• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • FruSandra

Ja glömde även säga att de stråkar bak i kors/ländryggen..

Nån mer som har haft liknade? Ja blir orolig :S

• Trolla75
    down under skrev 2012-04-14 09:47:54 följande:
    Glömde säga att lillkillen ligger på tvären..
    Huvudet på vänster sida o rumpan till höger..
    Båda mina andra har legat nedåt med huvudet den här tiden men eftersom 2an o 3an är så nära inpå
    verkar det finnan massor med plats imagen för denna lillskrutt!
    Hoppas bara han vänder sig neråt snart för jag vill inte bli snittad pga sätesbjudning.
    Men han har ju några veckor på sig så det blir nog bra.
    Det känns ju förjäkla läskigt när dom ligger på tvären, min lill* vänder sig så ibland och det spänner och drar i hela magen... jätteläskigt!
    Vi får hoppas att han vänder sig rätt snart!
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • SommarDahlia
    FruSandra skrev 2012-04-14 17:27:46 följande:
    Ja har så sjukt ont i magen.. Haft de de senaste dagarna men då har de släppt efter ett par timmar. Nu har ja haft de istortsett hela dan.
    De känns som den är helt uppblåst och full med gaser, fast den inte är de.. Utan bara de onda om ni förstår vad ja menar?

Det där känner jag igen, särskilt på em-kvällen. Jag sa till sambon att det känns ungefär som att man fått en badboll inopererad under huden i magen som någon blåst upp i hiskelig fart. Men han kan inte riktigt föreställa sig :)

Jag tycker oxå sömnen börjar bli jobbig. Man får vakna ordentligt varje gång man ska vända sig för det är lite av ett projekt!

Nån som fått bristningar än? Jag fick inga på magen med sonen, däremot på brösten som normalt sett inte är särskilt stora, men tror det snart kommer dyka upp på magen. Nån som har lite koll på när det brukar dyka upp?
    *** Vilgot 16/10-09 och Bebisen BF 8/7-12***
  • Trolla75
    SommarDahlia skrev 2012-04-14 19:28:59 följande:
    Det där känner jag igen, särskilt på em-kvällen. Jag sa till sambon att det känns ungefär som att man fått en badboll inopererad under huden i magen som någon blåst upp i hiskelig fart. Men han kan inte riktigt föreställa sig :)

Jag tycker oxå sömnen börjar bli jobbig. Man får vakna ordentligt varje gång man ska vända sig för det är lite av ett projekt!

Nån som fått bristningar än? Jag fick inga på magen med sonen, däremot på brösten som normalt sett inte är särskilt stora, men tror det snart kommer dyka upp på magen. Nån som har lite koll på när det brukar dyka upp?
    Bristningar, jag har inte fått några "nya" om vi säger så... men fick med både 1an & 2 an så jag är snyggt zebrarandig, fast mina har ju bleknat så de syns inte så jättemycket... tycker inte jag i alla fall.

Det är lite olika när de dyker upp tror jag... läste i en tråd att flera fått runt v 38, men jag tror jag fick mina något tidigare...
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Tekla78

Det där med uppblåsta bollen känner jag igen. Tror det blir så när jag varit aktiv och får lindriga sammandragningar. Då blir jag också känslig för om lillkillen spjärnar därinne. Ringde och frågade BM när man ska bli orolig för SD och hon sa att om det blir mol som blir rytmiskt, dvs om det återkommer med 5-15min mellanrum och håller i sig. Om det känns mer än vanligt, liksom "sugande", eller om det känns som om det trycker neråt. Då ska man ringa in och rådgöra. Hade sådana igår, men efter någon timme gav de med sig. Var nära att ringa in. Hade haft en för aktiv dag för "mitt tillstånd". Lämnat på dagis, jobbat 50%, hämtat bil på verkstad inkl. promenad till verkstan. Sedan hämtning av barn o man (visserligen med bil). Låg däckad på soffan hela kvällen sedan, men det hjälpte inte. Just det, det ska gå över vid vila också, annars ska man ringa.

• cesse26
    nilepile89 skrev 2012-04-14 17:08:51 följande:
    Välkommen cesse26 då har vi bf samma dag :)
    Tack , vad kul :)
  • FruSandra

Jag tror att jag är för orolig. Nu nobbar ja så över att han har fötterna neråt o huvudet mot revbenen..
    Ja är såååå rädd att han inte ska vända sig, och jag är livrädd för att snittas :(

• MissMurrig

V.29! Ahhh... bara 12 veckor till DAGEN D! Eller 10, eller 14..... Jag hoppas på ca 11 veckor kvar. Aldeles lagom! Ska göra en bröllopstårta till några vänner på midsommar, så jag hoppas den inte kommer ut 2 veckor tidigt, dessutom har jag 3 lektioner, varav en med prov, veckan efter midsommar, de vill jag gärna kunna gå på. Sedan är det fritt fram!

Svar på tråden Juli bebis 2012