Hej på er! Vi har haft en bra helg, men jag börjar få kännbar foglossning i blygdbenet och har ont inne i höfterna - kramp - varje sen-natt nu för tiden. Samt att jag vaknar varje gång jag ska vända mig, med kudden under magen som ska med. Ibland hamnar jag på rygg emellan lägena och dåsar till och oj vad snabbt jag mår dåligt då... Syrebrist... Tur att det inte är så länge (antar jag!) och jag hoppas att det inte är någon fara för lilla E, hon borde ju få syre av mitt i första hand, eller?
Föga förvånande är jag förkyld igen... det går i snitt 2-3 dagar när jag inte behöver nässpray eller snyta mig, sen är det dags igen. Ska fråga på jobbet om jag kan få sitta i eget rum lite, ett par veckor eller så, så att mitt immunförsvar får en chans... Jag pratade med en kollega i fredags. Hon ska ha om en månad och skulle gått på FL i fredags, men har varit hemma i två veckor redan pga. njursten och annat. Hon var också ständigt snuvig, förkyld och hostig sedan januari i princip. Hon berättade att efter två veckor hemma, så mådde hon helt bra igen... Det är alltså inte bara som jag inbillar mig. Dessutom ser jag ju att även de av mina kollegor som sitter i samma rum och inte är gravida (merparten
) också är sjuka i tid och otid... Annars vet jag inte vad jag ska göra... Det känns smått ångestfyllt att jag som mamma/"värdkropp" aldrig är frisk och hela tiden pillar i mig hosmedicin/nässpray/fan och hans moster för att kunna ta mig igenom dagen... Hur mår lilla E egentligen? Och hur mår min kropp? Jag är gravid, har en 20-månaders, en 10,5-åring, ett heltidsjobb och en villa med stor trädgård... Vad av det kan jag skära ner och ta det lugnt med? Trädgården, ja. Men huset... C jobbar också heltid och hjälper dessutom sin bror med deras hus. Barnen, nej... Jobbet...? Vad händer med ekonomin då? *suck*
Igår hade vi iaf. en underbar dag! Vi lämnade N hos mina svärföräldrar och sen åt vi stor och fantastisk brunch på Hilton. Efter det åkte vi på guidad rundtur i kanalen här i MÖ i vårsolen, och vi hade med oss varm choklad! Sen åkte vi hem och spelade brädspel och tog det lugnt och på kvällen åkte vi in igen och kollade på Wrath of the titans på bio. Halv nio hämtade vi N och sen åkte vi hem och lade oss :o)
Vi har börjat toa-träna N och det går bra så tillvida att han vill sitta där och han säger alltid till när han har bajsat i blöjan, vilket borde kunna leda till att han kommer kunna säga till innan, snart. Vi sätter honom där det första vi gör när han vaknar, efter maten och om han pratar mycket om att kissa. Hittills har han bara fisit i toaletten dock :o) Men det kommer väl... I morse var blöjan helt torr när han vaknade och ändå kom det inget på toa. Men det känns trots allt som rätt väg att gå.