• bevingad

Juli bebis 2012

Hittade ingen tråd så jag startar en... det är ju bara början nu när alla får veta om sina juli bebisar.
    Själv plussade jag igår.... Här kan vi prata om allt mellan himmel och jord, dela med oss av erfarenheter och hjälpa varandra fram genom graviditeten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 17:32
    Skapade en tråd för bf listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61825282.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-01 15:38
    Länk till vår bildtråd...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61856729.html

• Svar på tråden Juli bebis 2012
  • Maryveken

Åh vad kul att det är fler som är inne i namndjungeln.
    Jag är också det! Mer om detta på bloggen :)
    Hjälp mig gärna med ideer till sötatösen i magen! 
    Vi har våra favoriter, ett av dem är rätt udda.
    Med det är ju Vilde också! :):) 

• Tekla78

Jag har börjat äta fibergröt med russin o linfrön till frukost för att lätta upp stämningen i magen. Så ser jag till att dricka ett stort glas vatten efteråt. Har funkat väldigt bra även om jag hellre skulle äta marmeladmackor. Viltskav/renskav var ju ett bra tips för järnbrist! Det blir ju så gott också!

• Tekla78

Vår 3-åring (som heter Ludvig) tyckte att bebisen ska heta Melvin och jag måste säga att det känns som om det kan bli en sån faktiskt. Andra namn är Sigurd, Hugo, Melker, Liam, Noa, Elmer och några till. Vi har Helga, Katla och Ida om det mot BMs övertygelse skulle bli en tjej ändå.

• froggyL

V.30 idag :) hurra! Och nu jobbar jag bara sammanlagt 7 dagar till på två veckor.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • PlurkOchLinda

Har precis börjat med Niferex mot järnvärdet för några dagar sedan utan några problem med magen än så länge alla fall, börjat lägga plommon i havregrynsgröten för att väga upp.  Ska köpa blutsaft också tror jag och äta så mkt järn jag kan :) Hittade jordgubbar igår, men dom smakade mest vatten tyvärr..

Alex har vi funderat på, en kille säger dom att vi ska ha <3 Men kan ju hända att vi ändrar oss om han ser ut som någonting annat :) Maxemilian eller Max blir mellannamn, släktnamn åt pojkvännen. Fina namn ni andra hade skrivit :)

• cesse26

Vi har varit säkra hela tiden om vad vår lille kille ska heta 
    Liam som tilltalsnamn.
     sedan blir det Anders och Edward 
    Anders är efter min sambo och Edward är efter min morfar .

Skulle också börja med Niferex enligt min barnmorska har inte haft några problem med det någon annan graviditet.

• SommarDahlia

Såg på graviditetsräknaren att jag är på dag 200 idag. 80 dagar kvar! Känns som lite av en milstolpe!

*** Vilgot 16/10-09 och Bebisen BF 8/7-12***
  • EllaBella02
    SommarDahlia skrev 2012-04-19 08:58:56 följande:
    Såg på graviditetsräknaren att jag är på dag 200 idag. 80 dagar kvar! Känns som lite av en milstolpe!
    Samma här... 80 dagar kvar till BF!! : )

Återkommer senare idag med en härlig liten blodtryckskontroll igen.. : )

Någon mer än jag som verkligen börjar känna sig tung? Tycker att det fort har blivit mycket tyngre den sista veckan.  28+4 idag....

Kram på er alla brudag!
  • SaJo81

Då går jag in i vecka 28 idag=) v27+0.....det börjar närma sig :p bara 3 veckor kvar tills veckan mina grabbar är födda i....hoppas den här lill* vill stanna längre än så!

Idag är det dessutom exakt 3månader kvar för mig, bf 19 juli som dessutom är en torsdag=)

Är hemma och Vabbar denna veckan, väldigt bra tajming när jag fick tillbaka mitt jobb så sent som torsdag förra veckan :s ska också till barnmottagningen och vaccinera mot TBC men nu ser det ut som bara ena killen får det eftersom den andra haft feber ett par dagar....skjuta fram det IGEN! Förjäkla tröttsamt alltså... 

Svar på tråden Juli bebis 2012