• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Sladdis

Jag tycker Felicia är fint. Hade inte brytt mig om att djuren heter så.

Själv ska jag få en pojke och vi har till 99% bestämt att han ska heta Kian. Vet inte var jag fått namnet ifrån men jag bara föll pladask.

• Emmizen80

var i måndags på 3d ul. Det kan jag varmt rekomendera till er som funderar på det. det var värt varenda krona! Vi fick se en underbart söt och fin liten bebis. Vi fick även veta att dottern ska bli stora syster till en lite lillebror. och det gick det verkligen inte ta fel på :) 

• snoffsan08

Grattis till pojken :o) Vad fick ni betala för 3D ULet? Vart gjorde ni det? Jag är väldigt besviken :o( Var på TUL igår på mama mia inne i stan. Vi fick betala 650kr för att få bekräftat att vi väntar en flicka och veta att hon är ca 9%större än vad dom "ska" vara i denna vecka (26+3 igår) 1098g vägde hon igår. Nån 3D bild fick vi definitivt inte, inte ens en vanlig bild. Hon hånlog när jag frågade om 3D bild och sa att dom har resurserna till det men att det kostar flera tusen (enligt henne) att ta såna bilder. Allt såg jätte bra ut iaf och vi fick se när hon gjorde världens gäsp. Det var häftigt, vilket gap hon hade :o)

• Sladdis

Snoffsan: vilken kärring!!!:(

Vi hade världens tur när vi var på rul. Vår MVC hade precis köpt in en 3-d maskin och BM frågade om vi hade bråttom för hon skulle gärna vilja träna lite extra. Vi hade inte bråttom så vi var där en hel timme medan hon experimenterade. Det var jättehärligt att se honom så mycket. Dessutom tog hon inte betalt för bilderna för hon tyckte att de blev lite oskarpa. Jag tyckte de blev jättefina iaf.

• snoffsan08

Åh, ibland ska man ha tur ja. Flört Vad supermysigt att få titta på liten så länge.
    Ja, hon var riktigt otrevlig faktiskt. Dessutom var hon väldigt hårdhänt när hon tryckte med UL grejen på magen, kändes obehagligt t.om nägra timmar efteråt. Tycker det var otroligt snålt att vi inte ens fick några vanliga bilder. Hon sa innan, då när jag frågade om 3D bilder att vi kunde få mms bilder till mobilen. Nej tack sa jag, eftersom jag trodde att vi då iaf skulle få vanliga bilder, men hade jag vetat att vi inte ens skulle få det så hade jag ju valet ha mms bild. Vi var där i ca 15-20min. Tur man inte ska ha fler barn, men hade nog iofs aldrig gått dit igen iaf. 

Jag kommer nog få göra ett TUL till mot slutet om jag ska bli igångsatt lite tidigare. Men det blir ju på sjukhuset i så fall. För att kolla så hon är tillräckligt stor. Vet att jag fick göra TUL med 3an eftersom hon inte hade vänt sig som hon skulle.

Pratade nyss med BM och hon sa att det redan var inplanerat, men ej bokat ett sånt där "igångsättnings" samtal på sjukhuset i v:38 för mig. Skönt att höra Glad

• down under

Jag fick betala 1700kr för vårat 3D ultraljud..
    Och då fick vi en cd med alla bilder och en dvd skiva med videoklipp, plus 4 utskrivna bilder.
    Blev lite besviken dock när det stod att det skulle ta 45 min och hon var klar efter 30... man ska väl få tiden man betalt för eller?! Hon var oxå rätt otrevlig och det kändes inte ritigt värt pengarna även fast det var kul och se lillkillen. Vi var i Göteborg.
    Med älsta sonen så var vi i Stockholm på tittut och gjorde 3D ul och där var det mycket bättre.
    Det kostade 1600kr då och vi var där i 45-60 min och fick hela undresökningen på dvd + att vi fick riktiga fotopappers bilder utskrivna i både färg och svartvitt. Och det var många ca 10 st.
    Plus att hela min familj var med.. (systrar, mamma pappa och bästa kompisen) dom hade en väldigt stor tv skärm så man såg allt väldigt bra. Dom var väldigt proffsiga där!

• down under
    Sladdis skrev 2012-04-17 18:38:16 följande:

Själv ska jag få en pojke och vi har till 99% bestämt att han ska heta Kian. Vet inte var jag fått namnet ifrån men jag bara föll pladask.

Va kul!! Vi har oxå nästan till hundra bestämt att lillkillen ska heta Kian, det är ju inte så vanligt i Sverige!
    Det är ett irlänskt namn och jag kom i kontakt med det när jag jobbade i England och tyckte det var väldigt fint!
    Och sambon gillar det oxå som tur är!
  • Trolla75
    snoffsan08 skrev 2012-04-18 08:15:39 följande:
    Grattis till pojken :o) Vad fick ni betala för 3D ULet? Vart gjorde ni det? Jag är väldigt besviken :o( Var på TUL igår på mama mia inne i stan. Vi fick betala 650kr för att få bekräftat att vi väntar en flicka och veta att hon är ca 9%större än vad dom "ska" vara i denna vecka (26+3 igår) 1098g vägde hon igår. Nån 3D bild fick vi definitivt inte, inte ens en vanlig bild. Hon hånlog när jag frågade om 3D bild och sa att dom har resurserna till det men att det kostar flera tusen (enligt henne) att ta såna bilder. Allt såg jätte bra ut iaf och vi fick se när hon gjorde världens gäsp. Det var häftigt, vilket gap hon hade :o)
    Men fy vad otrevligt med en otrevlig människa på ett sådant ställe! Men kul att få se lilla tjejan igen och lite sött att hon gäspade Förvånad tänk att våra bebbar redan väger ca 1,1 kg. såg dom hur lång hon var?

Jag beställde bara vanligt TUL & det kostar 850:- (Min mamma ska betala)

Ska se om man kan ändra på plats, för med tillägg på ett par trehundra... Får jag;

Tillväxtkontroll (Tillval 3D/4D)
    Utförs i vecka 24 - 34.
    Ultraljudsbilder på papper samt CD med digitalbilder ingår i priset.
    Boka 30 min (1200 kr)
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • Alemonia

Idag (29+1) har jag varit till BM och allt såg bra ut förutom att jag behöver få i mig lite mera järn då jag låg nära nedre gränsvärdet. Det får bli lite leverpastejsmackor samt blutsaft så borde jag med lite tur kunna klara mig utan järntabletter.
    Har någon några bra kosttips? Kött och grönsaker vad det min BM sa i övrigt men jag är tyvärr en fiskälskare.

I går så fotade maken magen för första gången. De bilderna har jag själv dock inte sett ännu (jag får be om det i kväll) och får jag dem digitalt så ska jag försöka få in en i bildtråden.

Tråkigt att ni haft mindre positiva upplevelser av TUL som ni själva betalat för!

• SommarDahlia
    Alemonia skrev 2012-04-18 11:29:49 följande:
    Idag (29+1) har jag varit till BM och allt såg bra ut förutom att jag behöver få i mig lite mera järn då jag låg nära nedre gränsvärdet. Det får bli lite leverpastejsmackor samt blutsaft så borde jag med lite tur kunna klara mig utan järntabletter.
    Har någon några bra kosttips? Kött och grönsaker vad det min BM sa i övrigt men jag är tyvärr en fiskälskare.

I går så fotade maken magen för första gången. De bilderna har jag själv dock inte sett ännu (jag får be om det i kväll) och får jag dem digitalt så ska jag försöka få in en i bildtråden.

Tråkigt att ni haft mindre positiva upplevelser av TUL som ni själva betalat för!
    Synd att det inte är säsong, annars är jordgubbar riktiga järnbomber. Jag behöver oxå mer järn och jag tänker inte stoppa i mig en enda niferex till. Har hemofer men jag tycker de e knöligt att man måste tänka på att inte äta mejeriprodukter osv inom 2 h.

Skulle oxå vilja gå på TUL! fick ju de förra gången eftersom moderkakan låg i vägen. Dock tänker jag inte betala för ett ultraljud till så jag får väl snällt vänta till juli :)  

Jag har fortfarande inte en enda bild på magen, kanske borde ta någon.. 
    *** Vilgot 16/10-09 och Bebisen BF 8/7-12***
Svar på tråden Juli bebis 2012