ansiktet hela tiden plus en massa navelsträng så det var svårt att få bra bilder på ansiktet Rynkar på näsan.
    Fick dock några hyffsat bra bilder från sidan, ska försöka lägga in nån bild i bildtråden senare om nån vill titta.
    Annars såg allt bra ut och storleksmässigt så låg han bra inom tiden.
    Vägde 1157g.

• Trolla75
    down under skrev 2012-04-13 19:59:07 följande:
    I dag så gick jag in i 3e trimestern..Skrattande
    Det firade vi med att åka till Göteborg och gjorde ett 3D/4D UL.
    Det var kul att se lillkillen igen speciellt på ett mer verkligt sett som det blir i 3D men
    han var inte särskilt samarbetsvillig.. Han hade handen för ansiktet hela tiden plus en massa navelsträng så det var svårt att få bra bilder på ansiktet Rynkar på näsan.
    Fick dock några hyffsat bra bilder från sidan, ska försöka lägga in nån bild i bildtråden senare om nån vill titta.
    Annars såg allt bra ut och storleksmässigt så låg han bra inom tiden.
    Vägde 1157g.
    Åh va kul, vart var ni? jag ska till Emma ultraljudskliniken den 27/4 Drömmer
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • froggyL

SaJo81: jag fattar det så, för denna gång skickade de ut ansökan om ersättning-papper som jag får skicka in när jag vill ha pengar. Sist fick jag det direktutbetalt. Men ring å kolla med FK så du vet säkert.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • momster

Engla80 vi har mult tech till dottern och är nöjda. Jag tycker den är kalas bra framåt med tanke på att man kan anv 5 punkts bältet som man inte kan med så många andra stolar och barnen får plats länge i den.

• down under
    Trolla75 skrev 2012-04-13 20:07:50 följande:
    Åh va kul, vart var ni? jag ska till Emma ultraljudskliniken den 27/4 Drömmer

Det var där vi var Skrattande
    Ska du oxå välja 3D/4D paketet?
  • Trolla75
    down under skrev 2012-04-13 22:27:51 följande:
    Det var där vi var Skrattande
    Ska du oxå välja 3D/4D paketet?
    Jag anmälde bara TUL men det kanske man kan ändra på plats, beror ju lite på hur bebis ligger känns det som... Ja vi får se. Jag får detta i födelsedagspresent av min mamma och hon ska med... Vi får hoppas att hon blir nyfiken på 3d när vi väl kommer dit!

Idag välkomnar jag vecka 27! Underbart!!! Gravid 97 dagar kvar... vad blir det, 13,8 veckor...? Jaja tiden pinnar på i alla fall...
  • snoffsan08

Välkomna hit Gulfan och cesse26!!

Åh, jag ska på UL på tisdag igen för att kolla läget. Ska se om man inte kan få en sån där 3D bild då, skulle vara häftigt.

Fasiken vad jobbigt det är när man inte kan sova. Andra natten i rad nu som jag inte kan somna om efter toa besök. Igår låg jag kvar, vred och vände på mig, men inatt kände jag att jag inte orkade göra det....   

• Trolla75

Andra natten här som den yngsta vaknat vid 3-3.30 och vill ligga i min säng... Jag säger nej, hon sover i sin säng på  natten så får hon komma hit på morgonen... Då ligger hon o gråter o tjatar o väcker upp halva huset, försöker väcka pappa o vill att han ska komma o ligga hos henne. Nu vaknade han inte i natt som tur va, det va han som va uppe i går. Men sedan kom hon på att hon hade ont i benen (växtvärk) så hon fick en Alvedon och somnade om igen utan större problem. Men jag kunde då inte somna om!

• snoffsan08

Vad kul att du är här, men ändå inte Flört
    Kul, för att jag inte är ensam och trist för att inte du heller får sova. Brukar hon hålla på så där dotra din?
    Våran minsting ligger och gapar på oss flera gånger INNAN hon somnar för natten, det kan vara allt från att hon vill ha ett glas vatten till att fråga vad vi ska göra morgonen efter. Väcker oss ytterst sällan på natten faktiskt, MEN kommer gärna in på morgonen till oss för att ligga och gosa. Mysigt när klockan inte är ALLT för tidigt. Vet inte hur man ska få henne att sluta meddet där gapandet. Har försökt att ignorera, men hon fortsätter tills hon blir alldeles hes, istället för att komma ut till oss. Visst, det är vårat fel att vi engång började komma öht när hon gapar på det där viset,   måste försöka vänja henne av vid det, men hur??

Hur går det för dig då annars? Hur länge till hade du tänkt jobba?
    Ska ni göra något roligt i helgen?  

Svar på tråden Juli bebis 2012