• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • snoffsan08

Det var ditt första barn va FruSandra? Tror inte du behöver vara orolig. Du har inte lika mycket plats i din mage som t.ex jag har dom väntar mitt 4e. Min bebis skulle nog kunna göra kullerbyttor i min mage fram till v:37 eller nåt ;o) eftersom jag har så uttänjd livmoder. Nån gör vändnings försök om barnet inte ligger rätt i magen, så snitt e för alls. :o) ller sätesbjudning behöver du nog inte oroa fig

• Emmizen80

Hej på er i solskenet! Ett par vänner var över igår och visade sin fina 3d bilder på sin bebis i magen. Det avgjorde saken. Idag gick jag in på Anders sellbrings sida (crocus mottagningen) och bokade ett 3d tillväxt ultraljud i morgon kl 15:00. Så imorgon ska vi få veta vem som bosatt sig i min mage . Har ett annat vanligt köns ul inbokat den 23e april. Det ska jag avboka i morgon. Vilken tur att man bor i en stad som har tillgång till 3d ul och som kan bokar själv över Internet. LäNngtar som en tok tills i morgon!!!?

• snoffsan08

Det var så lite. Skrev från mobilen, därför blev det så konstigt. Bra att du förstod iaf. :o)

• Trolla75
    FruSandra skrev 2012-04-15 09:31:32 följande:
    Jag tror att jag är för orolig. Nu nobbar ja så över att han har fötterna neråt o huvudet mot revbenen..
    Ja är såååå rädd att han inte ska vända sig, och jag är livrädd för att snittas :(
    Jag var inne i v. 35 för en lägesbedömning, BM fick för sig att bebisen låg åt fel håll... Men efter en snabb koll med UL visade det sig att hon låg åt rätt håll...
    Tror inte du behöver vara orolig!
    Nu är du ju lite längre gången än mig, men var känner du av sparkar och hickningar?
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • FruSandra

Trolla 75
    Han sparkar på urinblåsan.. Sen brukar han puta med rumpan till höger om naveln..
    Ja gjorde ja ett extra ul för två veckor sen, o då låg han med fötterna neråt...

• Malena C

Det är inte helt ovanligt att de vänder sig väldigt sent. Speciellt vid första graviditeten då barnet oftast inte fixeras förrens precis innan förlossningen eller inte alls. Min son låg rätt i vecka 35 men vände sig på tvären igen och vändningsförsök var uteslutetet eftersom han låg så att de skull behöva vända honom för långt. i början av vecka 38 vände han sig rätt igen alldeles själv och jag slapp snitt.
    Min närmaste kollega hade detsamam med första barnet. hennes dotter vände sig också rätt i vecka 37-38.

Jag hittade lite övningar man kunde göra på nätet för att få barnet att vända sig självt och höll på en hell söndag. han vände sig rätt kvällen därpå. Jag vet inte inte om det finns ett samband.

• ToKar
    Malena C skrev 2012-04-15 13:49:28 följande:
    Det är inte helt ovanligt att de vänder sig väldigt sent. Speciellt vid första graviditeten då barnet oftast inte fixeras förrens precis innan förlossningen eller inte alls. Min son låg rätt i vecka 35 men vände sig på tvären igen och vändningsförsök var uteslutetet eftersom han låg så att de skull behöva vända honom för långt. i början av vecka 38 vände han sig rätt igen alldeles själv och jag slapp snitt.
    Min närmaste kollega hade detsamam med första barnet. hennes dotter vände sig också rätt i vecka 37-38.

Jag hittade lite övningar man kunde göra på nätet för att få barnet att vända sig självt och höll på en hell söndag. han vände sig rätt kvällen därpå. Jag vet inte inte om det finns ett samband.

Det är tvärs om ;) Vid första graviditeten är det vanligare att barnet fixerar sig tidigare eftersom att livmodermusklerna är mindre elastiska. Ju fler barn man fått desto mer plats finns det och det kan tom. vara så att barnet inte fixerar sig förrän det ska födas.. :)

• ToKar

Här står det lite bra info om fixering: http://www.niomanader.se/content.asp?ID=208 

FruSandra: du behöver inte vara orolig redan. Det finns fortfarande bra med plats för barnet att vända sig. Bm brukar börja kolla läget runt vecka 30 har jag för mig? vändningsförsök görs nog nån vecka innan förlossningen om barnet inte vänder sig själv.

• Malena C

Jag kanske använder fel uttryck. Vad min läkare sade - men på flamländska fösrtås -  är att som förstagångsföderska så öppnar sig inte bäckenet lika tidigt så ofta sjunker bebis inte ned förrens förlossningen startar. På mig var det definitivt så.

Svar på tråden Juli bebis 2012